99 GL 83 op gas?
-
joachiem
- Geregistreerd lid
99 GL 83 op gas?
Een paar vraagjes over het inbouwen op gas laten lopen van een 99 GL uit 1983.
*Moet de orginele cilinderkop aangepast worden voor gas?
*Wat kost een leuke/goede Gas instalatie incl keuring op kenteken?
*Welk bedrijf ergens in het Oosten heeft ervaring met inbouw gas op 99 en is kwa prijs niet duur?
*hoeveel liter gastank is het mooist in een 99?60/70/80/100/120?
*Hoe zit het ongeveer met verbruik op gas?1 op 8a9 haalbaar?
Gr Joachim
*Moet de orginele cilinderkop aangepast worden voor gas?
*Wat kost een leuke/goede Gas instalatie incl keuring op kenteken?
*Welk bedrijf ergens in het Oosten heeft ervaring met inbouw gas op 99 en is kwa prijs niet duur?
*hoeveel liter gastank is het mooist in een 99?60/70/80/100/120?
*Hoe zit het ongeveer met verbruik op gas?1 op 8a9 haalbaar?
Gr Joachim
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Re: 99 GL 83 op gas?
[]*kop hoeft niet, gewoon rijden en de kleppen regelmatig stellen, de eerste keer even wat ruimer zetten en dan steeds op die setting stellen.
*tussen de 900 en 1100 euro, houd 1000 aan.
*FHR doet het wel eens, anders is ergens in Son een goed adres
*persoonlijk, achterbank plat kunnen of niet
*1 op 8 gemiddeld, ja..sommigen rijden zuiniger, ik weet.
*tussen de 900 en 1100 euro, houd 1000 aan.
*FHR doet het wel eens, anders is ergens in Son een goed adres
*persoonlijk, achterbank plat kunnen of niet
*1 op 8 gemiddeld, ja..sommigen rijden zuiniger, ik weet.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Duidelijk en helder antwoord Bas
1000euro vind ik een mooie prijs als ik dit bij het aankoop bedrag doe blijft het nog ruim haalbaar...dus +puntje.
Dat de kop/kleppen verder niet aangepast hoeven te worden voor gas is ook weer een mooi +punt.
De achterbank hoeft niet plat te kunnen voor mij,70a80Liter is zat denk ik.
1 op 8 vind ik ook nog heel netjes voor een 2liter carb saab op gas die toch ruim 1100kilo weegt.
Ik hoop as maandag meer te weten over de 99 en woensdag als alles oke is deze voor de deur te hebben staan
1000euro vind ik een mooie prijs als ik dit bij het aankoop bedrag doe blijft het nog ruim haalbaar...dus +puntje.
Dat de kop/kleppen verder niet aangepast hoeven te worden voor gas is ook weer een mooi +punt.
De achterbank hoeft niet plat te kunnen voor mij,70a80Liter is zat denk ik.
1 op 8 vind ik ook nog heel netjes voor een 2liter carb saab op gas die toch ruim 1100kilo weegt.
Ik hoop as maandag meer te weten over de 99 en woensdag als alles oke is deze voor de deur te hebben staan
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Vandaag even met Jan van Agit autogas gesproken en het viel mij allemaal reuze mee kwa kosten etc..
Een Landi instalatie+65liter gasbom in de lengte van het koffer ruim
kosten nog geen 1000euro incl 2 jaar garantie/btw/op kenteken vermeld-gekeurde instalatie/leen auto.
Hoop dat het wat gaat worden met de 99,mischien dat ik hem dan as zaterdag naar Agit in Rijssen breng voor gas
Een Landi instalatie+65liter gasbom in de lengte van het koffer ruim
kosten nog geen 1000euro incl 2 jaar garantie/btw/op kenteken vermeld-gekeurde instalatie/leen auto.
Hoop dat het wat gaat worden met de 99,mischien dat ik hem dan as zaterdag naar Agit in Rijssen breng voor gas
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
Willems
- Geregistreerd lid
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Als ik bij de gasboer ben zal ik eens kijken wat er mogelijk is met het vulpunt en de plaats van de gasbel,zal wel mooi zijn achter de kentekenplaatWillems schreef:ik zou de tank in de breedte doen dus achter de achterbank, en het vulpunt achter de kentekenplaat
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

't Is maar net wat je wilt.. in de breedte heeft 't geen zin de bank op te klappen. In de lengte heb je een langere oversteek, zit de tank aan 1 kant, maar kun je wel lange dingen meenemen met opgeklapte bank en heb je een langere kofferbakbodem over (die wel een stukje smaller is).
Voordat je gaat inbouwen zorg dan dat je:
a) je ontsteking op orde hebt - de juiste nieuwe bougies, nieuwe verderlerkap, rotor en bij voorkeur ook bougiekabels - elektronische ontsteking is een pre. Is het al een MY84? Zo ja, dan heb je deze al. Zo nee, het is vrij simpel over te bouwen van een 900 classic of 90 (of 84 99, maar vind die maar eens).
b) klepspeling juist is, zodat je iig met een schone lei begint.
Voordat je gaat inbouwen zorg dan dat je:
a) je ontsteking op orde hebt - de juiste nieuwe bougies, nieuwe verderlerkap, rotor en bij voorkeur ook bougiekabels - elektronische ontsteking is een pre. Is het al een MY84? Zo ja, dan heb je deze al. Zo nee, het is vrij simpel over te bouwen van een 900 classic of 90 (of 84 99, maar vind die maar eens).
b) klepspeling juist is, zodat je iig met een schone lei begint.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
zoals dit, aan de motorzijde van het scherm:

tankplaatsing: verschillende ervaringen met verschillende lokaties bij verschillende Saabs.
In mijn huidige CC heb ik de 80 liter tank dwars achter de achterbank. Ik kom toch een enkele keer wel eens in de situatie dat de laadruimte met ingeklapte bank in ruimte-efficientie tegenvalt. Niet de meest ideale oplossing voor je IKEA dozen.
In een 99 sedan heb ik em wel in de lengte gehad, maar dat was een compacte tank (vulling max 44 liter). Kon toen wel een fiets door het gat van een ingeklapte bank meenemen. In een 90 wel de tank dwars gehad. Je kan dan wel planken meenemen, maar grotere pakketten niet. Wel heb je een bredere kofferbak. Het is maar net wat je het liefste hebt.

tankplaatsing: verschillende ervaringen met verschillende lokaties bij verschillende Saabs.
In mijn huidige CC heb ik de 80 liter tank dwars achter de achterbank. Ik kom toch een enkele keer wel eens in de situatie dat de laadruimte met ingeklapte bank in ruimte-efficientie tegenvalt. Niet de meest ideale oplossing voor je IKEA dozen.
In een 99 sedan heb ik em wel in de lengte gehad, maar dat was een compacte tank (vulling max 44 liter). Kon toen wel een fiets door het gat van een ingeklapte bank meenemen. In een 90 wel de tank dwars gehad. Je kan dan wel planken meenemen, maar grotere pakketten niet. Wel heb je een bredere kofferbak. Het is maar net wat je het liefste hebt.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Ik weet niet veel van gas dus is allemaal nieuw voor mij.
Wat bedoel je met lucht in je waterleidingen Bas?
Welke Ontsteking er op zit weet ik niet maar de auto is van Maart 1983,mischien
heeft iemand dit er reeds opgemaakt(hoop ik)maar dat moeten we dan maar even bekijken als de auto voor de deur staat.
De NGK BP-6ES is toch het juiste type bougie?
De auto krijgt een groote beurt en de klepspeling word gecontroleerd voor er gas op komt.
Wat bedoel je met lucht in je waterleidingen Bas?
Welke Ontsteking er op zit weet ik niet maar de auto is van Maart 1983,mischien
heeft iemand dit er reeds opgemaakt(hoop ik)maar dat moeten we dan maar even bekijken als de auto voor de deur staat.
De NGK BP-6ES is toch het juiste type bougie?
De auto krijgt een groote beurt en de klepspeling word gecontroleerd voor er gas op komt.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur