Instructie en rijden op Zandvoort
-
Maartenschuur
- Geregistreerd lid
Re: Instructie en rijden op Zandvoort
Goed ook om te lezen over de ervaringen met standaard remmen op een circuit. Tijdje terug eens met een paar vrienden naar de Nurburgring geweest. Zowiezo niet met mijn auto met standaard onderstel (alleen 2e arb achter) de baan op, zelfs met de Subaru en Bmw z4 niet, het was toen mega druk. Als ik dit lees maar goed ook. Daar was na 2 bochten weinig van overgebleven, en dan moet je nog een heel stuk daar! Ik houd het wel bij sprintjes rechtuit voorlopig
.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Ik merkte vandaag dat ook een rondje uitlijnen wel weer nodig is. De auto trekt met stevig wegrijden behoorlijk naar links 
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Verder zijn het wel degelijke auto's hoor
...
-
turbopilot
- Donateur (7x)

wie moest er ook al weer een nieuwe bakmaxmink93 schreef:Verder zijn het wel degelijke auto's hoor...
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Dat zeg ik toch, ze zij super degelijk!
..
-
GertDF
- Geregistreerd lid
Terechte opmerking, heb het verslag aangepast!AeroR schreef:Wel beetje jammer dat in het verslag op de site het woord Saab niet 1 keer genoemd wordt.. We hebben toch een mooie indruk gemaakt vonden we![]()
http://www.dftrackdays.nl/reports/fotos ... juli-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
GertDF
- Geregistreerd lid
http://www.dftrackdays.nl/reports/fotos ... deel-twee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog meer foto's

Nog meer foto's
-
Geronimo1
- Donateur (2x)

Hmm.. Zag op gegeven moment dat jij je klep open had staan op dezelfde wijze. Alleen jouw bolide stond op dat moment stil....Ik dacht... Heey dat is een goed idee, want buiten standaard remmen heb ik nog de een standaard intercooler maar wel 250+Hp....dus wat extra cooling kan idd geen kwaad...dit in tegenstelling tot een voorklep op je voorruitAeroR schreef:Dat is inderdaad heel goed nagenieten op deze manier. Veel dank naar Tenfour en Blindstra voor de foto's en filmpjes. Gert ook bedankt voor de organisatie en wie weet tot een volgende keer. Wel beetje jammer dat in het verslag op de site het woord Saab niet 1 keer genoemd wordt.. We hebben toch een mooie indruk gemaakt vonden we![]()
Als je achteraf gaat nadenken is het eigenlijk compleet gekkenwerk om dit met standaard remmen te gaan doen. Gaf mij na 2 rondjes het gevoel van "doet ie 't of doet ie het niet?" en dan word ik voorzichtiger want het motto was heelhouden en heb vooral op droog niet echt de limiet opgezocht. Wil het met fatsoenlijke remmen nog wel eens proberen![]()
Mijn auto leek dus, afgezien van de remmen en matgrijze voorwielen, ongeschonden uit de strijd gekomen te zijn maar sinds vanavond een CE. Sinds ik zaterdag Zandvoort verlaten heb is hij niet 1 keer meer boven de 3000 toeren geweest, sapjes heb ik ervoor, tussendoor en erna gechecked en telkens ok bevonden dus ik ben erg benieuwd..![]()
Zag in de vele fijne foto's deze voorbij komen en er viel me gelijk iets op:
Was dat voor extra koeling?
En inderdaad AeroR soms had ik toch wel reuze schik onder mijn helm...want toch redelijk wat mede coureurs gepasseerd!
Maar ook gruwelijk ingehaald door die Nissan GTR.... Wat kwam dat apparaat er doorheen geslalomd...zijn GTR tegen het equivalent van pakweg 20 Saabs a8000 Euris als er iets fout mocht gaan...........
En het leek wel een gentleman's agreement tussen Saabisten....want ben geen enkele keer door een Saab ingehaald en heb er ook geen enkele ingehaald...of maak ik het nauw echt te mooi.....
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Gelukkig is jou een klepincident bespaard gebleven. Zie hieronder een film aan boord bij instructrice / racedriver Vivienne Geuzebroek:
Indrukwekkende CV trouwens van Vivienne. Race-licentie sinds 2009, werkzaam bij KPMG sinds 2008.

