INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eemnes
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: wo 11 apr, 2007 2:07
- Regio: - kies een regio
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Graag 1 horeca arrangement, tot zondag!!
- esalet
- Donateur (8x)
- Berichten: 5982
- Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eemnes
Oei oei, ik dacht dat ik niet zo competitief was maar nou ben ik toch zeer geprikkeld door die Originaliteitsprijs (best bewaard gebleven auto).ROSIER schreef:We strijden om de volgende categorieën:
- Mooiste twee-takt
- Mooiste Sonnett
- Mooiste 95/96 V4
- Mooiste 90/99
- Mooiste 900
- Originaliteitsprijs (best bewaard gebleven auto)
- Beste restauratie
En natuurlijk BEST IN SHOW, de mooiste SAAB van 2016!!!!
Met andere woorden: ik ga ervoor!!
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat zoals Rosier al uitlegt "Origineel" betekent "best bewaard" en niet "uniek, grappig, creatief" want ja, dan komt een donkerblauwe tweedeurs er niet flitsend uit of course.
Maar "best bewaard", oei dat prikkelt mij zoals gezegd!
Ik gooi de volgende zaken meedogenloos in de strijd, en ik ga een "Documentation Trunk" maken met alle docu's:
- nieuw aangeschaft door onze familie
- eerst blok/bak/interieur
- 75% eerste lak
- correcte velg- en bandenmaat (175/70 R15, niet meer aan te komen bijna)
- periodecorrecte console en radio-cassette met mono-speaker
- geen speakergaten, toevoegingen e.d.
- alle originele stickers nog onder de motorkap (op één na, die zat zover los dat ik de resten in een plastic mapje heb bewaard)
- speciaal voor deze gelegenheid het te grote ronde SAAB-SCANIA logo op de achterklep vervangen door de correcte kleinere maat. Daardoor zijn schroevendraaierkrasjes zichtbaar geworden van de diefstal van het originele logo in de jaren negentig onder de carport in Kaatsheuvel. Gebeurde een aantal keren, evenals vóór. En ja, op de rekeningen staat af en toe (alweer....) "nieuw logo".
- 310.000 km afgestempeld in originele onderhoudsboekje
- vijf ordners met rekeningen, documenten enz. (in totaal over 30 jaren een trotse € 24.900,-- aan Reparatie/Onderhoud/Banden)
- instructieboekje met handtekening Erik Carlsson voorop (en verderop inktvlekken van mijn vaders vulpen, laten we dat 'patina' noemen...... )
- Christoffel op dashboardkastje die in al onze auto's heeft gezeten vanaf de nieuwe VW Kever in 1958
- alle afleverdocumenten, leren map met SAAB notitieblokje en pen, blauw koffertje "SAAB TAKE OFF PROGRAMME" en "SAAB TAKE CARE PROGRAMME" enz.
- SAAB-Servicepasje op creditcardformaat op mijn vaders naam, gedateerd 13 september 1986
- originele sleutelhanger met nummer en adres waar de eerlijke vinder hem heen moet sturen (ben benieuwd waar die nu dan aankomt maar dat terzijde)
- Bruin leren map en sleutelhanger van Automobielbedrijf Rozendaal te Waalwijk, "SAAB en LADA" (jaja).
- Geel kentekenbewijs Deel I dd 13 september 1986
- Taxatierapporten tm dit jaar
- artikel AMK "Eerste Eigenaar"
- originele Brochure SAAB 90 MY86 (zie je bijna nooit, wel heel veel MY85 en 87 brochures) en "Nieuwe Kenmerken 1986"
Voorbeelden van zo'n document:
Ja mensen ga hier maar eens overheen!!
En hoe het ook loopt: ik vind het sowieso erg leuk dat dit überhaupt een categorie is, er lijkt her en der steeds meer waardering te komen voor originele auto's met historie. Altijd leuk om met elkaar te sparren over wat nou wel en niet origineel is, wat je wel en niet "mag"( )/moet doen enz.
En zo'n auto is niet "concours" maar wel eerlijk, hij vertelt zijn verhaal als het ware. Zelf houd ik daar erg van.
