Icom dealer

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
JorisBotman
Geregistreerd lid

Icom dealer

Bericht door JorisBotman » zo 28 feb, 2016 21:32

Beste forumleden,

In mijn Saab 93 uit 2003 zit een Icom lpg instalatie. De laatste tijd stotterd of hikt de auto bij veel gas geven. Vooral in zijn 4 en 5 e versnelling. En soms valt hij plotseling uit in de eerste paar honderd meter rijden.

Ik kan nergens een Icom dealer in Nederland vinden en ben op zoek naar een goed lpg bedrijf wat mij zou kunnen helpen in de buurt van Nijmegen. Ik heb zelf totaal geen verstand van lpg instalaties dus kwam niet heel veel verder bij het doorzoeken van het forum behalve dat het vaker voorkomt en ik niet de enige ben met dit probleem.

Op benzine loopt de motor als een zonnetje!

Bedankt voor de tips!

Joris Botman

hightower
Geregistreerd lid

Re: Icom dealer

Bericht door hightower » zo 28 feb, 2016 21:35

Joris, probeer het eens bij Dieker in Lichtenvoorde, hebben zeeeeeer veel verstand van lpg

JorisBotman
Geregistreerd lid

Bericht door JorisBotman » zo 28 feb, 2016 21:49

hightower schreef:Joris, probeer het eens bij Dieker in Lichtenvoorde, hebben zeeeeeer veel verstand van lpg

Bedankt voor de tip. Ik vind Lichtenvoorde nog wel vrij ver weg. Kijk eerst nog even of er iets dichterbij iets zit.

Gr Joris

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 28 feb, 2016 21:59

Met het ICOM JTG HP directe injectiesysteem wordt LPG in vloeibare toestand ingespoten, rechtstreeks in de cilinder. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de originele benzine-injectoren en de originele brandstofpomp. Daarbij behoudt u hetzelfde vermogen en rij-eigenschappen als op benzine.
Uw voertuig rijdt 100% op LPG (dus ook starten). Uiteraard kan u via de brandstofschakelaar er nog steeds voor kiezen om op benzine te rijden, en schakelt de auto automatisch over naar LPG als de tank leeg is.
Bron: http://lpg-installatie.blogspot.nl/2014 ... tg-hp.html