Slecht lopen op LPG sinds het koude weer

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Testa-Rossa
Geregistreerd lid

Slecht lopen op LPG sinds het koude weer

Bericht door Testa-Rossa » di 15 dec, 2009 13:47

Ik wou gister met de 900 naar het werk, en opeens begint ie te helemaal bokkerig te lopen totdat ie afslaat. Daarna wou die zo gauw ook niet starten. Gister maar met de motor naar het werk gegaan.

En vanochtend de Saab weer geporbeert, en op Benzine loopt ie gewoon prima, op LPG alleen na een flink eind rijden, en dan gaat het omschakelen ook nog niet van harte, maar daarna loopt ie wel weer netjes.

Is dit gewoon staandaard met dit koude weer dat je alleen op LPG over kan schakelen als de motor warm is? Of moet er iets afgesteld worden oid. (seizoenstand luchtfilter of iets), of moet er een verwarmingselement op?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 15 dec, 2009 15:40

Je verdamper wordt verwarmd door je koelwater... wanneer daarvan niet voldoende en voldoende warm van aanwezig is, zal je verdamper bevriezen en wordt er geen LPG verdampt. Resultaat is stotter en je staat stil.

Denk dat je niet voldoende flow hebt. Of te weinig koelwater. Of de slangen van de verdamper verkeerd om aangesloten. En is je thermostaat nog wel fris?

Het zou gewoon prima moeten werken overigens... zowel mijn 99 T16 als Doefy start ik op LPG... en rijd dan zo mee de straat uit.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 15 dec, 2009 16:52

Koelwaterpeil ook in orde?

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » di 15 dec, 2009 17:04

Te weinig antivries vermogen is trouwens ook slecht voor de verdamper omdat het koelwater dan meteen bevriest zodra het de verdamper passert.

(Dat de verdamper wordt verwarmd door het koelwater begrijp ik maar wat ik zo raar vind is dat de eerste minuten het koelwater toch nog lang niet warm genoeg is om de verdamper te verwarmen of wel?)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 15 dec, 2009 21:30

Misscien is de verdamper verstop. Je zou een aan de koelvloeistofslangen moeten voelen, of ze allebij warm/heet zijn.

Testa-Rossa
Geregistreerd lid

Bericht door Testa-Rossa » di 15 dec, 2009 22:54

Inderdaad het koelvloeistofpeil, inmiddels bijgevuld.

Loopt inmiddels weer prima op LPG, bedankt voor de tips!

Ik zal het peil nu voor iedere rit even controleren.

Plaats reactie