Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
-
T16S
- Geregistreerd lid
Bericht
door T16S » zo 10 feb, 2008 13:03
hallo,
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om een getunede 9000 aero (315pk, 485nm) van 1997 op G3 te laten rijden?
Zijn er bv mogelijkheden voor grotere injectoren, 6e injector etc, of wordt het "de-tunen" (

) om G2 in te bouwen?
thanks.
gr., Jan Dirk
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Bericht
door aZuL2001 » zo 10 feb, 2008 13:28
Als je nu de twee sticky's bovenaan in dit subforum eens rustig leest, dan zie je dat Davidjoost erg veel info heeft gestructureerd.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » zo 10 feb, 2008 14:18
Ik weet niet of deze constructie ook mogelijk is bij Vialle, maar bij Prins kun je ook een installatie met dubbele injectoren nemen. Hierbij kan je in theorie met een 4-cilinder tot 400pk gaan (50pk per injector maximale brandstofopbrengst - geldt voor zowel Prins als Vialle).
Bij dit bedrijf zouden ze dit moeten kunnen inbouwen:
http://www.poulsbaarlo.nl/
Groeten, DJ
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » zo 10 feb, 2008 17:13
Correctie, Prins heeft ook VSI injectoren die 70pk per injector leveren.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » zo 10 feb, 2008 17:18
jwaterink schreef:Correctie, Prins heeft ook VSI injectoren die 70pk per injector leveren.
Dat is nieuw voor mij. Heb je een bron?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » zo 10 feb, 2008 17:55
Sorry, ik bedoel een bron van Prins. De grootste injectoren die zij leveren zijn de gele, voor dat type injector wordt maximaal 50pk per stuk opgegeven. Dat hier nog wat marge op zit (zie bubbamans) auto geldt in mindere mate ook voor bijv. een 9-3 Aero met 4 vialle injectoren.
Geachte heer,
Het maximale vermogen van de gele injector ligt rond de 50pk. 62,5pk ligt dus buiten de specs waarin wij adviseren om de injectoren te gebruiken.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » zo 10 feb, 2008 18:02
Staat niet specifiek vermeld, er staan daar uitsluitend de hoeveelheid cc's vermeld die hij doorlaat. Ze hebben bij de 4 cylinder rails 4 verschillende type injectoren.
Maargoed, je kunt er altijd een mailtje aan wagen
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » zo 10 feb, 2008 18:04
jwaterink schreef:Staat niet specifiek vermeld, er staan daar uitsluitend de hoeveelheid cc's vermeld die hij doorlaat. Ze hebben bij de 4 cylinder rails 4 verschillende type injectoren.
Maargoed, je kunt er altijd een mailtje aan wagen
Dat heb ik dus een tijdje terug al gedaan en hierboven lees je dus het antwoord...

-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » zo 10 feb, 2008 19:05
aha, dan inderaad 2 paralel schakelen.
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Bericht
door Bubba » zo 10 feb, 2008 21:52
Yep, correct, maar 70PK... Ik weet het niet. Met een tolerantie van plm. 10% per injector kwam ik op de rollenbank tot 232PK, en 366Nm. Alles natuurlijk relatief, omdat het een automaat betreft. Vooral het koppel is dan niet echt goed te meten omdat de koppelomvormer veel torque "opvreet".
Maar dat vermogen klopt echt! Nog dit jaar komt Prins met grotere injectoren. Zij geven zelf aan dat de huidige, grootste injectoren
VOLGENS DE SPECS niet worden
GEADVISEERD, maar ze leveren wel degelijk meer vermogen dan 50PK! Vanwege de gasvormige inspuiting heb je veel meer marge dan bij vloeistofinjectie.... Dichter dan vloeibaar gaat nu eenmaal niet.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » zo 10 feb, 2008 21:58
Dat klopt, maar in het geval van een 315pk sterke 4-cilinderturbo moet je zowel bij prins als bij vialle gaan voor dubbele injectoren om voldoende brandstofopbrengst te hebben.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » ma 11 feb, 2008 0:13
davidjoost schreef:Dat klopt, maar in het geval van een 315pk sterke 4-cilinderturbo moet je zowel bij prins als bij vialle gaan voor dubbele injectoren om voldoende brandstofopbrengst te hebben.
is dat wel persé zo? 4 injectoren bij de cilinders + nr 5 op de toevoerbuis... stel dat die prins injectoren niet max 50 pk hebben maar 60 a 70 pk per injector... dan ben je er toch??? (bv 5x65= 325). En om downtunen te voorkomen eventueel een 6e naast de 5e?
Bellen = weten dus gewoon ff naar Prins en andere gasboeren bellen
PS Zou aquamist in deze hoge pk regionen icm lpg nog extra uitkomst brengen?