Schakelt niet over op LPG
-
Mudbuster
- Geregistreerd lid
Schakelt niet over op LPG
Beste forummers,
Vanmorgen met de Saab onderweg toen ik mij realiseerde dat deze normaal op die afstand al op gas moet overschakelen. Met de hand overgeschakeld. Vanmiddag, toen ik, bij de auto terugkwam zag ik dat het oranje lampje op de lpg schakelaar knipperde. De auto gestart en er klonk een hoge piep-toon. Naar huis huis gereden op benzine omdat de installatie niet op gas wil overschakelen. Thuis de accu even losgemaakt. De irritante piep ging uit maar de auto schakelt nog niet over op lpg. Zekering gezocht en gewisseld (weet niet of dit de juiste is, oranje lampje ging wel uit) Nu geeft de schakelaar geen enkele reactie meer. De gasinstallatie is van Prins en ongeveer 4 a 5 jaar oud. Iemand een idee?
Mvg Tjerk de Vries
Vanmorgen met de Saab onderweg toen ik mij realiseerde dat deze normaal op die afstand al op gas moet overschakelen. Met de hand overgeschakeld. Vanmiddag, toen ik, bij de auto terugkwam zag ik dat het oranje lampje op de lpg schakelaar knipperde. De auto gestart en er klonk een hoge piep-toon. Naar huis huis gereden op benzine omdat de installatie niet op gas wil overschakelen. Thuis de accu even losgemaakt. De irritante piep ging uit maar de auto schakelt nog niet over op lpg. Zekering gezocht en gewisseld (weet niet of dit de juiste is, oranje lampje ging wel uit) Nu geeft de schakelaar geen enkele reactie meer. De gasinstallatie is van Prins en ongeveer 4 a 5 jaar oud. Iemand een idee?
Mvg Tjerk de Vries
-
9000-95
- Donateur

Re: Schakelt niet over op LPG
uit laten lezen bij een gasboer, anders blijft het gissen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Als de pomp al lange tijd meer lawaai produceerde, dan kan de pomp.
Onder de kap zit aan de passagierskant een relais, dat moet je flink horen tikken in een poging over te schakelen.
Onder de kap zit aan de passagierskant een relais, dat moet je flink horen tikken in een poging over te schakelen.
-
9000-95
- Donateur

't is een prins, die hebben geen pomp en ook niet zo'n relais...
-
1001760
- Donateur (2x)

Uit laten lezen lijkt mij ook de beste optie.9000-95 schreef:uit laten lezen bij een gasboer, anders blijft het gissen.
Kan gewoon een onderhoudsbeurtje zijn aan de Prins-installatie.
Nieuwe filtertjes en je bent weer het mannetje!
-
brinky
- Donateur

Zit er nog wel klepsmeermiddel in het daarvoor bestemde potje?
-
Mudbuster
- Geregistreerd lid
Heren,
Alvast dank voor jullie reacties. Ik dacht dat het misschien iets simpels zoals een zekering was. Uitlezen bij de gasboer lijkt hier dus de beste optie. kan ik meteen informeren naar dat smeermiddel voor de kleppen. Geldt het ook voor LPi?
Met een groet, Tjerk de Vries
Alvast dank voor jullie reacties. Ik dacht dat het misschien iets simpels zoals een zekering was. Uitlezen bij de gasboer lijkt hier dus de beste optie. kan ik meteen informeren naar dat smeermiddel voor de kleppen. Geldt het ook voor LPi?
Met een groet, Tjerk de Vries
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Lpi is van Vialle, niet van prins. Kan ook klepsmeersysteem in, maar de meeste hebben het niet omdat volgens Vialle vanwege de vloeibare inspuiting het gas niet zo heet wordt verbrand. Evengoed gaan de kleppen stuk, maar dat is een heel ander verhaal.
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
-
Mudbuster
- Geregistreerd lid
Even een up date.
Thieuke heeft gelijk het is een vsi van Prins. Uilezen van de computer bleek niet mogelijk omdat deze is overleden
Vrijdag komt er een nieuwe in.
Mvg Tjerk de Vries
Thieuke heeft gelijk het is een vsi van Prins. Uilezen van de computer bleek niet mogelijk omdat deze is overleden
Vrijdag komt er een nieuwe in.
Mvg Tjerk de Vries