All in a good sporting spirit: ik ga er voor zoals gezegd en heb er vooral heel veel zin in hoe het ook loopt!
Laatst gewijzigd door esalet op do 27 okt, 2016 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)
- jelger
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18854
- Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Ik zou best weer eens langs willen komen, zeker op deze 'heimat' plek, maar dit weekend zit ik in de RAI.
- ROSIER
- Donateur (2x)
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Fantastisch verhaal Esalet! De messen worden geslepen...
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 100
- Lid geworden op: wo 19 nov, 2008 0:32
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Tsja Esalet,
Dan moeten we de strijd maar aangaan.
De remmen zitten er weer onder dus we komen met de 93B
En wat dacht je hiervan
-Model 1958, afgeleverd op 17 Dec 1957
-100% originele eerste lak, de bij montage in de fabriek met geel krijt geschreven montagenrs van motorkap en kofferbak staan er nog in
-100% origineel interieur, dat kwam in 2007 onder de originele dikke geruite Saab stoelhoezen vandaan
-volledige historie bekend vanaf 17 Dec 1957, en volledig gedocumenteerd
-eerste originele motor en de originele 3 versnellingsbak
-Een deuk in de linkerdeur, die er gedocumenteerd vanaf 1959 in zit.(een jachtongeluk waarbij de 1ste eigenaar om het leven kwam, we brengen de brief mee!)
-Totale km stand vanaf nieuw nu 51.900 Km
-Originele velgen en originele maat white wall diagonaalbanden, de reserveband is nog uit 1957.
-Origineel engelstalig instructieboekje, op Saab festival gekregen van de dochter van een overleden Saabmedewerker, die die autos nog had gebouwd.
Wel hebben we er voor de (klein) kinderen op het ogenblik gordels achterin, maar de originele hoedenplank hebben we gespaard.(ligt keurig opgeslagen)
Ook moeten we even de radio die er los inhangt er uit halen (maar dat vergeten we vast)
We verheugen ons op de strijd!
En, groot gelijk, het is gewoon leuk om een auto volledig origineel te houden
Vincent en Bert
Dan moeten we de strijd maar aangaan.
De remmen zitten er weer onder dus we komen met de 93B
En wat dacht je hiervan
-Model 1958, afgeleverd op 17 Dec 1957
-100% originele eerste lak, de bij montage in de fabriek met geel krijt geschreven montagenrs van motorkap en kofferbak staan er nog in
-100% origineel interieur, dat kwam in 2007 onder de originele dikke geruite Saab stoelhoezen vandaan
-volledige historie bekend vanaf 17 Dec 1957, en volledig gedocumenteerd
-eerste originele motor en de originele 3 versnellingsbak
-Een deuk in de linkerdeur, die er gedocumenteerd vanaf 1959 in zit.(een jachtongeluk waarbij de 1ste eigenaar om het leven kwam, we brengen de brief mee!)
-Totale km stand vanaf nieuw nu 51.900 Km
-Originele velgen en originele maat white wall diagonaalbanden, de reserveband is nog uit 1957.
-Origineel engelstalig instructieboekje, op Saab festival gekregen van de dochter van een overleden Saabmedewerker, die die autos nog had gebouwd.
Wel hebben we er voor de (klein) kinderen op het ogenblik gordels achterin, maar de originele hoedenplank hebben we gespaard.(ligt keurig opgeslagen)
Ook moeten we even de radio die er los inhangt er uit halen (maar dat vergeten we vast)
We verheugen ons op de strijd!
En, groot gelijk, het is gewoon leuk om een auto volledig origineel te houden
Vincent en Bert
- esalet
- Donateur (8x)
- Berichten: 5982
- Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Sjonge, ik ben -bijna- met stomheid geslagen (en dat gebeurt niet gauw!).
Naast originaliteit zijn inderdaad ook de verhalen/historie van belang. Tegen een jachtongeluk uit 1959 waarbij de eerste eigenaar omkwam, aantoonbaar met deuk in deur én bijbehorende brief, kan ik niet op.
Ik heb tegen dit heftige verhaal alleen in te brengen: hele kleine krasjes bij de achterste zijruit rechts die in de nacht van 27 op 28 juni 1993 werd ingeslagen, terwijl de auto stond geparkeerd 11 Rue des Serbes Cannes voor "Modern Hotel". Bewijsmateriaal: uitgebreide correspondentie met de reisverzekering Van Lanschot, Franse Politie-aangifte, genoemde krasjes, een plexiglas noodruit (die ik zal meenemen als Exhibit A) met factuur van "Classic & Sports Cars Pare-Brise Service" te Le Cannet, en als slachtoffers:
- "Groot koffer met kleding" (off the record: gewoon vuile was)
- "Klein koffer met zwemkleding etc."
- "Twee jassen, toiletartikelen, schoenen"
En als kosten heeft mijn vader óók nog een extra overnachting in dit hotel in Cannes opgevoerd!
De uitvoerige correspondentie hierna (allemaal in de mappen) is de moeite waard maar dat voert nu te ver.
Ik vrees dat ik het hier niet mee ga redden qua sterk (doch waargebeurd) verhaal maar ik blijf ervoor gáán!
Ik hoop dat "30 jaar in één familie" nog wat gewicht in de schaal legt.
En dat de hoge km-stand in combinatie met de zeer goede staat van de auto wordt meegewogen juist als pré voor "goed bewaard" (maar ja hier zit ik wel een beetje naar mezelf toe te redeneren, want "hoe lager de km-stand des te beter scoor je in deze categorie", klinkt ook prima eigenlijk....).
Maar oeioei, je hebt echt wel een hele prachtige én aantoonbaar zeer goed bewaarde '57-er bij je straks!!! Ik verheug me erop die te bekijken. En inderdaad, origineel is en blijft prachtig (en jullie doen dat ook volledig zie ik, het bewaren van originele onderdelen zoals die hoedenplank toont dat nog een keer helemaal aan).
(en anders is "mooiste 90/99" óók een prachtig doel! . Nee "Best in Show" ambieer ik niet, enig realisme moet ik toch wel hebben. )
Kortom: may the best man (car) win!!
(en ik geniet nou sowieso al van het hele gebeuren en de wederzijdse verhalen!).
Naast originaliteit zijn inderdaad ook de verhalen/historie van belang. Tegen een jachtongeluk uit 1959 waarbij de eerste eigenaar omkwam, aantoonbaar met deuk in deur én bijbehorende brief, kan ik niet op.
Ik heb tegen dit heftige verhaal alleen in te brengen: hele kleine krasjes bij de achterste zijruit rechts die in de nacht van 27 op 28 juni 1993 werd ingeslagen, terwijl de auto stond geparkeerd 11 Rue des Serbes Cannes voor "Modern Hotel". Bewijsmateriaal: uitgebreide correspondentie met de reisverzekering Van Lanschot, Franse Politie-aangifte, genoemde krasjes, een plexiglas noodruit (die ik zal meenemen als Exhibit A) met factuur van "Classic & Sports Cars Pare-Brise Service" te Le Cannet, en als slachtoffers:
- "Groot koffer met kleding" (off the record: gewoon vuile was)
- "Klein koffer met zwemkleding etc."
- "Twee jassen, toiletartikelen, schoenen"
En als kosten heeft mijn vader óók nog een extra overnachting in dit hotel in Cannes opgevoerd!
De uitvoerige correspondentie hierna (allemaal in de mappen) is de moeite waard maar dat voert nu te ver.
Ik vrees dat ik het hier niet mee ga redden qua sterk (doch waargebeurd) verhaal maar ik blijf ervoor gáán!
Ik hoop dat "30 jaar in één familie" nog wat gewicht in de schaal legt.
En dat de hoge km-stand in combinatie met de zeer goede staat van de auto wordt meegewogen juist als pré voor "goed bewaard" (maar ja hier zit ik wel een beetje naar mezelf toe te redeneren, want "hoe lager de km-stand des te beter scoor je in deze categorie", klinkt ook prima eigenlijk....).
Maar oeioei, je hebt echt wel een hele prachtige én aantoonbaar zeer goed bewaarde '57-er bij je straks!!! Ik verheug me erop die te bekijken. En inderdaad, origineel is en blijft prachtig (en jullie doen dat ook volledig zie ik, het bewaren van originele onderdelen zoals die hoedenplank toont dat nog een keer helemaal aan).
(en anders is "mooiste 90/99" óók een prachtig doel! . Nee "Best in Show" ambieer ik niet, enig realisme moet ik toch wel hebben. )
Kortom: may the best man (car) win!!
(en ik geniet nou sowieso al van het hele gebeuren en de wederzijdse verhalen!).
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)
- Bart M
- Geregistreerd lid
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 07 feb, 2005 10:05
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Ik kom ook graag met mijn 99GL(s) uit 1979. Al in mijn bezit sinds 1987. Gekocht als vakantieauto, werd daarna een langdurige relatie.
In mijn studententijd veel mee meegemaakt (maar deze verhalen zijn voor publicatie niet zo geschikt).
Vond het daarna zielig hem naar de sloop te brengen. Heb hem daarom in 200-2005 maar gerestaureerd.
Graag 1 horeca arrangement.
Tot zondag!
In mijn studententijd veel mee meegemaakt (maar deze verhalen zijn voor publicatie niet zo geschikt).
Vond het daarna zielig hem naar de sloop te brengen. Heb hem daarom in 200-2005 maar gerestaureerd.
Graag 1 horeca arrangement.
Tot zondag!
99 GL 1979 (voor de hobby)
9000 CDE 1996 (verkocht)
9-5 Aero 2000 (verkocht)
9-3 Estate Diesel 2006 met Hirsch (verkocht)
Nu 9-3X 2.0T 2010 voor dagelijks
9000 CDE 1996 (verkocht)
9-5 Aero 2000 (verkocht)
9-3 Estate Diesel 2006 met Hirsch (verkocht)
Nu 9-3X 2.0T 2010 voor dagelijks
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
ik vind de competetie nu al geweldig, ga door, geef meer, geef alles (vrij naar Bert Visscher) !.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- ROSIER
- Donateur (2x)
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
@Rein0: je staat nog niet op de lijst, kom je ook?
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
- Raggare
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: di 01 mar, 2011 13:04
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Ik kom ook ff buurten met een Saab 99
VW Up! 2021
VW E-Up! 2022
- ROSIER
- Donateur (2x)
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Alle voorbereidingen zijn gereed, er zullen vandaag veel Saabjes zijn gepoetst! Tot morgen allemaal!
Niet vergeten...de tijd wordt verzet vannacht!
Niet vergeten...de tijd wordt verzet vannacht!
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
- Maarten88
- Geregistreerd lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 21 nov, 2009 16:39
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Hhmmmm....... ik dacht met mijn 99 nog een kansje te maken in de beperkte "99 groep" , maar er lijkt zich een sterke inhaalrace in dat veld te ontwikkelen.
Morgenochtend toch nog een extra plonsje water er over ?
Morgenochtend toch nog een extra plonsje water er over ?
99 GL 1984 D'Ouwe Blauwe
9-3 1.8 Bio T Vector SC 2008
900 Caab 1992 Black Princess (verkocht)
9-5 2.2 TiD Estate 2005 (weg gezwendeld)
9-3 2.0 i coupe 1999 plus identieke donor (verkocht)
9-3 2.0 S Turbo coupe 2001 (verkocht)
9-3 1.8 T sport sedan 2004 (verkocht)
9-3 1.8 Bio T Vector SC 2008
900 Caab 1992 Black Princess (verkocht)
9-5 2.2 TiD Estate 2005 (weg gezwendeld)
9-3 2.0 i coupe 1999 plus identieke donor (verkocht)
9-3 2.0 S Turbo coupe 2001 (verkocht)
9-3 1.8 T sport sedan 2004 (verkocht)
- panhead
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: wo 05 jan, 2005 12:00
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Ik kom met de Sonett III
- ROSIER
- Donateur (2x)
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Super! De Sonett's waren nog niet heel sterk vertegenwoordigd!
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey
- Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7966
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: INFO! Najaarsmeet 30-10-2016 Saab 92 t/m 900 classic Eem
Saab gepoetst? mwoah, neuh...
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i