Te rijk lopen @koppelbaas. Voornamelijk dat tijdens volgas.
@thieuke, investeren is de sleutel tot verbetering.. toch maar weer wat gaan kopen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ervaringen na een half jaar LPG
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2704
- Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Ervaringen na een half jaar LPG
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM 
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
-
Bummer
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Ervaringen na een half jaar LPG
Mijn bescheiden bijdrage aan dit draadje zit onder deze link.
Het geeft wat inzicht in hoe het BRC systeem is opgebouwd. Mijne wordt binnenkort ge-finetuned door BRC, maar rijdt verder als een tierelier.
Het geeft wat inzicht in hoe het BRC systeem is opgebouwd. Mijne wordt binnenkort ge-finetuned door BRC, maar rijdt verder als een tierelier.
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...
-
RoccoH
- Donateur (5x)

- Berichten: 6605
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Ervaringen na een half jaar LPG
Ik zit even die specs door te nemen en deze installatie kan maar ongeveer 30 kW per injector en Max 150 kW (201 pk) per drukregelaar aan. Als jij 270 pk hebt dan is deze installatie behoorlijk onderbemeten!Koppelbaas schreef:Bedankt voor de reacties. Er zit een BRC installatie (http://www.brcautogas.nl/hetsysteem/text.html) in en een speciale LPG tune...
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Ervaringen na een half jaar LPG
Er zijn ook drukregelaar te krijgen die meer kunnen leveren. Neem aan dat de installateur daar rekening mee houdt. Zo niet, dan zou ik heel voorzichtig zijn inderdaad.
Verstuurd vanaf mijn Xperia Z2 (AOSP) met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Xperia Z2 (AOSP) met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
RoccoH
- Donateur (5x)

- Berichten: 6605
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Ervaringen na een half jaar LPG
Ze adverteren met max. 8 injectoren en max. 240 kW (326 pk) voor een installatie, dus voor een viercilinder kan deze installatie maar max. 120 kW (163 pk) aan is mijn conclusie!
Ik zou BRC eens rechtstreeks e-mailen en gewoon vragen wat maximaal mogelijk is qua vermogen voor een viercilinder turbomotor meer hun installatie. Komen ze met hetzelfde antwoord dan kan je je inbouwer daarmee om de oren slaan dat die installatie niet geschikt is voor jouw auto.
Er vanuit gaande dat de inbouwer wel op de hoogte was dat de auto zwaar was getuned....
Ik zou BRC eens rechtstreeks e-mailen en gewoon vragen wat maximaal mogelijk is qua vermogen voor een viercilinder turbomotor meer hun installatie. Komen ze met hetzelfde antwoord dan kan je je inbouwer daarmee om de oren slaan dat die installatie niet geschikt is voor jouw auto.
Er vanuit gaande dat de inbouwer wel op de hoogte was dat de auto zwaar was getuned....
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Ervaringen na een half jaar LPG
Een vriend van mij draait over 300 pk op een installatie van brc op zijn b235, gewoon op lpg.
Daar zit die een andere verdamper in een andere injectoren, maar in de basis blijft het een brc installatie. Het kan dus wel. Dat bedoel ik te zeggen. Dat zal door brc misschien niet zo geleverd worden.
Een beetje installateur houdt dat echter wel rekening mee neem ik aan.
Verstuurd vanaf mijn Xperia Z2 (AOSP) met Tapatalk
Daar zit die een andere verdamper in een andere injectoren, maar in de basis blijft het een brc installatie. Het kan dus wel. Dat bedoel ik te zeggen. Dat zal door brc misschien niet zo geleverd worden.
Een beetje installateur houdt dat echter wel rekening mee neem ik aan.
Verstuurd vanaf mijn Xperia Z2 (AOSP) met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
Koppelbaas
- Donateur (3x)

- Berichten: 450
- Lid geworden op: do 18 apr, 2013 19:42
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Ervaringen na een half jaar LPG
Ik ben terug naar Agin gegaan en zij hebben de laptop aan de LPG computer gehangen en zijn we samen (al rijdend!) naar de beste instellingen gaan zoeken. Motor loopt nu prima op LPG en geen foutmeldingen meer en geen verschil tussen benzine en LPG.
Saab 9-5 Aero estate MY01 stage 1 LPG
Jaguar I Pace 2019
Saab 900 NG Cabrio MY95 'Aero' stage 1 (verkocht)
Jaguar I Pace 2019
Saab 900 NG Cabrio MY95 'Aero' stage 1 (verkocht)