[20-12-2008] DynoMEET bij Tovami (& Tholen) @ 20 dec 200

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 20 dec, 2008 19:19

jelger schreef:Even voor de duidelijkheid: ik ben geen weddenschap aan gegaan. Ik inderdaad net een halve pk onder de 70 gebleven aan de wielen.

Meting vond plaats op LPG : -10%.
Niettemin vind ik het veel te weinig.
Een halve pk: dat is een afrondingsverschil.

Menno als leraar zou toch moeten weten dat 0,5 naar boven wordt afgerond.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 20 dec, 2008 19:25

wanneer komen de discussies over "aan de wielen" of "aan de krukas"? altijd gezellig. 15 % aandrijfverlies ongeveer.
70 pk /0,85= 83 pk lpg verlies volgens jou is dan 83/0,9=92.5 pk, ben je er 15 verloren in ruim 30 jaar, niets mis mee.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 20 dec, 2008 20:26

Zo ik ben ook weer thuis!

Vandaag 171,3 pk aan de wielen gescoord met de Cabrio! :)
Dus 171.3 x 1.15 = 196,995pk Of te wel 197 Pk aan de krukas 8)
Niet slecht maar nog wel werk aan de winkel want, mijn doel is 200pk op de wielen!

Uitdraai:

Afbeelding

Filmpjes:

Michiel

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/n19bXg_24No&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/n19bXg_24No&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Ik zelf:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FpGMsgXXAT8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FpGMsgXXAT8&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Was gezellig :!:

Greetz Coen

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 20 dec, 2008 20:31

baszwolle schreef:wanneer komen de discussies over "aan de wielen" of "aan de krukas"? altijd gezellig. 15 % aandrijfverlies ongeveer.
70 pk /0,85= 83 pk lpg verlies volgens jou is dan 83/0,9=92.5 pk, ben je er 15 verloren in ruim 30 jaar, niets mis mee.
Ik kan me de discussies van vorig jaar nog herinneren. :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 20 dec, 2008 21:15

Het was een gezellige dag!
Ook mijn vader heeft ervan genoten en is vandaag weer een hoop wijzer geworden. Niet dat hij nu meer vermogen in de TTiD wil ofzo, hij vond de cabrio van Coen zo mooi :love: ... dus...

Ik ben nog even doorgereden samen met Powertje naar Hulst waar we nog even old-skool tuning op OtjO hebben toegepast :O:

Tot een volgende keer allemaal.

dehaaz
Geregistreerd lid

Bericht door dehaaz » za 20 dec, 2008 21:19

Zo dat reed al een stuk beter naar huis!!!! Scheelde toch maar 22 graden brinky?!

Vond het gezellig zo mijn eerste keer bij een meeting.

Ben ook blij dat mijn auto veel te zuinig loopt anders zou ik me ook gaan vervelen.

Ben er de volgende keer zeker bij, moet natuurlijk wat gaan vergelijken 100 pk aan de wielen is toch wat weinig voor een T8 lijkt me.

Berry bedankt voor organisatie!

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 20 dec, 2008 21:20

taaffert schreef:Niet dat hij nu meer vermogen in de TTiD wil ofzo, hij vond de cabrio van Coen zo mooi :love: ... dus...
Haha Dank U Dank U :D

Misschien ook iets voor jou moeder Eelco :lol:

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » za 20 dec, 2008 22:19

ik heb ook een leuke me(e)ting gehad!

erg gastvrij ontvangen bij tholen in bergen op zoom

mijn complimenten voor de mensen daar!!

erg duidelijke uitleg gehad over het een en ander ga daar zeker nog een keer terug
miss weer een gezamelijke meeting MET DE ZELFDE MENSEN

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 20 dec, 2008 22:50

@Berry: enorm bedankt voor de organisatie. Was een hele leuke dag.
@Vriendin van Berry: bedankt voor de heerlijke broodjes, top!

Heb me enorm vermaakt... Turbobakk had wat mij betreft het mooiste resultaat van de dag. Met 'slechts' een APC mod een zeer goede score.

Een aantal anderen hadden problemen: loslopende naafmoer, ontsteking 22 graden te laat, bougiekabels die doorslaan, stekkertjes op de bobine die tegen massa liggen, lambda sonde die niet was aangesloten, arm, of juist erg rijk lopende motoren. Erg nuttige observaties... waar de sleutelaar weer mee verder kan.

Bovenal was het erg gezellig!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 20 dec, 2008 22:55

brinky schreef:@Berry: enorm bedankt voor de organisatie. Was een hele leuke dag.

Heb me enorm vermaakt... Turbobakk had wat mij betreft het mooiste resultaat van de dag. Met 'slechts' een APC mod een zeer goede score.

Een aantal anderen hadden problemen: loslopende naafmoer, ontsteking 22 graden te laat, bougiekabels die doorslaan, stekkertjes op de bobine die tegen massa liggen, lambda sonde die niet was aangesloten, arm, of juist erg rijk lopende motoren. Erg nuttige observaties... waar de sleutelaar weer mee verder kan.

Ben benieuwd: wat was de score van turbobakk dan?

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 20 dec, 2008 23:03

Robbert schreef:
brinky schreef:@Berry: enorm bedankt voor de organisatie. Was een hele leuke dag.

Ben benieuwd: wat was de score van turbobakk dan?
Even uit mijn hoofd 178pk :wink:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 20 dec, 2008 23:06

Aan de wielen neem ik aan? Keurig.

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » zo 21 dec, 2008 0:23

Mannen, (Margreet we missen je) ik vond het weer top.
Nog meer forummers ontmoet en weer prachtige wagens gezien. Op de terugweg nog even Tholen in BoZ bezocht. Ook indrukwekkend maar hoe anders.
Dank aan de organisatie en degene die broodjes en lekkers geregeld hadden.
Groet
W

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » zo 21 dec, 2008 0:26

Berry, ik ben al blij dat je wielen erop zijn blijven zitten.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » zo 21 dec, 2008 0:50

Turbobakk had volgens mijn 182 PK. Met een hele hele hele mooie grafiek. ik vond de auto van bartW ook heel erg mooi en liet ook een goed resultaat zien (185 pk)

Maar het mooiste van de dag vond ik toch wel stiekem de Hayabusa's op de testbank, wat een geluid. Erg aardige gasten ook.

Tot de volgende keer. Berry thanks voor het organiseren, topper.!!

Plaats reactie