gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonden!!

Uw Saab gestolen? Plaats hier een bericht met details van de auto, zodat deze mogelijk snel terug gevonden wordt.
Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door ReinO » ma 14 okt, 2013 12:50

maar als we nu bij de geboorte beginnen dan zijn we over 100 jaar klaar. En binnen 40 jaar 95% van alle criminelen met dna sporen met 100% pakkans.
nog afgezien van het afschrikeffect.
anders beginnen we met alle justitiabelen en 16+.
een bijna foutloos systeem vind ik ook al mooi, het wordt dan telkens maar beter. volgens mij is dna ook alleen maar aanvullend bewijs. en met dna is er nu al een erg klein en al de rechter geaccepteerde foutmarge. daar verandert niets.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door Sapphire » ma 14 okt, 2013 15:33

Over 100 jaar heeft dat geen zin meer, dan heeft de techniek dit allang ingehaald

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 12061
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 12:42
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door millerman » ma 14 okt, 2013 20:05

Behoorlijk off-topic van de gestolen Saab, maar goed... Wat mij betreft een volkomen onwenselijk scenario:
- Wat als een dergelijke database in verkeerde handen valt?
- Wat als we meer van ons DNA begrijpen? Dan weet de overheid alle karaktereigenschappen van iedereen, wat zouden ze daar mee kunnen doen?
- De huidige overheid vertrouw je misschien voldoende voor zo'n database, maar kun je dat ook over alle toekomstige overheden zeggen?

Kijk de film Gattaca eens, geeft een leuk mogelijk scenario: http://www.imdb.com/title/tt0119177/" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"

Gebruikersavatar
Knientje
Geregistreerd lid
Berichten: 2187
Lid geworden op: do 29 okt, 2009 13:14
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door Knientje » ma 14 okt, 2013 21:43

Doe ik er nog een schepje :offtopic: bovenop.

http://www.youtube.com/watch?v=6eTN-ckkEok" onclick="window.open(this.href);return false; (wel veel tijd hebben en koffie drinken om de hele documentaire uit te zingen)

En eerlijk gezegd vind ik het er nu al aardig op lijken
Volvo S60 2.4 (170 pk) automaat LPG 2003

Waarschuwing: Knientjes berichten kunnen voorzien zijn van sarcasme en galge(n)humor, derhalve wordt u verzocht deze opmerkingen niet serieus te nemen.

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door ReinO » di 15 okt, 2013 8:30

de dader van deze jatactie was nu in elk geval allang gevat. en omdat hij dat had geweten had ie het minder snel
besloten te doen. Voor een totalitaire staat ben ik 'totaal' niet bang. Op elk onderwerp ging deze discussie van start:
- koppelen van informatiesystemen belastingdienst - gemeente
- elektronisch patiëntendossier
- verplicht id bewijs in de openbare ruimte
- verwantschap dna bij politieonderzoeken
- gba koppelingen naar justitie
- OM-info koppeling met DJI
Nu is er nog geen draagvlak maar stapje voor stapje gaan we die kant wel op.
Gelukkig wordt sinds een aantal jaren van alle justitiabelen die worden veroordeeld, voor 1 van de geweldsdelicten,
dna afgenomen. En dat heeft al vele slachtoffers en familie van slachtoffers geholpen.
(filmpje heb ik niet bekeken nog)
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 1799
Lid geworden op: do 05 apr, 2012 11:35
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door Olle 2.1 » di 15 okt, 2013 12:31

Het is een afweging: heiligt het doel de middelen?
Het zou fantastisch zijn als we alle technische/biologische middelen aanwenden om criminaliteit te beteugelen. Er kleven 2 effecten aan die niemand goed kan controleren:
1. Beveiliging van de gegevens. Hackers kunnen uiteindelijk toch vaak bij meer gegevens dan we zouden willen. En overheidsfunctionarissen maken het ook de niet-hackers vaak gemakkelijk door USB-sticks en laptops op straat te laten slingeren.
2. Wat gebeurt er in de toekomst met onze gegevens. Toekomstige regeringen kunnen hierin besluiten nemen, onder welke voorwaarden wij nu wellicht "nee" in plaats van "ja" zouden zeggen tegen deze methoden.
9-5 aero estate 2003 Graphite Green
900 T16 S 1984 Silver

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door johnb52 » di 15 okt, 2013 12:42

Olle 2.1 schreef:Het is een afweging: heiligt het doel de middelen?
Het zou fantastisch zijn als we alle technische/biologische middelen aanwenden om criminaliteit te beteugelen. Er kleven 2 effecten aan die niemand goed kan controleren:
1. Beveiliging van de gegevens. Hackers kunnen uiteindelijk toch vaak bij meer gegevens dan we zouden willen. En overheidsfunctionarissen maken het ook de niet-hackers vaak gemakkelijk door USB-sticks en laptops op straat te laten slingeren.
2. Wat gebeurt er in de toekomst met onze gegevens. Toekomstige regeringen kunnen hierin besluiten nemen, onder welke voorwaarden wij nu wellicht "nee" in plaats van "ja" zouden zeggen tegen deze methoden.

