LPG G3 2e hands

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
henk9523
Geregistreerd lid
Berichten: 56
Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
Regio: NL - Provincie Overijssel

LPG G3 2e hands

Bericht door henk9523 » za 15 okt, 2016 14:46

Er is mij een leuk aanbod gedaan een 2e hands LPG G3 installatie van het merk Landi Renzo in mn 9-5 (2.3 Estate, bj. 2003, 235.000 km) in te laten bouwen. Wat is slim? € 1.000 meer betalen en garantie of het risico lopen af en toe een onderdeel te laten vervangen?
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate

martin117
Geregistreerd lid
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 apr, 2013 23:01
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door martin117 » za 15 okt, 2016 20:05

Wordt hij door een erkend bedrijf ingebouwd?

Zo niet, dan geen G3 op kenteken.
Saab 9-5 2.3t (Bj '99) Midnight blue.
Dodge Ram 1500

henk9523
Geregistreerd lid
Berichten: 56
Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door henk9523 » za 15 okt, 2016 20:28

Ja, G3 op het kenteken.
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3954
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door Tubbe » za 15 okt, 2016 20:30

Ik zou wel vragen of de installatie goed is/goed getest is. Als er al veel km mee gereden zijn ligt slijtage op de loer. Anderzijds is dat wel op te vangen mits onderdelen goed te vervangen zijn. Zorg daarom indien mogelijk voor installatie van injectoren bovenop of via buisjes ipv onder het inlaatspruitstuk. Scheelt je een hoop arbeidsuren als ie los moet
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31543
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door Sapphire » zo 16 okt, 2016 0:21

henk9523 schreef:Ja, G3 op het kenteken.
Nu wel ja.

Nadat jij die gebruikte installatie zelf in je auto hebt gezet niet meer. Alleen als een erkende inbouwen het doet en die willen meestal geen gerommel met gebruikte delen.

Allemaal marktbescherming overigens want elke zichzelf respecterende hobbyist met oog voor detail kan dat netter inbouwen dan die knoeiers van LPG boeren. Enige wat daar telt is tijd want tijd is geld. En dat zie je dan ook wel terug ;-(+
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door Thieuke » zo 16 okt, 2016 6:28

henk9523 schreef:Er is mij.... ...00 km) in te laten bouwen. Wat is.... ....vervangen?
Sapphire schreef: Nadat jij die gebruikte installatie zelf in je auto hebt gezet niet meer......

.... erug ;-(+
??? ;)

@Henk: van wie komt het aanbod? Een erkende inbouwer die G3 certificaat mag afgeven? Anders geen G3.

Zelf heb ik een broertje dood aan tweedehands LPG Installaties. Je weet niet wat je koopt dikwijls.

Dan liever wat meer uitgeven en garantie, waardoor je een nieuwe installatie hebt voor probleemloze kilometers de komende tijd.

Ik ben een ex-lpg-rijder en heb mijn 9-5 gekocht met lpg installatie van de vorige eigenaar en altijd wel iets eraan gehad. Ik ben dus wel lichtelijk negatief bevooroordeeld over gebruikte installaties. Misschien hebben anderen wel positieve ervaringen. Dat weet ik niet.
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

9000-95
Donateur
Donateur
Berichten: 4217
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door 9000-95 » zo 16 okt, 2016 13:31

handig om te weten hoevel km de installatie al mee gaat. Maar voor die 1000 euro voordeel kan je best een keer over een paar jaar een injector wisselen of de verdamper laten reviseren.

Veel belangrijker is inderdaad of je inbouwer na installatie G3 op jouw kenteken afgeeft. En het allerbelangrijkste is nog wel of hij z'n vak verstaat en netjes werk aflevert. Ik durf wel te beweren dat 80% van alle lpg storingen direct of indirect worden veroorzaakt door knullige inbouw en gebrekkige programmering.
9000 Anniversary 2.3T

henk9523
Geregistreerd lid
Berichten: 56
Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door henk9523 » zo 16 okt, 2016 16:03

...dan nog even het merk, Ladi Renzo. Hoe zijn de ervaringen met dit (Italiaans top)merk?
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door Thieuke » zo 16 okt, 2016 16:09

...
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

henk9523
Geregistreerd lid
Berichten: 56
Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door henk9523 » zo 16 okt, 2016 18:12

....Landi Renzo...
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door Thieuke » zo 16 okt, 2016 18:42

Haha nee, ik had landi verward met een ander systeem. Dus heb ik mijn opmerking weggehaald. Geen ervaring met landi
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

henk9523
Geregistreerd lid
Berichten: 56
Lid geworden op: di 09 sep, 2014 16:44
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door henk9523 » ma 17 okt, 2016 11:37

Ondertussen contact gehad met de inbouwer om een aantal open vragen/zorgenpunten van een antwoord te voorzien;

Vraag; Het betreft wel, een ook op het kenteken geregistreerde G3 installatie?
antwoord: Er komt idd G3 op kenteken.

Vraag; Optimale afstelling bij Saab is geen probleem, geen storingsmeldingen te verwachten vanuit het storings/motormanagment?
antwoord: Er is kleine kans dat motormanagementlampje gaat branden ivm fueltrim aangezien gebruikte gasinstallatie geen obd communicatie heeft met benzine ecu.

Vraag; Gebruikte spullen..... maar onderdelen zijn wel nieuw voorhanden zodat ze bij defecten te vervangen zijn?
antwoord: Vervangings onderdelen zijn voorhanden.

Je stelt geen klepsmeersysteem voor, is dat een probleem?
antwoord: Klepsmering geloof ik niet zo in.




Klepsmering geloof ik niet zo in
Saab 9-5 2.0 sedan
Saab 9-5 2.3 estate

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door Thieuke » ma 17 okt, 2016 11:50

Laatste wel een beetje mee eens. Klepsmering stelt misschien wat uit, maar voorkomt niet dat je een keer een nieuwe cilinderkop nodig hebt.
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

9000-95
Donateur
Donateur
Berichten: 4217
Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door 9000-95 » ma 17 okt, 2016 18:55

vraag ook nog even na of de gasinjectoren het vermogen wel aan kunnen.
9000 Anniversary 2.3T

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 5148
Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: LPG G3 2e hands

Bericht door op » ma 17 okt, 2016 22:57

Toch denk ik dat 1000 euro meer met garantie slimmer is.

Als er straks problemen zijn wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug en nog een paar keer. Garantie op het gasgedelte is dan wel fijn :mrgreen:

1000 euro voor een tweedehands G3 set is best veel geld.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)

95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)

Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog