Long life bougies
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Long life bougies
Ik zat in oudere posts (2005) te lezen over long life bougies voor LPG in een classic. Ze hebben het daar over NGK BCP 6EVX. Iemand daar ervaring mee en is het ook aan te bevelen in een 9-5?
-
bennie
- Geregistreerd lid
Re: Long life bougies
Ik heb van horen en zeggen dat de platinum tip niet goed is voor de ionisatie werking (pingel detectie) van trionic 5 en 7. Het exacte verhaal erachter weet ik niet precies meer maar forummer 93-SS-ARC heeft mij hier destijds op gewezen en kan je hier ook wel het fijne over vertellen.
Heb nog een setje liggen mocht je het willen proberen!
Heb nog een setje liggen mocht je het willen proberen!
-
Jaap900i
- Donateur

Kijk ook eens in viewtopic.php?f=4&t=40246" onclick="window.open(this.href);return false; en gebruik überhaupt de zoekfunctie eens... 
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Had wel gezocht, maar kom dan toch bij de classics terecht. Ik ga ervan uit dat het bij een 9-5 anders ligt toch?
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Algemeen gesproken, die long life bougies gaan langer mee dan gewone echter in volgende verhouding, levensduur x 1,5 & prijs x 3
bij de saab 9-5, heel simpel, afwijken van de ngk standaard bougie => vragen om problemen. Je stuurt de di sowiezo in de war en je kan hem om zeep helpen.
Het enigste wat je mag doen is een graad hoger gaan als je op lpg zit en eventueel nog een graad hoger als hij iets meer pk levert dan standaard
bij de saab 9-5, heel simpel, afwijken van de ngk standaard bougie => vragen om problemen. Je stuurt de di sowiezo in de war en je kan hem om zeep helpen.
Het enigste wat je mag doen is een graad hoger gaan als je op lpg zit en eventueel nog een graad hoger als hij iets meer pk levert dan standaard
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ik heb bij Agit er speciale Bosch platinum bougies in gekregen, stonden bij Bosch voorgeschreven voor een 9-5 op gas. Set koste 60 euro, het aantal misfire's ging met deze bougies toen ik die gasproblemen had behoorlijk naar beneden. Ze zitten er nog in en ding loopt prima.