Hikken op LPG
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Hikken op LPG
zet je bougies eens een 1/10milimeter krapper verder kan je bij vialle lpi er niet heel veel aan doen
verder zou je kunnen overwegen om er software voor een 2.0T in te laten zetten
verder zou je kunnen overwegen om er software voor een 2.0T in te laten zetten
-
tanisha
- Geregistreerd lid
die heb ik wel eens gehad er is totaal geen verschil met de gewone maar ze zijn wel 3x zo duur
ik zou zeggen stel gewoon de normale 1/10mm terug en probeer dat eerst eens
ik zou zeggen stel gewoon de normale 1/10mm terug en probeer dat eerst eens
-
tanisha
- Geregistreerd lid
dat is niet zo heel erg moeilijk je hebt er wel een setje voeler maatjes bij nodig ik geloof dat ze standaard op 1.1 staan dan moet je naar 1.0
als het voor jouw de moeite waart is om naar lemmer te rijden wil ik je wel helpen met afstellen
als het voor jouw de moeite waart is om naar lemmer te rijden wil ik je wel helpen met afstellen
-
rs13
- Geregistreerd lid
Zijn je bougies in goede staat? Heeft de gasboer ze vervangen? Ik heb dit ook gehad, erg hikken bij belasting. Nieuwe bougies en nooit meer problemen gehad!
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bougies schecken, eventueel nieuwe er in. De 9-3 SS rijdt prima op de standaard bougie en LPG. Is het daarna niet goed dan terug naar de Vialle man. Vaak is het een software kwestie. (juiste software voor de motor uitvoering en dan al of niet met tuning)
-
Henk TB
- Geregistreerd lid
misschien even een andere DI proberen, die geven soms ook die problemen
-
Henk TB
- Geregistreerd lid
jazeker, ik had in mijn rode 9-3 ss een rode DI zitten, toen ik m kocht had ie t zelfde probleem als jij beschrijft en met de nieuwe was t weg
ik had een 1.8i met lpg, bj was 2005 dus
ik had een 1.8i met lpg, bj was 2005 dus
-
Injectie
- Moderator
Een 1.8i heeft een bobinegallerij die je zou kunnen verwarren met een DI. Rood is ie zeker niet. Tenzij er iemand zelf heeft geschilderd.
Een 1.8t heeft 4 losse penbobines op de bougies zitten. Uitlezen om welke cilinder het gaat. bobines van plaats wisselen kijken of het probleem meeverhuisd. En anders de lpg pomp na laten kijken.
Een 1.8t heeft 4 losse penbobines op de bougies zitten. Uitlezen om welke cilinder het gaat. bobines van plaats wisselen kijken of het probleem meeverhuisd. En anders de lpg pomp na laten kijken.
-
Henk TB
- Geregistreerd lid
ja hij was idd anders van vorm dan de di van de 9-3 og of 9000 dat klopt, maar de garagist noemde t toen ook gewoon DI vandaar 
-
psbb
- Donateur

Toen ik in mijn 9-5 2 maanden terug een gasinstallatie heb laten zetten liep in 1e instantie de motor ook niet altijd lekker. Bleek achteraf dat de ecu niet goed was en er verkeerde software inzat. Dus eerst gezorgd dat de motor goed op benzine liep (met dank aan Tanisha) en daarna laten afstellen op gas. Kreeg tussendoor nog de opmerking van de gasboer dat ze erg veel problemen hadden met de speciale lpg bougies. Ze adviseerden om de gewone bougies te gebruiken en deze op 7 mm te zetten. Moet zeggen dat de getunede 9-5 (250 Tanisha pk tjes) tot dusver perfect loopt. Neem aan dat voor een 9-3 het verhaal niet veel anders zal zijn.
-
psbb
- Donateur

Eerst probleemloos laten lopen op benzine (goed werkende ecu). Daarna (software) gas goed afstellen (ik heb geen Vialle maar zal niet anders zijn) en dan eventueel tunen.
Bij mij leek het in 1e instantie dat de motor goed liep op benzine. Toen er gas inlaten zetten. Gas werd toen afgesteld, op wat later bleek, een verkeerd afgestelde ecu en een niet goed functionerende turbo. Toen ik hem wilde laten tunen bleek dat de ecu toch echt niet helemaal goed was en dat er verkeerde software inzat. Kwam er toen achter dat de motor toch niet goed liep. Met name een hik bij plm 3000 toeren en 100 km/u als ik extra gas wilde geven. Kreeg toen ook steeds de CE melding. Deze problemen waren er niet op benzine.
Op advies van Tanisha vervolgens de volgorde gedaan zoals boven omschreven en probleem opgelost.
Bij mij leek het in 1e instantie dat de motor goed liep op benzine. Toen er gas inlaten zetten. Gas werd toen afgesteld, op wat later bleek, een verkeerd afgestelde ecu en een niet goed functionerende turbo. Toen ik hem wilde laten tunen bleek dat de ecu toch echt niet helemaal goed was en dat er verkeerde software inzat. Kwam er toen achter dat de motor toch niet goed liep. Met name een hik bij plm 3000 toeren en 100 km/u als ik extra gas wilde geven. Kreeg toen ook steeds de CE melding. Deze problemen waren er niet op benzine.
Op advies van Tanisha vervolgens de volgorde gedaan zoals boven omschreven en probleem opgelost.
-
millerman
- Donateur (3x)

Daar zit een groot verschil tussen Prins en Vialle. Bij Prins valt eea af te stellen, terwijl Vialle vooral standaardsoftware levert. Als je motorisch niets hebt aangepast, zou die Vialle-ECU het gewoon moeten doen. Daar zou ik het niet in zoeken.
Beide systemen hebben voor- en nadelen.
Beide systemen hebben voor- en nadelen.
-
Witte_nl
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn vacuum kleppen vervangen en het hikken bij ca. 2000-2500 rpm was weg, of stukken minder.
-
Witte_nl
- Geregistreerd lid
Ik heb ook het vermoeden dat zoiets bij mij aan de hand is.
Meet dit weer (koud) komt het hikken weer (matig) terug. Hoe ben je erachter gekomen?
Ik heb ook het vermoeden dat hij door het hele jaar door wat meer verbruikt dan gemiddeld wat ik hier op het forum tegenkom. Heeft dit er ook mee te maken?
Kan alleen een dealer dit of ook een vakgarage?
Meet dit weer (koud) komt het hikken weer (matig) terug. Hoe ben je erachter gekomen?
Ik heb ook het vermoeden dat hij door het hele jaar door wat meer verbruikt dan gemiddeld wat ik hier op het forum tegenkom. Heeft dit er ook mee te maken?
Kan alleen een dealer dit of ook een vakgarage?
-
Witte_nl
- Geregistreerd lid
Is je verbruik ook gezakt? Ik heb nieuwe software gehad bij de dealer maar het problemen is nog steeds. Gevraagd of hij te rijk kon staan maar dat was niet het geval zeiden ze. Ik ben er hard over aan het denken om hem te laten tunen maar weet niet of dit probleem hier ook mee getackeld gaat worden.
(Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk)
(Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk)