Ten eerste zal je moeten nadenken over de verdamper. Voor de turbo of na de turbo?
Voor de turbo kan je de huidige verdamper blijven gebruiken, maar wel veel gas is de inlaat dus bij een backfire is het boem. Een intercooler is af te raden.
Na de turbo zal er iets moeten gebeuren om te compenseren voor de turbodruk. Sommige verdampers kunnen omgebouwd worden.
Er is mij eens verteld dat AMS gewoon werkt, maar ik spreek niet uit eigen ervaring. Ik zou ook niet weten waarom het niet werkt. De control unit doet volgens mij niet veel meer dan schakelen tussen benzine en gas en verschillende metertjes aansturen. De LPG wordt gewoon door de verdamper geleverd.
[?] Ombouw van c900 2.0i naar 2.0 T16 (incl Vialle AMS)
- Paul99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7456
- Lid geworden op: di 13 jul, 2004 12:12
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: [?] Ombouw van c900 2.0i naar 2.0 T16 (incl Vialle AMS)
9-3 sport estate '08 jet black TurboX
99T '80 karmijn rood, roestoratie
99GL '83 cirrus wit
9-3 sport estate 1.9tid '06 jet black
900S '92 *RIP* aka blackfire
900i 16v Forty '90 *RIP* Le Mans blauw
99T '80 karmijn rood, roestoratie
99GL '83 cirrus wit
9-3 sport estate 1.9tid '06 jet black
900S '92 *RIP* aka blackfire
900i 16v Forty '90 *RIP* Le Mans blauw
- ashwin1
- Geregistreerd lid
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 28 aug, 2012 14:56
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: [?] Ombouw van c900 2.0i naar 2.0 T16 (incl Vialle AMS)
een venturi ring LPG installatie is a big NO NO op een turbo, achter de turbo gaat niet omdat de druk de venturi-ring tegenwerkt, voor de turbo gaat ook niet want je moet echt plain stupid zijn om brandstof door je gloeiend hete turbo heen te leiden, als je backfire krijgt gaat je hele inlaat-traject de lucht inPaul99 schreef:Ten eerste zal je moeten nadenken over de verdamper. Voor de turbo of na de turbo?
Voor de turbo kan je de huidige verdamper blijven gebruiken, maar wel veel gas is de inlaat dus bij een backfire is het boem. Een intercooler is af te raden.
Na de turbo zal er iets moeten gebeuren om te compenseren voor de turbodruk. Sommige verdampers kunnen omgebouwd worden.
Er is mij eens verteld dat AMS gewoon werkt, maar ik spreek niet uit eigen ervaring. Ik zou ook niet weten waarom het niet werkt. De control unit doet volgens mij niet veel meer dan schakelen tussen benzine en gas en verschillende metertjes aansturen. De LPG wordt gewoon door de verdamper geleverd.
LPG op een turbo? doe dan maar:
Vialle LPI
Prins VSI
Landi LSI
etc
etc
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: [?] Ombouw van c900 2.0i naar 2.0 T16 (incl Vialle AMS)
Elektronische gasinjectie is mooier maar mengstuk is ook mogelijk. Meerdere op het forum hebben er mee rondgereden en een specialist in Haarlem laat het nog steeds inbouwen.
Zoals Paul99 al schrijft moet je druk compensatie toepassen.
Zoals Paul99 al schrijft moet je druk compensatie toepassen.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- Thom
- Donateur
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: wo 31 dec, 2003 1:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: [?] Ombouw van c900 2.0i naar 2.0 T16 (incl Vialle AMS)
Een verdamper kan prima werken, je moet alleen weten hoe je het moet inbouwen en afstellen. En vooral ook wat je om inbouwt. Ik heb er al jaren een in mijn 99 T16 (met Toppola) en daar heb ik nog geen enkel LPG probleem mee gehad.
Deze verdamper heb ik eerst tienduizenden kms in een 99T8 gehad en ook nog eventjes in een 16v 2.1 i. Mijn laatste 99t na 4 jaar (NB gas voor de turbo) en 16.000 km onlangs verkocht zonder 1 x backfire te hebben gehad.
Deze verdamper heb ik eerst tienduizenden kms in een 99T8 gehad en ook nog eventjes in een 16v 2.1 i. Mijn laatste 99t na 4 jaar (NB gas voor de turbo) en 16.000 km onlangs verkocht zonder 1 x backfire te hebben gehad.
saabworld.nl - alles voor uw Saab
99 2.1-16 LPG 747.500 km • 99T1 cc 23.500 US miles
99T16cc '74 LPG met Toppola • 99T16cc airflow '74 • 99 Finlandia '77 • 99 2.1 T16 Solstad '77 LPG • 9000 2.3T baby Solstad 1996 • 900 cabrio '86 • 9000Aero '97 G3 • Sonett '73
99 2.1-16 LPG 747.500 km • 99T1 cc 23.500 US miles
99T16cc '74 LPG met Toppola • 99T16cc airflow '74 • 99 Finlandia '77 • 99 2.1 T16 Solstad '77 LPG • 9000 2.3T baby Solstad 1996 • 900 cabrio '86 • 9000Aero '97 G3 • Sonett '73