Of het in Frankrijk een andere samenstelling heeft dan in NL, is mij niet bekend, zou zomaar kunnen. Ik heb er weinig van gemerkt tot nu toe.
LPG Frankrijk
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Op dit moment staat de prijs in België op 60 en in Frankrijk op 68 cent.Lennart. schreef:als je 2 nippels hebt, die ene met schroefdraad en die ander waar je dat gasvul ding in moet haken zit je zowiezo goed.
let wel even op dat je zoziwzo nog even tankt bij het laatste tankstation in belgie omdat dat veel goedkoper is.
Gpl is ongeveer 70 cent in france. belgie 50 cent oid..
En overigens niet vergeten, België is een ander koppelstuk dan Nederland EN Frankrijk. (in Europa worden in totaal 3 verschillende koppelstukken gebruikt)
-
MarkKh
- Geregistreerd lid
-
mikekiwi
- Geregistreerd lid
LPG tanken in Frankrijk en België
Binnenkort ga ik op vakantie naar Frankrijk en kom daarbij door België. Met mijn actieradius van 300km en een afstand enkele reis van precies 900km moet ik dus wel een aantal keer tanken, ook tijdens de vakantie.
Nu is het een tijd geleden dat ik in Frankrijk LPG heb getankt, destijds werd ik als een soort van paria naar een afgelegen stukje gedirigeerd waar voor mij werd getankt, mocht het niet zelf doen. Hoe gaat dat tegenwoordig? Langs de snelweg is GPL goed verkrijgbaar, maar kan je dan ook gewoon zelf de peut er in floepsen of is het nog steeds een apart proces aldaar?
En hoe gaat dat buiten de snelweg?
En how about België? Kan het uiteraard wel zelf uit gaan vinden, maar als ik hiermee een kapitale blunder kan voorkomen zou ik dat wel fijn vinden
De benodigde verloopnippels zijn alreeds aanwezig...
Nu is het een tijd geleden dat ik in Frankrijk LPG heb getankt, destijds werd ik als een soort van paria naar een afgelegen stukje gedirigeerd waar voor mij werd getankt, mocht het niet zelf doen. Hoe gaat dat tegenwoordig? Langs de snelweg is GPL goed verkrijgbaar, maar kan je dan ook gewoon zelf de peut er in floepsen of is het nog steeds een apart proces aldaar?
En hoe gaat dat buiten de snelweg?
En how about België? Kan het uiteraard wel zelf uit gaan vinden, maar als ik hiermee een kapitale blunder kan voorkomen zou ik dat wel fijn vinden
De benodigde verloopnippels zijn alreeds aanwezig...
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: LPG tanken in Frankrijk en België
In België moet je gewoon rekening houden met het feit dat je in de meeste tankstations na sluitingstijd geen LPG meer kunt tanken.
Ik hoorde ooit van een uitbater dat het gewoon wettelijk verboden is vanwege de veiligheid van de stations.
Het is mij een raadsel waarom het in sommige stations wel kan, maar de grote meerderheid sluit dus de pomp gewoon af als de zaak gesloten wordt.
Uiteraard heb je dat probleem niet nabij snelwegen omdat tankstations daar meestal dag en nacht open blijven.
Ik hoorde ooit van een uitbater dat het gewoon wettelijk verboden is vanwege de veiligheid van de stations.
Het is mij een raadsel waarom het in sommige stations wel kan, maar de grote meerderheid sluit dus de pomp gewoon af als de zaak gesloten wordt.
Uiteraard heb je dat probleem niet nabij snelwegen omdat tankstations daar meestal dag en nacht open blijven.
-
mikekiwi
- Geregistreerd lid
eh...tja, dat is niet aan mij, ik had de LPG -sectie een beetje doorgebladerd en zag even niets dat hier op wees...
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
't is ook niet erg, maar het zou wel overzichtelijker zijn om een bepaald onderwerp in een topic te houden. 
-
sprankel
- Geregistreerd lid
ik durf niet zeggen of ze in de nacht gesloten zijn in de week maar in het weekend in ieder geval wel. Maar dan moet je op een tankstation zitten in een stad ofzo. Elk, ook al staat het niet meteen aangeduid maar elk tankstation aan de autostrade heeft lpg, dag en nacht. Enkel raad ik het af om in Nazareth (e17 tussen kortrijk en gent) te tanken omdat ik daar slechte ervaring heb met hun gas. Voor de rest nog nooit geen problemen mee gehad op de autostrade.S@@bman schreef:In België moet je gewoon rekening houden met het feit dat je in de meeste tankstations na sluitingstijd geen LPG meer kunt tanken.
-
rademaker
- Donateur (6x)

Ik zou gewoon bij de ANWB zo'n boekje met alle LPG adressen in Europa kopen. Super gemakkelijk: je toetst zo'n adres in je Tomtom en je wordt er in een zetel heengeleid.
Staan ook vaak de openingstijden bij.
Ook in NL trouwen mag geen LPG worden verkocht bij een onbemande pomp.
Koos
Staan ook vaak de openingstijden bij.
Ook in NL trouwen mag geen LPG worden verkocht bij een onbemande pomp.
Koos
-
mikekiwi
- Geregistreerd lid
Heb voor de TomTom alle LPG-poi's gedownload en geinstalleerd. Dat ANWB-boekje staat nu dus in de TomTom. MIjn vraag was meer gericht op het tanken zelf, omdat mijn ervaring daarmee was dat men daar geen selfservice in toestond. Heb inmiddels begrepen dat dat nu niet meer zo is...
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Mijn laatste ervaring in Belgie was langs de snelweg en in een dorpje. Beide net als in NL. De LPG-gids is voor Belgie verre van up-to-date. Veel meer pompen gezien dan er volgens de gids bestaan. Ik heb ook de POI's van NL, BE, DL, en F in mijn tomtom staan: ideaal
-
Injectie
- Moderator
HEy weet je, wij kunnen ze tegenwoordig samenvoegen. En zowaar het is gelukt.
-
Nadjaji
- Geregistreerd lid
Re: LPG Frankrijk
Ligt waarschijnlijk aan de tolwegenjacoh30 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar je verbruik op franse GPL.
Afgelopen vac. was het verbruik schrikbarend hoog en toen ik weer in beglie tankte weer normaal. Kijk eens of je dit kunt bevestigen.
-
elfried
- Geregistreerd lid
Re: LPG Frankrijk
GPL tanken in Frankrijk verschilt in niets buiten in NL. Het gebeurt echter meer en meer dat je eerst moet gaan betalen . Zeker s nachts en langs de autobaan.Als je dat niet weet sta je als een oen op die knop te drukken maar er gebeurd echt niets...Eenmaal betaald slingeren ze de pomp aan .Heb het al eens geschreven ,je kunt het best bij de grote supermarktketens tanken, ze hebben bijna allemaal gas en zijn altijd goedkoopst . Een hoger verbruik heb ik nog nooit vastgesteld.