Pagina 3 van 3

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Geplaatst: do 29 nov, 2018 19:14
door Guido900T
Voor mij geldt hetzelfde; Ik heb in mijn 9.3 AERO cabrio ook een vogels installatie zitten. Ook ik kan vullen tot 95%. inderdaad wel een voordeel. Bevalt goed, bijna geen omkijken naar

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Geplaatst: vr 30 nov, 2018 10:00
door harryS9K
Ik herken al die extra onderhoudskosten met gas (ook) niet. Alle problemen die ik in de 7 jaar/ 200.000 km op Vialle heb gehad zijn:

1. Injector (garantie)
2. Pomp
3. Stuurunit bij pomp.

Wel een mogelijk punt van aandacht: de Vialle software aanpassen moet altijd via Vialle zelf. Zij sturen de aangepaste software voor de lpg computer. Wij liepen hier tegen aan, toen we de 550cc benzine injectoren gemonteerd hadden.

Een andere punt is nog hoe gezond is het bedrijf Vialle nog gezien de laatste doorstart?

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Geplaatst: za 22 dec, 2018 22:00
door collega
Sapphire schreef:
ma 03 sep, 2018 0:28
Dat is dus 2700 bespaard in 4 jaar tijd (maar wel al het ongemak van LPG rijden, plus extra reparaties/gezeik). Vind dat zelf niet bepaald indrukwekkend. Ik heb vaak van die sommetjes gemaakt (nog iets pessimistischer qua kosten) maar ik kom tenzij je echt 50k per jaar rijdt nooit boven de 1000 euro besparing per jaar, en dan vind ik het zelf niet echt de moeite/ellende waard... Maar inderdaad moet ieder dat zelf weten. Echter als het puur om die kosten gaat kun je beter helemaal geen Saab rijden denk ik :oops: Zo'n auto kies je niet met het hoofd maar met het hart 8) :O: (waarmee ik niet wil zeggen dat het kostenplaatje dan meteen helemaal niet meer relevant is)
Ik rij 60.000 km per jaar en had de lpg (prins in een maptun-getunede 9-5. Dubbelrailsysteem, als ik het wel heb, via Saabpartners ingebouwd) in ca 8 maanden terugverdiend...
Daarna levert het het 7 cent per km op. Da's de moeite best waard...
Verder zijn Saabs helemaal niet duur om te rijden.
Je moet ze niet vergelijken met auto's met dezelfde huidige tweedehandsprijs.
Je moet ze vergelijken met Audi's, BMW's en zo van hetzelfde bouwjaar. Dan zijn ze in aanschaf veel goedkoper en in onderhoud eerder goedkoper dan duurder.
Het waren ooit premium-autos. Vergelijk ze daar dan ook mee!

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Geplaatst: do 14 mar, 2019 0:58
door Dikketrip
postma schreef:
wo 22 aug, 2018 17:53
Volgens mij kan een auto niet tegelijk op gas en op benzine rijden, het is het één of het ander.
Mijn auto rijd prima zowel op benzine als gas, is niet aangepast met een andere soort tuning.
Tegen woordig wel;)

Je kan zelfs diesel met Cng laten mixen.

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Geplaatst: do 14 mar, 2019 1:02
door Dikketrip
Ik ben ook aan het oriënteren ivm estate;) heb nu 9-3ss

Volgend jaar 9-5 Aero estate en tunen:) lpg
1900,- ligt er een prins in die 300pk moet aan kunnen;)

Zal wel 285pk zijn na tunen. Maar ik heb gevraagd voor een opgave van 300pk


Mijn volgende installatie wordt ook prins.

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Geplaatst: do 14 mar, 2019 1:03
door Dikketrip
collega schreef:
za 22 dec, 2018 22:00
Sapphire schreef:
ma 03 sep, 2018 0:28
Dat is dus 2700 bespaard in 4 jaar tijd (maar wel al het ongemak van LPG rijden, plus extra reparaties/gezeik). Vind dat zelf niet bepaald indrukwekkend. Ik heb vaak van die sommetjes gemaakt (nog iets pessimistischer qua kosten) maar ik kom tenzij je echt 50k per jaar rijdt nooit boven de 1000 euro besparing per jaar, en dan vind ik het zelf niet echt de moeite/ellende waard... Maar inderdaad moet ieder dat zelf weten. Echter als het puur om die kosten gaat kun je beter helemaal geen Saab rijden denk ik :oops: Zo'n auto kies je niet met het hoofd maar met het hart 8) :O: (waarmee ik niet wil zeggen dat het kostenplaatje dan meteen helemaal niet meer relevant is)
Ik rij 60.000 km per jaar en had de lpg (prins in een maptun-getunede 9-5. Dubbelrailsysteem, als ik het wel heb, via Saabpartners ingebouwd) in ca 8 maanden terugverdiend...
Daarna levert het het 7 cent per km op. Da's de moeite best waard...
Verder zijn Saabs helemaal niet duur om te rijden.
Je moet ze niet vergelijken met auto's met dezelfde huidige tweedehandsprijs.
Je moet ze vergelijken met Audi's, BMW's en zo van hetzelfde bouwjaar. Dan zijn ze in aanschaf veel goedkoper en in onderhoud eerder goedkoper dan duurder.
Het waren ooit premium-autos. Vergelijk ze daar dan ook mee!
Zeker,

Een Saab 9-3 2.8 aero cabrio kan zo 70.000 euro kosten;)
Normale aero cabrio 60.000 (58.000)
9-7x V8 69.000
9-5 aero 55.000