1 . Alles in de cloud opslaan.

Toegang door irisscan en vingerafdruk.

2. Kijk minority report, die technologie die je daar in ziet bestaat voor een groot deel echt.
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door ReinO » di 15 okt, 2013 14:51

dat mijn dna bij hackers bekend is kan me niet veel schelen evenals vele andere info.
Destijds vond ik het minder prettig dat de Kamer van Koophandel mijn naw gegevens op het internet zette (per ongeluk)

Na een paar weken maakten de TBS' ers van mijn afdelingen mij daar op attent. Uiteraard bedankt voor de tip en meteen de KvK gevraagd het ongedaan te maken.
Maar kansloos natuurlijk alles staat in allerlei linkjes.
helemaal :offtopic: ondertussen?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door Sapphire » di 15 okt, 2013 16:31

ReinO schreef:de dader van deze jatactie was nu in elk geval allang gevat.
Je kunt ook gewoon een GPS antenne in je auto monteren, dan kun je 'm op heterdaad betrappen, heb je auto en dader in 1x. Kan dus een stuk eenvoudiger dan met jouw voorgestelde big brother methode waar tal van anti-argumenten voor te bedenken zijn. Bovendien: een immense database om een gestolen oude Saab (dagwaarde +/- 1500 euro voor de niet-liefhebber) terug te vinden, beetje overdreven. Natuurlijk kun je er ook andere dingen mee doen, maar ik zit er niet op te wachten in elk geval (zonder dat ik wat fout doe of te verbergen heb). En inderdaad: ik vertrouw de overheid dat niet toe want ze laten alleen maar voorbeelden zien van hoe het niet moet omdat de gemiddelde arbeider daar gewoon niets van beveiliging e.d. snapt.
ReinO schreef: meteen de KvK gevraagd het ongedaan te maken.
Het internet heeft ook een geheugen. Alles wat er ooit op heeft gestaan is nog jaren terug te vinden met behulp van onder meer Google. Ik gebruik het bijvoorbeeld vaak om inmiddels gewiste youtube filmpjes te vinden maar je kunt er ook andere dingen mee... ;)

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door ReinO » di 15 okt, 2013 18:42

allemaal waar saph. maar ik vrees jij en ik op dit onderwerp een blijvend andere mening hebben.
eigenlijk kan ik niets over mezelf verzinnen dat via een database niet bekend zou mogen zijn.
Heel veel anderen denken daar in meerderheid anders over dus voorlopig ben je veilig :wink:
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door Sapphire » di 15 okt, 2013 18:54

Er is ook niets over mij wat dusdanig geheim is maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom maar publiekelijk beschikbaar moet zijn... Althans, een database in handen van de overheid met dit soort gegevens staat bijna gelijk aan publiekelijk toegankelijk als je kijkt hoeveel mensen er toegang hebben tot zo'n database en hoe slecht de beveiliging van dat soort systemen in de praktijk is.

Daarbij nog even niet de kosten van zo'n zgn. 100% controle systeem gesproken, dat mag de belastingbetaler weer ophoesten waarna de overheid door slecht onderzoek -indien het zou gaan gebeuren- een gebrekkig en veel te duur systeem aankoopt wat na jaren van kinderziektes en tegenvallend gebruik uiteindelijk weer duur wordt afgeschaft of grondig moet worden herzien op wederom onze kosten (zo gaat de in de praktijk - ja: enigszins gechargeerd!)

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: gestolen zwarte saab 900 ep 06-GB-HT LEIDEN teruggevonde

Bericht door ReinO » di 15 okt, 2013 20:10

met dat laatste argument kan ik je vinden: de kosten zijn op 1 of andere manier altijd te hoog.
dat heb ik zelf mogen ervaren en aan bijgedragen ook....
ontzettend goede ict mensen kunnen hier veel winst halen, maar we zijn nu wel erg :offtopic:
het principe is: alles bekend misdaad minder. levert veel geld op!
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Plaats reactie