Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 450
Lid geworden op: do 18 apr, 2013 19:42
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Koppelbaas » za 04 jun, 2016 22:57

Overweeg LPG in mijn 9-5. Zijn er forummers die de vulnippel achter de tankklep gemonteerd hebben? Heb hier gezocht maar niet gevonden (wel een 9-3).
Foto's graag! :D
Saab 9-5 Aero estate MY01 stage 1 LPG
Jaguar I Pace 2019
Saab 900 NG Cabrio MY95 'Aero' stage 1 (verkocht)

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 12061
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 12:42
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door millerman » za 04 jun, 2016 23:05

Yep, nu te donker voor een foto.
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3954
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Tubbe » zo 05 jun, 2016 8:06

Werd oorspronkelijk in de achterste spatborden gemonteerd en later vanwege roestgevoeligheid in de kunststof bumperpanelen. Ruimte voor een vulnippel achter de klep is niet groot zoals bijv bij Renault maar inmiddels wel meermalen uitgevoerd. Mooie oplossing. Wel moet je elke keer de vuller er op draaien.
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu:
Simon: 9-5 Estate Aero '03, 270pk Prins VSI, Graphite Green
Toen:
Ulrika: 9-5 Estate Vector 2.0t BP '06, 220pk Prins VSI, Chili Red
SZN: 9-5 Estate SE 2.0t '99, 200pk Vialle LPi, Midnight Blue

Gebruikersavatar
Mariacci
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 316
Lid geworden op: wo 24 apr, 2013 21:13
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Mariacci » ma 06 jun, 2016 11:32

Koppelbaas schreef:Overweeg LPG in mijn 9-5. Zijn er forummers die de vulnippel achter de tankklep gemonteerd hebben? Heb hier gezocht maar niet gevonden (wel een 9-3).
Foto's graag! :D
viewtopic.php?t=85443

Ik heb het zelf ook, bij mij is het weer iets anders gemonteerd (erboven). Niet heel veel ruimte over voor benzine tanken, maar het kan prima.
900 classic 5-deurs / 9-5NG
Voorheen: 3x 900 classic cabrio / 3x 9-5 Estate Aero / 9-3 Estate V6 Aero Hirsch

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 12061
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 12:42
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door millerman » ma 06 jun, 2016 11:38

Afbeelding
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"

Gebruikersavatar
Garrett
Lid van verdienste
Berichten: 8196
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 14:37
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Garrett » ma 06 jun, 2016 12:43

Ik had het ook, maar dan helemaal onderin ipv miller helemaal bovenin.
Ideaal want je ziet er niks van. Bij iedere tankbeurt wel even de verloopadapter erop draaien.

Hier zie je er heel veel foto's van: viewtopic.php?f=51&t=85443&hilit=prins" onclick="window.open(this.href);return false;
'06 Volvo V50 2.4i
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)

'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 450
Lid geworden op: do 18 apr, 2013 19:42
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Koppelbaas » ma 06 jun, 2016 15:41

Dank, dank dank voor de foto's.Dit is dus inderdaad te doen.
Ik zag weinig ruimte naast de opening onder het klepje. LPG komt weer een stap dichterbij.
Saab 9-5 Aero estate MY01 stage 1 LPG
Jaguar I Pace 2019
Saab 900 NG Cabrio MY95 'Aero' stage 1 (verkocht)

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 450
Lid geworden op: do 18 apr, 2013 19:42
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Kogel door de kerk

Bericht door Koppelbaas » do 23 jun, 2016 15:05

Kogel is door de kerk: 5 juli ga ik LPG laten in bouwen bij Agin, Rotterdam. Wordt een BRC installatie
- zo groot mogelijke tank onder laadvloer (67 l?)
- vulnippel achter tankklep

Nou nog een leuke plek bedenken voor de bedieningsschakelaar....
Zag deze al van Garett
Afbeelding
Saab 9-5 Aero estate MY01 stage 1 LPG
Jaguar I Pace 2019
Saab 900 NG Cabrio MY95 'Aero' stage 1 (verkocht)

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10577
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Injectie » do 23 jun, 2016 17:07

AfbeeldingDaar zit ie bij mij ,ook.
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Thieuke » do 23 jun, 2016 17:12

Bij mij ook
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 12061
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 12:42
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door millerman » do 23 jun, 2016 20:25

Bij mij rechts van het stuur, dezelfde als Injectie. Daaronder een ledje in een loze knop voor de Flashlube.
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3546
Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:44
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door ZSR » do 23 jun, 2016 22:42

Is al weer een tijdje geleden, maar in mijn wilde jaren vond ik het grappig om benzine en gas tegelijk te tanken.. Twee slangen aan je auto.. :D Ach ja.
Maar kan dit ook als je de vul nippel achter de benzine klep hebt zitten?
Saab 9-3 1.8t Estate 2006 MINK-BlackTop-4
R.I.P. Saab 9-3 2.0i Coupe LPG uit 1999, 300.001km

parma
Geregistreerd lid
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 13 sep, 2010 20:49
Regio: - kies een regio

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door parma » vr 24 jun, 2016 12:09

hier aan de onderzijde van de benzine vulling

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door Thieuke » vr 24 jun, 2016 14:11

ZSR schreef:Is al weer een tijdje geleden, maar in mijn wilde jaren vond ik het grappig om benzine en gas tegelijk te tanken.. Twee slangen aan je auto.. :D Ach ja.
Maar kan dit ook als je de vul nippel achter de benzine klep hebt zitten?
Ik heb dat ook een paar keer gedaan in Essen. Rechts van de lpg pomp gaan staan (mijn vuller zat links), slang erop, dan aan de rechter kant de benzine slang pakken, vulpistool erin, vastklikken (dat kan in België, in NL kan je je tankdop gebruiken ;)), en dan op de lpg knop drukken en wachten. Ze staan je vaak raar aan te kijken
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
erik95
Geregistreerd lid
Berichten: 90
Lid geworden op: za 04 okt, 2014 19:30
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Vulnippel achter tankklep bij 9-5

Bericht door erik95 » ma 27 jun, 2016 19:51

Vulnippel in achterspatbord, maar ook BRC. Sinds juli 2015,nu al meer dan 15000 probleemloos.
Saab 9-5/2.3T