G3 - Prins 900T: benzineprobleem

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
r.wery
Geregistreerd lid

G3 - Prins 900T: benzineprobleem

Bericht door r.wery » vr 04 jan, 2008 18:23

Twee maanden geleden G3-Prins in mijn 900T 1994 laten zetten. Rijdt prima, maar na een maand wilde de motor na opwarming niet meer goed op benzine. Inhouden, vrijwel al het vermogen weg, schudden, stationair onregelmatig en niet op toeren komen etc. ( lijkt op 3 cilinders te lopen).Vervanging van de benzinepomp hielp niks. De oorzaak blijkt een kastje van de LPG-installatie te zijn,waarmee de benzine injectie wordt aangestuurd. Dit probleem komt bij het tegenwoordig gemonteerde kastje vaker voor (-printplaat kapot,vocht?-), vertelde mij de monteur bij het LPG inbouw bedrijf. Onder garantie vervangen met verzoek het bedrijf te laten weten of de klachten ook op termijn verholpen blijken.
Rutger

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 04 jan, 2008 20:07

Ben benieuwd... Heb ook een Prins-VSi, maar rij nu al 1 1/2 jaar (en 60K km) vrijwel probleemloos...
Welk kastje was dat? (fotooke evt?) Ik ken maar 1 "kastje" dat de injectie stuurt... En dat is de LPG-ECU (met die grote stekker erop).

r.wery
Geregistreerd lid

Bericht door r.wery » vr 04 jan, 2008 20:58

Inderdaad, het "doosje"met de grote stekker, gemonteerd aan de dwarsstang bij het expansievat van het koelwater. We zullen zien ....

Plaats reactie