LPG G3 2e hands

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
henk9523
Geregistreerd lid

LPG G3 2e hands

Bericht door henk9523 » za 15 okt, 2016 14:46

Er is mij een leuk aanbod gedaan een 2e hands LPG G3 installatie van het merk Landi Renzo in mn 9-5 (2.3 Estate, bj. 2003, 235.000 km) in te laten bouwen. Wat is slim? € 1.000 meer betalen en garantie of het risico lopen af en toe een onderdeel te laten vervangen?

martin117
Geregistreerd lid

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door martin117 » za 15 okt, 2016 20:05

Wordt hij door een erkend bedrijf ingebouwd?

Zo niet, dan geen G3 op kenteken.

henk9523
Geregistreerd lid

Bericht door henk9523 » za 15 okt, 2016 20:28

Ja, G3 op het kenteken.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 15 okt, 2016 20:30

Ik zou wel vragen of de installatie goed is/goed getest is. Als er al veel km mee gereden zijn ligt slijtage op de loer. Anderzijds is dat wel op te vangen mits onderdelen goed te vervangen zijn. Zorg daarom indien mogelijk voor installatie van injectoren bovenop of via buisjes ipv onder het inlaatspruitstuk. Scheelt je een hoop arbeidsuren als ie los moet

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 16 okt, 2016 0:21

henk9523 schreef:Ja, G3 op het kenteken.
Nu wel ja.

Nadat jij die gebruikte installatie zelf in je auto hebt gezet niet meer. Alleen als een erkende inbouwen het doet en die willen meestal geen gerommel met gebruikte delen.

Allemaal marktbescherming overigens want elke zichzelf respecterende hobbyist met oog voor detail kan dat netter inbouwen dan die knoeiers van LPG boeren. Enige wat daar telt is tijd want tijd is geld. En dat zie je dan ook wel terug ;-(+

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 16 okt, 2016 6:28

henk9523 schreef:Er is mij.... ...00 km) in te laten bouwen. Wat is.... ....vervangen?
Sapphire schreef: Nadat jij die gebruikte installatie zelf in je auto hebt gezet niet meer......

.... erug ;-(+
??? ;)

@Henk: van wie komt het aanbod? Een erkende inbouwer die G3 certificaat mag afgeven? Anders geen G3.

Zelf heb ik een broertje dood aan tweedehands LPG Installaties. Je weet niet wat je koopt dikwijls.

Dan liever wat meer uitgeven en garantie, waardoor je een nieuwe installatie hebt voor probleemloze kilometers de komende tijd.

Ik ben een ex-lpg-rijder en heb mijn 9-5 gekocht met lpg installatie van de vorige eigenaar en altijd wel iets eraan gehad. Ik ben dus wel lichtelijk negatief bevooroordeeld over gebruikte installaties. Misschien hebben anderen wel positieve ervaringen. Dat weet ik niet.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » zo 16 okt, 2016 13:31

handig om te weten hoevel km de installatie al mee gaat. Maar voor die 1000 euro voordeel kan je best een keer over een paar jaar een injector wisselen of de verdamper laten reviseren.

Veel belangrijker is inderdaad of je inbouwer na installatie G3 op jouw kenteken afgeeft. En het allerbelangrijkste is nog wel of hij z'n vak verstaat en netjes werk aflevert. Ik durf wel te beweren dat 80% van alle lpg storingen direct of indirect worden veroorzaakt door knullige inbouw en gebrekkige programmering.

henk9523
Geregistreerd lid

Bericht door henk9523 » zo 16 okt, 2016 16:03

...dan nog even het merk, Ladi Renzo. Hoe zijn de ervaringen met dit (Italiaans top)merk?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 16 okt, 2016 16:09

...

henk9523
Geregistreerd lid

Bericht door henk9523 » zo 16 okt, 2016 18:12

....Landi Renzo...

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 16 okt, 2016 18:42

Haha nee, ik had landi verward met een ander systeem. Dus heb ik mijn opmerking weggehaald. Geen ervaring met landi

henk9523
Geregistreerd lid

Bericht door henk9523 » ma 17 okt, 2016 11:37

Ondertussen contact gehad met de inbouwer om een aantal open vragen/zorgenpunten van een antwoord te voorzien;

Vraag; Het betreft wel, een ook op het kenteken geregistreerde G3 installatie?
antwoord: Er komt idd G3 op kenteken.

Vraag; Optimale afstelling bij Saab is geen probleem, geen storingsmeldingen te verwachten vanuit het storings/motormanagment?
antwoord: Er is kleine kans dat motormanagementlampje gaat branden ivm fueltrim aangezien gebruikte gasinstallatie geen obd communicatie heeft met benzine ecu.

Vraag; Gebruikte spullen..... maar onderdelen zijn wel nieuw voorhanden zodat ze bij defecten te vervangen zijn?
antwoord: Vervangings onderdelen zijn voorhanden.

Je stelt geen klepsmeersysteem voor, is dat een probleem?
antwoord: Klepsmering geloof ik niet zo in.

Klepsmering geloof ik niet zo in

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 17 okt, 2016 11:50

Laatste wel een beetje mee eens. Klepsmering stelt misschien wat uit, maar voorkomt niet dat je een keer een nieuwe cilinderkop nodig hebt.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 17 okt, 2016 18:55

vraag ook nog even na of de gasinjectoren het vermogen wel aan kunnen.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 17 okt, 2016 22:57

Toch denk ik dat 1000 euro meer met garantie slimmer is.

Als er straks problemen zijn wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug en nog een paar keer. Garantie op het gasgedelte is dan wel fijn :mrgreen:

1000 euro voor een tweedehands G3 set is best veel geld.

Plaats reactie