wat moet ik kopen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
kick007
Geregistreerd lid

wat moet ik kopen

Bericht door kick007 » di 18 mar, 2008 9:36

hallo, heb 9.3 cabrio SE bj 1998 2000 cc 96 kw met 15000 km, mijn vraag wat is nu beter voor deze auto een BIGAS SGIS PLUS systeem of een vialle lpi
En nog iets moet ik FlashLube klepsmeersysteem ook instaleren of kunnen mij kleppen er tegen tkx

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » di 18 mar, 2008 14:37

Tja,

lastig.
Ik rijd met een 9-3 van 2002 met een Vialle LPI en dat bevalt mij erg goed. Ik heb er geen flashlube op zitten en aangezien de auto van nieuw af door Saab op gas is laten zetten denk ik ook niet dat het nodig is. Slecht punt van Vialle is de pomp, echter met de nieuwe generatie pomp zou je toch een 300K km moeten kunnen rijden zonder probleem. Daarnaast gaan de injectoren nog wel eens lekken (ook pas na de nodige kilometers 150K km)

Het andere systeem ken ik niet, kan er dus niets zinnigs over zeggen.

Is het een type fout of heeft je auto echt maar 15000 Km gereden, denk dat het dan wel heeeeeel belangrijk is om een goede controle te laten doen voor je er veel mee gaat rijden, zou namelijk betekenen dat hij maar 1500 km /jaar heeft gereden en ik denk dat jij (gezien gas aanschaf) er wel iets van 1500 per maand mee zal gaan rijden.

succes,
Vincent

kick007
Geregistreerd lid

15000

Bericht door kick007 » di 18 mar, 2008 21:45

ja ja 15. 000 km gekocht van een oude dame ben er voorzichtig mee al +- 1000 euro onderhoud gedaan

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: wat moet ik kopen

Bericht door jwaterink » di 18 mar, 2008 22:11

kick007 schreef:hallo, heb 9.3 cabrio SE bj 1998 2000 cc 96 kw met 15000 km, mijn vraag wat is nu beter voor deze auto een BIGAS SGIS PLUS systeem of een vialle lpi
En nog iets moet ik FlashLube klepsmeersysteem ook instaleren of kunnen mij kleppen er tegen tkx
96kw = 130 pk dus de motor zonder turbo met de ouderwetse bougiekabels.

Mag rustig een Bigas systeem in en flashlube is bij dit type motoren zonde van je geld. Blokken zijn van nature uit al LPG proof.

cornekev
Geregistreerd lid

Bericht door cornekev » di 18 mar, 2008 22:19

Een Bigas kan je iets beter afstellen zo dat de auto op in z'n vrij iets rustiger draait en eventueel (als je zou gaan tunen) kan er extra benzine ingespoten worden, zodat hij een beetje extra brandstof krijgt.

Als ik me niet vergis

kick007
Geregistreerd lid

Re: wat moet ik kopen

Bericht door kick007 » wo 19 mar, 2008 19:04

ouderwetse bougiekabels wat bedoel je daar bij

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 19 mar, 2008 19:24

Nou, de modernere saab turbo motoren hebben DI onsteking. Daar vind je dus geen verdelerkap met bougiekabels. Als je die plaat met 4 schroeven van je motor afdraaid zie je 4 bougiekabels die rechts eruit komen en op een verdeler zitten. Die vind je bij een 900ng en de 9-3 alleen maar op de auto's zonder turbo.

Deze motoren zijn lpg hufter proof.

kick007
Geregistreerd lid

Bericht door kick007 » do 20 mar, 2008 9:19

bedankt

Plaats reactie