LPG G3 2e hands
-
henk9523
- Geregistreerd lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
- Regio: NL - Provincie Overijssel
LPG G3 2e hands
Er is mij een leuk aanbod gedaan een 2e hands LPG G3 installatie van het merk Landi Renzo in mn 9-5 (2.3 Estate, bj. 2003, 235.000 km) in te laten bouwen. Wat is slim? € 1.000 meer betalen en garantie of het risico lopen af en toe een onderdeel te laten vervangen?
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate
Saab 9-5 2.3 estate
-
martin117
- Geregistreerd lid
- Berichten: 380
- Lid geworden op: zo 07 apr, 2013 23:01
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: LPG G3 2e hands
Wordt hij door een erkend bedrijf ingebouwd?
Zo niet, dan geen G3 op kenteken.
Zo niet, dan geen G3 op kenteken.
Saab 9-5 2.3t (Bj '99) Midnight blue.
Dodge Ram 1500
Dodge Ram 1500
-
henk9523
- Geregistreerd lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
- Regio: NL - Provincie Overijssel
-
Tubbe
- Donateur (2x)

- Berichten: 3954
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: LPG G3 2e hands
Ik zou wel vragen of de installatie goed is/goed getest is. Als er al veel km mee gereden zijn ligt slijtage op de loer. Anderzijds is dat wel op te vangen mits onderdelen goed te vervangen zijn. Zorg daarom indien mogelijk voor installatie van injectoren bovenop of via buisjes ipv onder het inlaatspruitstuk. Scheelt je een hoop arbeidsuren als ie los moet
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue
Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue
-
Sapphire
- Donateur (7x)

- Berichten: 31543
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: LPG G3 2e hands
Nu wel ja.henk9523 schreef:Ja, G3 op het kenteken.
Nadat jij die gebruikte installatie zelf in je auto hebt gezet niet meer. Alleen als een erkende inbouwen het doet en die willen meestal geen gerommel met gebruikte delen.
Allemaal marktbescherming overigens want elke zichzelf respecterende hobbyist met oog voor detail kan dat netter inbouwen dan die knoeiers van LPG boeren. Enige wat daar telt is tijd want tijd is geld. En dat zie je dan ook wel terug
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: LPG G3 2e hands
henk9523 schreef:Er is mij.... ...00 km) in te laten bouwen. Wat is.... ....vervangen?
???Sapphire schreef: Nadat jij die gebruikte installatie zelf in je auto hebt gezet niet meer......
.... erug
@Henk: van wie komt het aanbod? Een erkende inbouwer die G3 certificaat mag afgeven? Anders geen G3.
Zelf heb ik een broertje dood aan tweedehands LPG Installaties. Je weet niet wat je koopt dikwijls.
Dan liever wat meer uitgeven en garantie, waardoor je een nieuwe installatie hebt voor probleemloze kilometers de komende tijd.
Ik ben een ex-lpg-rijder en heb mijn 9-5 gekocht met lpg installatie van de vorige eigenaar en altijd wel iets eraan gehad. Ik ben dus wel lichtelijk negatief bevooroordeeld over gebruikte installaties. Misschien hebben anderen wel positieve ervaringen. Dat weet ik niet.
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
9000-95
- Donateur

- Berichten: 4217
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: LPG G3 2e hands
handig om te weten hoevel km de installatie al mee gaat. Maar voor die 1000 euro voordeel kan je best een keer over een paar jaar een injector wisselen of de verdamper laten reviseren.
Veel belangrijker is inderdaad of je inbouwer na installatie G3 op jouw kenteken afgeeft. En het allerbelangrijkste is nog wel of hij z'n vak verstaat en netjes werk aflevert. Ik durf wel te beweren dat 80% van alle lpg storingen direct of indirect worden veroorzaakt door knullige inbouw en gebrekkige programmering.
Veel belangrijker is inderdaad of je inbouwer na installatie G3 op jouw kenteken afgeeft. En het allerbelangrijkste is nog wel of hij z'n vak verstaat en netjes werk aflevert. Ik durf wel te beweren dat 80% van alle lpg storingen direct of indirect worden veroorzaakt door knullige inbouw en gebrekkige programmering.
9000 Anniversary 2.3T
-
henk9523
- Geregistreerd lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: LPG G3 2e hands
...dan nog even het merk, Ladi Renzo. Hoe zijn de ervaringen met dit (Italiaans top)merk?
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate
Saab 9-5 2.3 estate
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: LPG G3 2e hands
...
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
henk9523
- Geregistreerd lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
- Regio: NL - Provincie Overijssel
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: LPG G3 2e hands
Haha nee, ik had landi verward met een ander systeem. Dus heb ik mijn opmerking weggehaald. Geen ervaring met landi
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
henk9523
- Geregistreerd lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: LPG G3 2e hands
Ondertussen contact gehad met de inbouwer om een aantal open vragen/zorgenpunten van een antwoord te voorzien;
Vraag; Het betreft wel, een ook op het kenteken geregistreerde G3 installatie?
antwoord: Er komt idd G3 op kenteken.
Vraag; Optimale afstelling bij Saab is geen probleem, geen storingsmeldingen te verwachten vanuit het storings/motormanagment?
antwoord: Er is kleine kans dat motormanagementlampje gaat branden ivm fueltrim aangezien gebruikte gasinstallatie geen obd communicatie heeft met benzine ecu.
Vraag; Gebruikte spullen..... maar onderdelen zijn wel nieuw voorhanden zodat ze bij defecten te vervangen zijn?
antwoord: Vervangings onderdelen zijn voorhanden.
Je stelt geen klepsmeersysteem voor, is dat een probleem?
antwoord: Klepsmering geloof ik niet zo in.
Klepsmering geloof ik niet zo in
Vraag; Het betreft wel, een ook op het kenteken geregistreerde G3 installatie?
antwoord: Er komt idd G3 op kenteken.
Vraag; Optimale afstelling bij Saab is geen probleem, geen storingsmeldingen te verwachten vanuit het storings/motormanagment?
antwoord: Er is kleine kans dat motormanagementlampje gaat branden ivm fueltrim aangezien gebruikte gasinstallatie geen obd communicatie heeft met benzine ecu.
Vraag; Gebruikte spullen..... maar onderdelen zijn wel nieuw voorhanden zodat ze bij defecten te vervangen zijn?
antwoord: Vervangings onderdelen zijn voorhanden.
Je stelt geen klepsmeersysteem voor, is dat een probleem?
antwoord: Klepsmering geloof ik niet zo in.
Klepsmering geloof ik niet zo in
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate
Saab 9-5 2.3 estate
-
Thieuke
- Donateur (3x)

- Berichten: 7684
- Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: LPG G3 2e hands
Laatste wel een beetje mee eens. Klepsmering stelt misschien wat uit, maar voorkomt niet dat je een keer een nieuwe cilinderkop nodig hebt.
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987
Saab 900 T16 Project car MY1987
-
9000-95
- Donateur

- Berichten: 4217
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: LPG G3 2e hands
vraag ook nog even na of de gasinjectoren het vermogen wel aan kunnen.
9000 Anniversary 2.3T
-
op
- Donateur (4x)

- Berichten: 5148
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: LPG G3 2e hands
Toch denk ik dat 1000 euro meer met garantie slimmer is.
Als er straks problemen zijn wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug en nog een paar keer. Garantie op het gasgedelte is dan wel fijn
1000 euro voor een tweedehands G3 set is best veel geld.
Als er straks problemen zijn wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug en nog een paar keer. Garantie op het gasgedelte is dan wel fijn
1000 euro voor een tweedehands G3 set is best veel geld.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog