Vline2 ervaring

2010-2012
Plaats reactie
niels1
Geregistreerd lid

Vline2 ervaring

Bericht door niels1 » di 21 mei, 2024 10:23

Goededag,

Ik ben me aan het oriënteren om een 9-5 NG te gaan kopen, en ik ben aan het kijken hoe het infotainment systeem op een knappe manier te updaten is. en kom het volgende tegen:

https://www.youtube.com/watch?v=mYiXkC4gSBI

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het lijkt een mooie oplossing om de looks van het oud systeem te behouden maar de voordelen van moderne technieken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Vline2 ervaring

Bericht door Tubbe » do 20 jun, 2024 22:32

Ik ben nog steeds onder de indruk van de iPad oplossing van KCP wat neufeglise in z’n zelfbouw estate heeft laten knutselen. Al zal dat duurder uitpakken…
Maar wat het filmpje laat zien is het een zeer bruikbare upgrade met originele looks. (Hadden we dat maar voor een kenwoodsysteem in mijn my2003…)

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Vline2 ervaring

Bericht door Pablo » do 19 mar, 2026 19:44

Ik heb het sinds enkele weken in laten bouwen en moet zeggen dat het goed bevalt. Wat mij betreft best of both worlds. Je behoudt de originele looks van het dashboard met volledige Apple Carplay integratie. Lekker om gewoon met Google Maps te kunnen navigeren in plaats van de toch wel erg verouderde originele navi (ondanks de 2021 kaart upgrade).
Ik heb ook meteen het scherm laten vervangen door een nieuw exemplaar met betere resolutie en dat is echt een aanrader. Ook de achteruitrijcamera is een fijne toevoeging.

Het oude systeem blijft er gewoon naast functioneren en alle knoppen blijven werken. Ook als je een instelling veranderd (bv temp) dan zie je dat in de originele aanduiding; er wordt feitelijk even snel overgeschakeld naar het oude systeem. Ook de RSE blijft het gewoon doen.

Er zijn wel een paar zaken die anders worden:
- Temperatuuraanduiding in het scherm verdwijnt (ik kan het nog zien in de HUD maar als je die niet hebt is het weg)
- Geen navi aanwijzingen in de HUD
- Tegelijk radio luisteren en navigeren kan alleen als je radio apps hebt geïnstalleerd. Radio luisteren op het oude systeem gaat niet tegelijk met navigeren op Google Maps. Geldt ook voor je HDD.

Deze dingen wegen voor mij niet op tegen de voordelen van een up to date systeem met apps. Lekker Spotify onderweg opzetten :)

Het ziet er dan ongeveer zo uit:
Afbeelding

MdH91
Geregistreerd lid

Bericht door MdH91 » vr 20 mar, 2026 22:28

Ik kan de bevindingen van Pablo bevestigen. Werkt gewoon heel prettig. Ik heb geen scherm upgrade en mis dat niet persé (misschien wel nu ik weet dat dat een optie is…). De stuurknoppen blijven overigens ook werken, ook om bv spotify door te spoelen. Bij starten schakelt het bij mij direct op Apple CarPlay en eventuele muziek schakelt dan ook vanzelf over.

Radio luisteren lukt mij overigens wel synchroon met Apple CarPlay of Google maps. Je kan schakelen tussen de V-line en het ‘on-board’ systeem door 2 seconden op de rechter bovenhoek van het scherm te klikken. Dan kan je de radio gewoon aanzetten en weer terugschakelen naar het beeld van Vline.

Klein aandachtspuntje: ik heb het systeem 2x vast laten lopen door van telefoon proberen te wisselen tijdens een vakantie rit. Het nadeel is dat het systeem bij vastlopers niet zelf meer uitschakelt en dan de accu leeg trekt. Ik kan dan alleen resetten door de betreffende zekering eruit te vissen. Ik zou als je de kans hebt een verborgen schakelaar tussen de voeding en Vline zetten of iets vergelijkbaars.

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » za 21 mar, 2026 20:12

Ah, dat is een goeie tip over die radio; eens proberen binnenkort.

Ik heb mijn systeem laten inbouwen door Saabpartners en zij hebben heel netjes een voorziening gemaakt voor het geval van een vastloper (nog niet gehad overigens). Met deze schakelaars kan het systeem hard gereset worden zonder gedoe met zekeringen oid.
Afbeelding

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 21 mar, 2026 20:26

Ik rij al meer dan 10 jaar met apple carplay. Ideaal dat je in het buitenland via internet nederlandse radio kan luisteren.
Ik heb het ook in mijn mercedes c250 ingebouwd. Originele systeem blijft gewoon werken en je kan met 1 druk op de knop wisselen tussen de systemen.

Die knoppen om de power er af te halen is een mooie oplossing.

Plaats reactie