CO te hoog op LPG stationair >0,5

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 2670
Lid geworden op: do 24 dec, 2009 0:33
Regio: NL - Provincie Overijssel

CO te hoog op LPG stationair >0,5

Bericht door Barboer » za 26 nov, 2016 16:06

Mijn 9-5 Aero uit 2002 met Vialle Lpi is gisteren afgekeurd wegens te hoog CO stationair op LPG.

Grote beurt uitgevoerd vlak voor de onafhankelijke keuring. Op benzine niets aan de hand, probleem speelt alleen stationair op lpg, motor was goed warm gedraaid. Auto loopt verder goed, geen foutmeldingen.

Ik ben door de garage (Timmer in Meppel) doorverwezen naar een lpg specialist, ik heb zowel met Ad Ruissen als Boertien in Wezep gebeld, deze hebben beide aangegeven dat aan de Vialle installatie niks valt af te stellen.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt :wink:
900c Sedan '81 'Mr. Blue'
900 Gli Coupé '84 'Moneypit'
9000i HB '89 'Mr. Ambassador'
9-3i '98 'Dutte'
9-3t S Luxury '00 'Grieze'
9-5 Aero Estate '02 "Kuifje"

2005 SAAB 9-5 2.0t Estate Norden "Toto"
2004 Rover 75 1.8T, Midnight Blue
2003 MG-TF 135 Xpower Grey

9000-95
Donateur
Donateur
Berichten: 4217
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: CO te hoog op LPG stationair >0,5

Bericht door 9000-95 » za 26 nov, 2016 20:57

paar mogelijkheden:
- verkeerde programmering van de LPI (maar dan zou je het de vorige apk ook gehad hebben)
- LPI injectoren die slecht zijn (heel waarschijnlijk)
- nadruppelende benzine injectoren waardoor hij deels op 2 brandstoffen loopt op lpg. Uit te sluiten door de brandstofpomp uit te schakelen en de druk van het brandstof systeem te halen en dan nogmaals te meten.
- zwakke ontsteking (speelt meer op bij lpg bedrijf)

Een goede lpg inbouwer zou hier mee bekend moeten zijn en je moeten kunnen helpen. WAt ook helpt bij de diagnose is als je de rest van de waardes van de 4-gas test weet. HC ook te hoog bijvoorbeeld?
9000 Anniversary 2.3T

Gebruikersavatar
something2say
Donateur
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: za 22 aug, 2009 20:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: CO te hoog op LPG stationair >0,5

Bericht door something2say » ma 28 nov, 2016 5:03

Misschien zou je lambda sensor ook nog een verdachte kunnen zijn. Dit was bij mij wel het geval bij mijn vorige 9-3 op lpi. Werd van garage naar lpg specialist gestuurd en weer terug tot ik gewoon op de gok de lambda heb vervangen (las op internet iemand met soortgelijke problemen). Dit bleek gelukkig de oplossing.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 16735
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: CO te hoog op LPG stationair >0,5

Bericht door ReinO » ma 28 nov, 2016 9:02

het kan ook een klein luchtlekje zijn! hij regelt dan bij om het op te lossen en dan krijg je dit.
en idd benzinerelais: sluit niet meer tijdig af.
fpr niet te fris meer waardoor ie toch wat doorlaat.
en al het bovengenoemde.

de lpi boer kan echt niets voor je doen. die mondjes kan je nog proberen. alle o ringen vervangen. 30 euro en 2 uur werk.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.