SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting
-
akker234
- Geregistreerd lid
Re: SLEUTELEN doe het zelf 24 mei meeting
Hartstikke mooi dat er zo'n dag georganiseerd wordt en ik wil graag eens komen kijken! Hebben jullie een adres voor mij want ik kom niet verder met zoeken dan:
" het is te doen op industrieterrein Majoppeveld. Vlak bij de Duo Penotti fabriek...".
Ben sinds kort in het bezit van een mooie saab 93 2.0T uit het jaar 2000 (ben er al verliefd op!). 140 k op de teller en volgens mij goed onderhouden (onderhoudsboekje). Nu hoor ik tijdens het rijden een soort vavavava-geluid. Wordt heviger als ik sneller ga rijden. Als ik de koppeling intrap en de versnelling in z'n vrij zet, blijf ik het horen. Is er iemand die zaterdag met mij een ritje kan maken om daar eens naar te luisteren?
" het is te doen op industrieterrein Majoppeveld. Vlak bij de Duo Penotti fabriek...".
Ben sinds kort in het bezit van een mooie saab 93 2.0T uit het jaar 2000 (ben er al verliefd op!). 140 k op de teller en volgens mij goed onderhouden (onderhoudsboekje). Nu hoor ik tijdens het rijden een soort vavavava-geluid. Wordt heviger als ik sneller ga rijden. Als ik de koppeling intrap en de versnelling in z'n vrij zet, blijf ik het horen. Is er iemand die zaterdag met mij een ritje kan maken om daar eens naar te luisteren?
-
Pascallekes
- Geregistreerd lid
Het is vervelend maar waar :'( ik moet verstek laten gaan omdat ik vrijdag weer moet laden voor Noorwegen. Zag er zo naar uit dat ik erbij kon zijn
@ werli .. ik stuur jou wel nog even pbeetje om een en ander af te spreken.
@ werli .. ik stuur jou wel nog even pbeetje om een en ander af te spreken.
-
evo
- Donateur (2x)

Vavavava klinkt als losse onderbeplating... ik ben heel goed in geluidjes
....
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
werli
- Donateur (2x)

heeyakker234 schreef:Nu hoor ik tijdens het rijden een soort vavavava-geluid. Wordt heviger als ik sneller ga rijden. Als ik de koppeling intrap en de versnelling in z'n vrij zet, blijf ik het horen. Is er iemand die zaterdag met mij een ritje kan maken om daar eens naar te luisteren?
ik schat dat er ongeveer een 30 man zal zijn ,zie maar dat je tank gevuld is met 30 man een ritje maken
vavavavavva als je de koppeling intrapt blijf je het horen dus is het dat zeker niet
ik zet men geld op een slechte span/geleiderol en of aircopomp lager
mvg werner
-
Olle 2.1
- Donateur (8x)

Werner, ik ben van de partij zaterdag ongeveer van 10.00 (tot uiterlijk 15.00) als dat past?
- uitlezen foutcode en eventueel vervangen DI/bougies (heb ik al contact over met rd motorsport)
- carterpan schoonmaken/BS controle
M.b.t. dat laatste: is op locatie de juiste pakking om de pan weer terug te plaatsen en O-ring voor de carterplug? Dan zou ik alleen mee hoeven te nemen
- nieuwe motorolie (5 liter?)
- staalborstel
- handschoenen
- goed humeur
om deze klus te klaren? Als iemand tenminste aan wil wijzen hoe ik dit precies aanpak en af en toe over mijn schouder mee wil kijken
- uitlezen foutcode en eventueel vervangen DI/bougies (heb ik al contact over met rd motorsport)
- carterpan schoonmaken/BS controle
M.b.t. dat laatste: is op locatie de juiste pakking om de pan weer terug te plaatsen en O-ring voor de carterplug? Dan zou ik alleen mee hoeven te nemen
- staalborstel
- handschoenen
- goed humeur
om deze klus te klaren? Als iemand tenminste aan wil wijzen hoe ik dit precies aanpak en af en toe over mijn schouder mee wil kijken
-
akker234
- Geregistreerd lid
Ben benieuwd. Dankjewel voor jouw reactie
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Olle,
Alles is in principe zelf meenemen. Dus ook pakking. Gelukkig is het zaterdag, tot de middag zijn er in ieder geval automaterialenzaken open. In Roosendaal zit een Brezan (welliswaar aan de andere kant van Roosendaal, maar Roosendaal is nu ook weer niet Amsterdam qua grootte....). Eventueel rijd ik met je mee zodat je het juiste spul hebt. Of je gaat vandaag halen, gewoon vloeibare pakking die tegen olie en een beetje hitte kan.
Alles is in principe zelf meenemen. Dus ook pakking. Gelukkig is het zaterdag, tot de middag zijn er in ieder geval automaterialenzaken open. In Roosendaal zit een Brezan (welliswaar aan de andere kant van Roosendaal, maar Roosendaal is nu ook weer niet Amsterdam qua grootte....). Eventueel rijd ik met je mee zodat je het juiste spul hebt. Of je gaat vandaag halen, gewoon vloeibare pakking die tegen olie en een beetje hitte kan.
-
Olle 2.1
- Donateur (8x)

Ah prima hoor. Er zit hier in Haarlem ook een Brezan en ik kan het vanmiddag wel ff halen. Dat is dus een soort tube?
Ik vraag anders wel welke zij adviseren voor zoiets.
Ik vraag anders wel welke zij adviseren voor zoiets.
-
berta
- Donateur (2x)

Er is 'n automaterialenzaak op 300 meter (geen Brezan) deze is geopend tot 16.00 uur.
Ook APS zit daar op 100 meter van de sleutelplaats deze is open van 9.00- 12.00 uur
Ook APS zit daar op 100 meter van de sleutelplaats deze is open van 9.00- 12.00 uur
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik zie het al, ik kom te weinig in Roosendaal...... Alleen maar mooi dan!berta schreef:Er is 'n automaterialenzaak op 300 meter (geen Brezan) deze is geopend tot 16.00 uur.
Verstuurd van mijn D6503 met Tapatalk
-
Olle 2.1
- Donateur (8x)

Ach so in dat geval haal ik het daar wel op advies
Mag ik ook nog ff het adres (per pb?)?
Mag ik ook nog ff het adres (per pb?)?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik zal werli's bericht even aan je doorsturen.
-
akker234
- Geregistreerd lid
Wil mijn motor ook graag op Bs controleren. Is dat mogelijk en.........
- staalborstel
- handschoenen
- goed humeur
Ik hoor het het wel. (hopelijk vanmiddag, want dan kan ik nog het eea halen.
- staalborstel
- handschoenen
- goed humeur
Ik hoor het het wel. (hopelijk vanmiddag, want dan kan ik nog het eea halen.
-
johnb52
- Donateur (7x)

http://saabworld.net/f29/saab-9-5-oil-p ... -sludge-7/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een how-to
Wat was je van plan met de staalborstel?
http://www.garagetools.nl/midlock-pakking-schraper.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die kan je wel gebruiken om de carterpan te ontdoen van de oude pakking.
Een NIEUW plamuurmes kan ook.
En je vergeet het oliefilter.
Pakking? Loctite 518 of Permatex 51817
Voor een how-to
Wat was je van plan met de staalborstel?
http://www.garagetools.nl/midlock-pakking-schraper.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die kan je wel gebruiken om de carterpan te ontdoen van de oude pakking.
Een NIEUW plamuurmes kan ook.
En je vergeet het oliefilter.
Pakking? Loctite 518 of Permatex 51817
-
werli
- Donateur (2x)

heey
goed dat jullie dat aangeven die tip
ik zal voor vloeibare pakking zorgen
ook kopervet in tube vorm
olie filters
handen/afkuis papier >>> en andere prularia zodat dat ter plaatste kan aangeschaft worden
mvg werner
goed dat jullie dat aangeven die tip
ik zal voor vloeibare pakking zorgen
ook kopervet in tube vorm
olie filters
handen/afkuis papier >>> en andere prularia zodat dat ter plaatste kan aangeschaft worden
mvg werner