vullingsmeter
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
vullingsmeter
Ik heb op mijn 55 liter gastank zonder 80% beveiliging een vullingsmeter zitten, deze werkt met procenten. In hoeverre zin kan ik deze vertrouwen? volgens de dagteller heb ik 150 km gereden, en moet dus nog 250 km voor de tank leeg is (400 is maximaal) en de wijzer van de vulmeter staat nu op 38%.
werkt deze meter op druk of met een vlotter?
de stappen van de schaalverdeling word namelijk groter vanaf 20% vullen, tussen 5 en 10 % zit meer ruimte dan bijvoorbeeld 35 en 40%
groeten!
werkt deze meter op druk of met een vlotter?
de stappen van de schaalverdeling word namelijk groter vanaf 20% vullen, tussen 5 en 10 % zit meer ruimte dan bijvoorbeeld 35 en 40%
groeten!
-
brinky
- Donateur

Re: vullingsmeter
Nauwkeurigheid van het metertje is afhankelijk van plaatsing van de tank... als je de tank kantelt werkt de meter niet goed.
Ik dacht dat de meeste lpg-tankjes een vlottertje hebben.
Ik dacht dat de meeste lpg-tankjes een vlottertje hebben.
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Bij mij heb je wat ervaring nodig om te weten hoeveel er nog inzit. Op mijn 4de lampje kan ik een 120 km rijden, 3de 80, 2de 50, 1de 70. Ook wat afhankelijk van hoe je rijd natuurlijk maar echt exact is het toch niet te noemen.
-
dribibu
- Geregistreerd lid
zo'n metertje in procenten heeft mijn gastank ook, ook een 55 liter tank maar gewoon tot 80% te vullen, dus iets van 44 liter zou er in moeten. Als ik de tank vol doe staat hij op ongeveer 65% dus dat klopt niet, ik heb hem een keer vrijwel leeg gereden en toen stond het wijzertje al een tijd in het rood, bij het tanken kon er toen bijna 44 liter in, dus het klopt aardig met 80% van 55.(de tank hoefde dus niet te worden gekanteld/gedraaid o.i.d.)
Hoe staat het metertje als je net gas getankt hebt?
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
dribibu schreef:zo'n metertje in procenten heeft mijn gastank ook, ook een 55 liter tank maar gewoon tot 80% te vullen, dus iets van 44 liter zou er in moeten. Als ik de tank vol doe staat hij op ongeveer 65% dus dat klopt niet, ik heb hem een keer vrijwel leeg gereden en toen stond het wijzertje al een tijd in het rood, bij het tanken kon er toen bijna 44 liter in, dus het klopt aardig met 80% van 55.(de tank hoefde dus niet te worden gekanteld/gedraaid o.i.d.)
geen idee kerel, de tank was vol toen ik de auto kocht (dinsdag) dus ik heb nog niet hoeven tanken....
met metertje staat nu op 34% en ik ben als het goed is op de helft van m'n kilometers....
-
9000-95
- Donateur

lijkt me heel onwaarschijnlijk, automatische 80% beveiling is echt al heel lang verplicht, dacht vanaf ergens begin jaren 80. Waarom denk je dat deze er niet opzit?Swedespeed schreef:... 55 liter gastank zonder 80% beveiliging...
Nivoindicatie werkt gewoon met een vlotter maar die doen het niet altijd even best. Niet op blind varen...
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
misschien verplicht, maar niet (meer) aanwezig in deze gastank...9000-95 schreef:lijkt me heel onwaarschijnlijk, automatische 80% beveiling is echt al heel lang verplicht, dacht vanaf ergens begin jaren 80. Waarom denk je dat deze er niet opzit?Swedespeed schreef:... 55 liter gastank zonder 80% beveiliging...
Nivoindicatie werkt gewoon met een vlotter maar die doen het niet altijd even best. Niet op blind varen...
Ik zal morgen eens langs de gasboer gaan, gooi ik hem helemaal vol, en kijk ik of hij op maximum hangt..
groeten!
-
Swedespeed
- Geregistreerd lid
90%.dribibu schreef:en waar stond het metertje op?