Zo tegen de grens van Groot-Germanie aan zeg maar...Op zich niet zo raar.mopperslurf schreef:....Diverse soorten oergermanen overleven in kleine groepjes, meestal aan de rand van Nederland, in het noorden of oosten.
Bron: NRC HandelsbladGerrit Komrij schreef:Nederland, klepel van de wereld.
Waarin een dwergstaat groot kan zijn.
In waarschuwen, vingeropsteken, mopperen, beterweten. In lucht en leegte, in woorden en geen daden.
Ik denk zelden na over mijn Nederlanderschap. Ik weet niet of ik er te veel of te weinig trots op ben. Dat ik deel zou uitmaken van die kudde kaninefaten, onder de waterspiegel voortstrompelend en innig verliefd op zichzelf, tot niets dan halfslachtigheden in staat maar die halfslachtigheden luid rondtrompetterend, ik verzet me niet eens tegen het idee. Toch kan het gebeuren dat je van schaamte zelfs het laatste restje Nederlanderschap van je zou willen afschudden.
Dichter des Vaderland, geeft blijk van een groot vertrouwen in de Nederlandse samenleving en diens bestuur...
Over wat voor soorten Nederlanders er zijn? Er is maar 1 soort Nederlanders. En dat zijn de Nederlanders. Aangevoerd door een groep door henzelf gekozen Nederlanders.
Klagen helpt niet....