probleem bij accelereren
-
nwk
- Geregistreerd lid
probleem bij accelereren
Sinds 1,5 jaar heb ik een Vialle lpg installatie in mijn 9-5 Aero Estate uit 2005. De laatste paar maanden begint de moter te hikken, bonken als ik stevig accelereer. Vooral van 100 naar 140 km. Deze week bij de garage langs geweest, die hebben de uitstroompijpjes vervangen. Daarmee zou het probleem opgelost zijn, maar helaas is dat niet zo. Probleem is eerder erger geworden. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Re: probleem bij accelereren
Is de pompdruk in orde? Is de auto getuned en welke injectoren heb je?
-
nwk
- Geregistreerd lid
Volgens de garageis is de installatie in orde. Auto is niet getuned. Welke type injectoren weet ik niet, zijn er 4 goed voor 260 pk volgens de garage. Op benzine heb ik overigens geen probleem.
-
marijn dekker
- Donateur

Di cassette of bougies wisselen doet ook al veel. Ik praat uit ervaring.
-
rd motorsport
- Geregistreerd lid
zeker bougies bij een LPG auto en slechte bougies slopen uiteindelijk ook je DI....en nogmaals enkel NGK gebruiken aub bij voorkeur 7tjes bij lpg OF getundemarijn dekker schreef:Di cassette of bougies wisselen doet ook al veel. Ik praat uit ervaring.
-
nwk
- Geregistreerd lid
Dank voor de suggesties, ga ik volgende week proberen.
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Als het goed is heb je 2 jaar garantie op je vialle installatie, ze kunnen hem uitlezen .
Ik verdenk de pomp, wel erg snel vind ik zelf.
Uitstroom pijpjes lijkt me niet de oorzaak na 1,5 jaar, die kunnen wel 250.000 km mee voordat ze problemen geven.
Meestal even op benzine schakelen en terug op gas, verhelpt de storing in de meeste gevallen.
Ik verdenk de pomp, wel erg snel vind ik zelf.
Uitstroom pijpjes lijkt me niet de oorzaak na 1,5 jaar, die kunnen wel 250.000 km mee voordat ze problemen geven.
Meestal even op benzine schakelen en terug op gas, verhelpt de storing in de meeste gevallen.
-
nwk
- Geregistreerd lid
Verbaasde mij ook dat ze na 40.000 km vervangen moesten worden, gelukkig wel garantie. Volgens de garage was het probleem daarmee opgelost. Helaas niet, hikken is eerder meer geworden. Positief is wel dat de auto beter accellereert.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

probleem bij accelereren
Als pompdruk goed is is DI en bougies combi verdachte. Is altijd veel eerder een punt bij lpg dan bij benzine. Bougies bvk elke 10-15k of in ieder geval stellen op .9 mm
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Toch nieuwe bougies even proberen, kan vaak veel schelen wel de ngk 7 es ,goedkoop en goed !
-
Dikketrip
- Donateur (3x)

Houd ons op de hoogte;)
Bromt je gas pomp?
Het is uit te lezen als je opvoer druk te laag is.
Bel Diane uit assen;) komt zo langs en kijkt er naar.
Rijd door heel Nederland.
Bromt je gas pomp?
Het is uit te lezen als je opvoer druk te laag is.
Bel Diane uit assen;) komt zo langs en kijkt er naar.
Rijd door heel Nederland.
-
nwk
- Geregistreerd lid
De afgelopen 2 dagen reed de auto normaal. Vandaag voor de zekerheid toch de bougies vervangen. Hopelijk is het probleem opgelost, nogmaals dank voor alle adviezen.