Saab en Golfmeeting

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 13 aug, 2008 10:50

Juice schreef:Dus:

initiatie:
Sjoerd?
Hyuna
caspar

green:
Oosthoek?
Jev 1
Jev 2
Jochem

corrigeer of vul aan

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » wo 13 aug, 2008 10:53

Juice schreef:Dus:

initiatie:
Sjoerd?
Hyuna
caspar

green:
Oosthoek?
Jev 1
Jev 2
Jochem

corrigeer of vul aan
Misschien ben ik dom maar :oops:

wat is het verschil tussen initiatie en green?

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 13 aug, 2008 11:18

initiatie is voor de niet GVB-ers.
De leden met een GVB kunnen wel de green op: dus een volledige of gedeeltelijke 18 holes spelen.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » wo 13 aug, 2008 11:21

Juice schreef:initiatie is voor de niet GVB-ers.
De leden met een GVB kunnen wel de green op: dus een volledige of gedeeltelijke 18 holes spelen.
ooohhh ok :D
Dan ik graag bij de green inderdaad :twisted:

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 13 aug, 2008 11:23

Ik heb mij er zelfnog niet bijgezet omdat het niet zeker is dat ik mijn GVB op het moment dat dit zou doorgaan.
Maar ik doe mee, initiatie of green

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 13 aug, 2008 11:47

waar wordt er nu geploegd? is dat al bekend?

heb volgens mij ook nog ergens een GVB, als ie nog geldig is dan. stokken staan hier te verstoffen...mooie kans om ze weer het daglicht te laten zien, incl saab golfballetjes (leuke woordspeling van te maken :? )

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » wo 13 aug, 2008 12:26

baszwolle schreef:waar wordt er nu geploegd? is dat al bekend?

heb volgens mij ook nog ergens een GVB, als ie nog geldig is dan. stokken staan hier te verstoffen...mooie kans om ze weer het daglicht te laten zien, incl saab golfballetjes (leuke woordspeling van te maken :? )
Jij golfen?

Je verbaast me elke dag weer ;)
Lijkt me gezellig!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 13 aug, 2008 12:31

jochem schreef:

Jij golfen?

Lijkt me gezellig!
ja ik golfen...kweet het, past totaal niet in het straatbeeld hier. Stond een aantal jaren geleden af te slaan in mn overall van mijn toenmalige job en dat naast Pieter v Volenhoven of hoe heet die kerel. Was in Hattem waar de dresscode niet zo strikt was/is. overigs een keurige overall hoor en schoon anders kon het echt niet.

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » wo 13 aug, 2008 12:33

Zeg... zo maar even tussendoor: veel Belgische banen hanteren een handicap-eis; GVB is vaak niet voldoende voor een greenfee speler. Er wordt actief gecontroleerd! Bijvoorbeeld, op FiveNations is in het weekend een maximale Hcp 36 vereist als je vóór 14:00 uur wilt starten.
baszwolle schreef:heb volgens mij ook nog ergens een GVB, als ie nog geldig is dan
Als je een GVB'er bent zonder Hcp (heb je je bijdrage aan de NGF wel jaarlijks betaald?), zul je waarschijnlijk even een handicapje moeten halen op een Nederlandse baan (3 x qualifying kaart vanaf handicap 36 waarvan tenminste 1 maal een score van 36 punten of meer).

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » wo 13 aug, 2008 12:56

baszwolle schreef:
jochem schreef:

Jij golfen?

Lijkt me gezellig!
ja ik golfen...kweet het, past totaal niet in het straatbeeld hier. Stond een aantal jaren geleden af te slaan in mn overall van mijn toenmalige job en dat naast Pieter v Volenhoven of hoe heet die kerel. Was in Hattem waar de dresscode niet zo strikt was/is. overigs een keurige overall hoor en schoon anders kon het echt niet.
Haha ik ziet het zo voor me!

@ Jev

Inderdaad zijn er banen die een handicap eis hebben maar vaak is het ook zo dat als ze greenfee kunnen krijgen ze de oogjes nog weleens dicht knijpen ;)

Hattem bijv. heeft ook een minimale handicap van ik dacht 36 ofzo.

---
Ik zit nu nog te wachten op mijn stokken die gemaakt worden (een inch verlengd :S )

Duurt wel weer errug lang allemaal

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 13 aug, 2008 13:08

klopt allemaal inderdaad.

Ik ga een voorstel doen voor de ardennen-durbuy (5 nations of golfclub de durbuy). Ik zoek alleszins een formule waarbij er niet te strikt gekeken wordt. Blijf je interesse posten dan maak ik over een paar dagen dat voorstelletje wel rond.

Op dit moment denk ik aan: Als formule dacht ik:
zaterdagvoormiddag: verplaatsing naar Durbuy
Zaterdagmiddag: lunch te Durbuy
Zaterdagnamiddag: golf
Zaterdag apero-time: tripje van de golfclub naar het hotel/restaurent via een leuke omweg
zaterdagavond: aperitief op de parkeerplaats (bij onze juweeltjes)
diner of BBQ
optioneel overnachting (ik weet uit mijn hoofd dat de meerkost beperkt zal zijn: dus interessant)
Zondag: vrij programma, misschien nog een ritje of nog een balletje slaan..

graag jullie reacties

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 13 aug, 2008 13:15

voor de ardennen haak ik af helaas.

ik heb niets betaalt trouwens dus de pas zal wel verlopen zijn.

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » wo 13 aug, 2008 21:37

jochem schreef:Inderdaad zijn er banen die een handicap eis hebben maar vaak is het ook zo dat als ze greenfee kunnen krijgen ze de oogjes nog weleens dicht knijpen ;)
Dat is mijn ervaring in Nederland ook, maar in Belgie werden we steevast gevraagd de handicap pas te laten zien. 't Zal wel aan mij liggen :P.
baszwolle schreef:voor de ardennen haak ik af helaas.
Jammer Bas! Als het dichter bij huis is doe je wel weer mee?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 13 aug, 2008 21:44

GHB is verlopen helaas.

volgende keer beter.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » wo 13 aug, 2008 22:43

baszwolle schreef:GHB is verlopen helaas.

volgende keer beter.
je GHB is verlopen?

Afbeelding

Je zult vast je GVB bedoelen ;)
Jammer man is zo'n mooie sport. is er dan geen snelcursusje ofzo voor ex golfers?

Plaats reactie