Indrukwekkende CV trouwens van Vivienne. Race-licentie sinds 2009, werkzaam bij KPMG sinds 2008.

-
Blindstra
- Geregistreerd lid
Ik zie dat Gert al deel twee heeft geplaatst van de foto's. Daar zitten heel mooie Saab treintjes bij!
@Turbokakk: iedere Saab heeft zo zijn speciale eigenschappen. Ik ben zelf erg van de classic 99/900 gecharmeerd dus je kunt wel raden waarin ik het meest genoten heb. Heerlijk om die motor te horen werken in het vooronder. Je voelt ook als een auto licht is.
Mijn dag kon echt niet meer stuk en deze dag zal een hele hoge ranking krijgen voor deze zomer
, ondanks de mislukte 911 met de motor op de verkeerde plek en de hulp elektronica (die er in het geheel niet op zit bij een GT3 maar weet broervan veel)die in langzame rondjes resulteerde
Ik lees veel over remproblemen. Tip: begin eens met ATE Racing Blue remvloeistof. Scheelt al een berg
en kost niet veel.
@Turbokakk: iedere Saab heeft zo zijn speciale eigenschappen. Ik ben zelf erg van de classic 99/900 gecharmeerd dus je kunt wel raden waarin ik het meest genoten heb. Heerlijk om die motor te horen werken in het vooronder. Je voelt ook als een auto licht is.
Mijn dag kon echt niet meer stuk en deze dag zal een hele hoge ranking krijgen voor deze zomer
Ik lees veel over remproblemen. Tip: begin eens met ATE Racing Blue remvloeistof. Scheelt al een berg
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Ja op de parkeerplaats koelen maar met 180 heb ik liever die klep goed dicht. Denk eerlijk gezegd niet dat hierdoor je inlaattemperatuur heel veel naar beneden gaat en zal je niet echt merken in de afname van je vermogen na een paar keer goed planken.Geronimo1 schreef: Hmm.. Zag op gegeven moment dat jij je klep open had staan op dezelfde wijze. Alleen jouw bolide stond op dat moment stil....Ik dacht... Heey dat is een goed idee, want buiten standaard remmen heb ik nog de een standaard intercooler maar wel 250+Hp....dus wat extra cooling kan idd geen kwaad...
En het leek wel een gentleman's agreement tussen Saabisten....want ben geen enkele keer door een Saab ingehaald en heb er ook geen enkele ingehaald...of maak ik het nauw echt te mooi.....
Volgens mij waren we allemaal ongeveer even snel en denk als je wel was gaan inhalen dat de ingehaalde Saab in had gehouden om de veiligheid/het blikwerk niet in gevaar te brengen. En toch was het mooi, soort van synchroonzwemmen maar dan zittend op leer met een helm op je kop.
Autoweek was ook er om wat opnamen te maken maar ik kon geen Saabje spotten helaas. Wel die Juke-R in actie
-
turbopilot
- Donateur (7x)

En heb je haar nog ff uitgenodigd voor een rondje met Yke op 11 augustusTenfour schreef:Indrukwekkende CV trouwens van Vivienne.
Heerlijk om die motor te horen, vooral dat en het liefste een T16 (zonder kat of begin demper) zelfs is stationaire loop heeft deze al iets magisch.Blindstra schreef: Ik ben zelf erg van de classic 99/900 gecharmeerd dus je kunt wel raden waarin ik het meest genoten heb. Heerlijk om die motor te horen werken in het vooronder.
en dat is ook 1 van de reden waarom ik blind ben voor wat anders
btw een 6 cilinder porsche heeft ook zoiets speciaals
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Helemaal goed!Heerlijk om die motor te horen, vooral dat en het liefste een T16 (zonder kat of begin demper) zelfs is stationaire loop heeft deze al iets magisch.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Yep, maar ja op zaterdag en hier is de grote verbouwing, dus dat ging niet, de 11e ga ik eens een kijkje nemen, is natuurlijk wel wat anders.Turbobakk schreef:Helemaal goed!Je hebt dus wat gemist.
maar hoe ging het met de classis, kon die het allemaal goed aan en bijbenen of kon hij het op zijn sloffen bijhouden