Welkom in het LPG-gedeelte
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Welkom in het LPG-gedeelte
Beste Saabrijders en liefhebbers van dit forum,
Bij deze wil ik jullie van harte welkom heten op het nieuwe forum-gedeelte van het Saabforum wat als onderwerp 'LPG' heeft. In dit nieuwe subforum kunnen jullie al je vragen kwijt met betrekking tot LPG, in welke types Saab het mogelijk is, welke merken installaties aan te raden zijn en evt. problemen voorleggen.
Ik zal er voor zorgen zelf voldoende aanwezig te zijn om vragen te beantwoorden en ik zal een informatieve sticky maken met veel informatie die ik al heb over Saab & LPG. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Veel forumplezier in dit nieuwe gedeelte!
Groeten,
David Joost
Bij deze wil ik jullie van harte welkom heten op het nieuwe forum-gedeelte van het Saabforum wat als onderwerp 'LPG' heeft. In dit nieuwe subforum kunnen jullie al je vragen kwijt met betrekking tot LPG, in welke types Saab het mogelijk is, welke merken installaties aan te raden zijn en evt. problemen voorleggen.
Ik zal er voor zorgen zelf voldoende aanwezig te zijn om vragen te beantwoorden en ik zal een informatieve sticky maken met veel informatie die ik al heb over Saab & LPG. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Veel forumplezier in dit nieuwe gedeelte!
Groeten,
David Joost
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- nelfrikandel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: za 20 mar, 2004 15:56
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Super initiatief!
Had dat ook al eens geopperd, maar ben blij dat het er is...
Had dat ook al eens geopperd, maar ben blij dat het er is...
9000 2.0i Burgundy '95 => 440.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km
- Bubba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: za 24 dec, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Goed plan, DJ!
Ben het met Jos eens dat het er al veel ewerder op had moeten staan, maar nu het er is:
Mochten er specifieke dingen zijn inzake de 9-5 (Aero) i.c.m. Prins VSi, dan wil ik mijn (ondertussen uit de praktijk opgedane) kennis en ervaring graag inbrengen.
Ben het met Jos eens dat het er al veel ewerder op had moeten staan, maar nu het er is:
Mochten er specifieke dingen zijn inzake de 9-5 (Aero) i.c.m. Prins VSi, dan wil ik mijn (ondertussen uit de praktijk opgedane) kennis en ervaring graag inbrengen.
Gone: Saab 9-5 Aero Sedan MY01 custom modified BSR stage 2,9
Now: Bimmer E46 330Cic Exec (custom stage )
Now: Infiniti FX35 AWD
Now: Bimmer E46 330Cic Exec (custom stage )
Now: Infiniti FX35 AWD
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Daarnaast is zowel de CO2-uitstoot als de C uitstoot na plaatsing van een roetfilter in z'n geheel gezien alsnog niet bijster laag, daar men in Zuid-Afrika elektriciteit gebruikt die door kolencentrale's is opgewekt, om de benodigde platina te delven, gebruikt zijnde in de partikelfilters.Diesel is nogsteeds een koploper met de laagste CO2 uitstoot (door een lager verbruik), maar daar staat tegenover dat een diesel (ook mét roetfilter) nogsteeds een hoop andere schadelijke stoffen de lucht in blaast.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
De productie van LPG is ook minder belastend voor het milieu dan die van benzine en diesel omdat het eigenlijk een restproduct van de 2 is. Vroeger werd dat gewoon afgefakkeld!
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
[]
Totdat men extra ruwe olie gaan destilleren om LPG te produceren zou je dat evt. zo kunnen stellen.
Totdat men extra ruwe olie gaan destilleren om LPG te produceren zou je dat evt. zo kunnen stellen.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
- Azul
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1669
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 6:49
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Dag David-Joost,
Ook ik ben aan het nadenken om in mijn Saab 900 uit 1983 een gasinstallatie te bouwen. Misschien een tip om wat info over oudere Saabs en gas te plaatsen. Ook een lijstje van inbouwstations en ervaringen lijkt me niet verkeerd.
Succes met het onderwerp!
Azul
Ook ik ben aan het nadenken om in mijn Saab 900 uit 1983 een gasinstallatie te bouwen. Misschien een tip om wat info over oudere Saabs en gas te plaatsen. Ook een lijstje van inbouwstations en ervaringen lijkt me niet verkeerd.
Succes met het onderwerp!
Azul
Saab 900 S 1993 Cabriolet
Saab 900 T16S Silver Aero 1986 (restauratie)
Saab 9000 Turbo 1985 (LPG)
----------------------------------------------------
Op LPG kun je koken en super rijden!
Saab 900 T16S Silver Aero 1986 (restauratie)
Saab 9000 Turbo 1985 (LPG)
----------------------------------------------------
Op LPG kun je koken en super rijden!
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Hey Azul,
Ik zelf ben niet erg thuis in de oudere type installaties, maar een hoop andere forumleden wellicht wel. Ik raad je aan je bovenstaande vraag even in een nieuw topic te zetten in het LPG-gedeelte. Zo kan jouw vraag de volledige aandacht krijgen van de bezoekers van dit gedeelte...
Groeten,
David Joost
Ik zelf ben niet erg thuis in de oudere type installaties, maar een hoop andere forumleden wellicht wel. Ik raad je aan je bovenstaande vraag even in een nieuw topic te zetten in het LPG-gedeelte. Zo kan jouw vraag de volledige aandacht krijgen van de bezoekers van dit gedeelte...
Groeten,
David Joost
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- SpeekTuning
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: ma 25 aug, 2003 21:21
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
[]
Ik heb de laatste paar weken nogal wat informatie, schema's, tips, handleidingen weten te bemachtigen over het VIALLE AMS systeem. Bij gelegenheid zal ik dit inscannen.
Omdat ik een probleem had met dit systeem moest ik noodgedwongen de auto wegbrengen of er zelf in duiken. Tja en een auto wegbrengen....
Ik heb hierbij zelfs de 'Signalite' testkast van Vialle thuis gehad om daar e.e.a. mee te meten/testen. Ook heb ik veel hulp gehad van de firma AGIT te Rijssen.
Ik heb de laatste paar weken nogal wat informatie, schema's, tips, handleidingen weten te bemachtigen over het VIALLE AMS systeem. Bij gelegenheid zal ik dit inscannen.
Omdat ik een probleem had met dit systeem moest ik noodgedwongen de auto wegbrengen of er zelf in duiken. Tja en een auto wegbrengen....
Ik heb hierbij zelfs de 'Signalite' testkast van Vialle thuis gehad om daar e.e.a. mee te meten/testen. Ook heb ik veel hulp gehad van de firma AGIT te Rijssen.
SpeekTuning.. Tuning and Spare parts
http://www.SpeekTuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.Dynamictuning.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.Saab-Portal.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9-5 Estate 2,3 Aero MY'08 / Saab NG900 'Viggen' MY'96 / Saab 9-3 2.0t My'02 / Saab 900 Classic T16 MY'80
http://www.SpeekTuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.Dynamictuning.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.Saab-Portal.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9-5 Estate 2,3 Aero MY'08 / Saab NG900 'Viggen' MY'96 / Saab 9-3 2.0t My'02 / Saab 900 Classic T16 MY'80
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
@ Speektuning: dat klinkt goed!! Misschien kun je er wanneer je er aan toe komt een nieuw topic over openen!
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 184
- Lid geworden op: do 14 sep, 2006 22:46
- Regio: NL - Provincie Gelderland
tuning van v6 met lpi
Gaat het tunen van een v6 op lpi goed of kan ik dan problemen verwachten?
- sirdancelot
- Geregistreerd lid
- Berichten: 775
- Lid geworden op: vr 30 mar, 2007 23:47
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: tuning van v6 met lpi
Ik denk dat je rustig kunt tunen, voor de lpg-installatie moet het in ieder geval geen probleem zijn voldoende brandstof te leveren. Voor een 6-cilinder kan hij wel 300pk aan. Verder staat de V6 ook wel bekend als goed bestand tegen lpg...Hiddo schreef:Gaat het tunen van een v6 op lpi goed of kan ik dan problemen verwachten?
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- Eddy237
- Geregistreerd lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za 17 nov, 2007 17:50
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Dit is, met name, een berichtje voor Davidjoost( als gasgoeroe zijnde), maar ook andere input is welkom, hoor.
Ik ben sinds 2 weken lid en heb al veel hulp gehad van mede-SF'ers, nogmaals dank hiervoot!
Ik heb een 9.3 cabrio aangeschaft van december 1998 met de 154pk sterke motor.
Ik woon in Belgie en wil in mijn auto een gasinstallatie laten leggen.
Van meedere SF-leden heb ik het advies gekregen om een Bigas installatie te laten plaatsen.
Nu hoor ik ook vaak Vialle rondgaan en ik weet ook dat dit de offciele leverancier is van Saab.
Bij Van Meenen in Eeklo wordt het principe van de Bigas-installatie uitgelegd; willen de technici van dit forum hier eens naar kijken en vertellen of dit voor- of nadelen heeft t.o.v. Vaille, of wat men uberhaupt denkt van dit systeem. Dit systeem heeft ook een prijs gewonnen wat genoemd wordt op deze site, serieuze prijs?
Wil de gasinstallatie er in januari in laten leggen, heb dus nog tijd voor deskundig advies.
En ik weet ook dat er altijd mensen zijn met persoonlijke voorkeuren, de keuze zal ik toch zelf moeten maken.
Zoals het er nu naar uit ziet wordt het Bigas, via A&P in Houthalen.
Groeten, Eddy237
Ik ben sinds 2 weken lid en heb al veel hulp gehad van mede-SF'ers, nogmaals dank hiervoot!
Ik heb een 9.3 cabrio aangeschaft van december 1998 met de 154pk sterke motor.
Ik woon in Belgie en wil in mijn auto een gasinstallatie laten leggen.
Van meedere SF-leden heb ik het advies gekregen om een Bigas installatie te laten plaatsen.
Nu hoor ik ook vaak Vialle rondgaan en ik weet ook dat dit de offciele leverancier is van Saab.
Bij Van Meenen in Eeklo wordt het principe van de Bigas-installatie uitgelegd; willen de technici van dit forum hier eens naar kijken en vertellen of dit voor- of nadelen heeft t.o.v. Vaille, of wat men uberhaupt denkt van dit systeem. Dit systeem heeft ook een prijs gewonnen wat genoemd wordt op deze site, serieuze prijs?
Wil de gasinstallatie er in januari in laten leggen, heb dus nog tijd voor deskundig advies.
En ik weet ook dat er altijd mensen zijn met persoonlijke voorkeuren, de keuze zal ik toch zelf moeten maken.
Zoals het er nu naar uit ziet wordt het Bigas, via A&P in Houthalen.
Groeten, Eddy237