Het verbruik van de 900 op gas is...
-
Thom
- Donateur

900
Rijdt er iemand misschien ook met een AG gasinstallatie rond? Ik heb het gevoel dat deze aanmerkelijk minder verbruiken dan Vialle. Met mijn 99 op LPG rijd ik altijd zuiniger dan 1:9 terwijl ik flink doorrijd. Mijn ex-900 op LPG haalde nooit 1:9 met rustige rijstijl (Vialle) en de 900 2.1 automaat van mijn vriendin haalt 1:7 a 1: 7,5 (ook Vialle).
De AG verdamper gaat trouwens al 447.000 km mee.
De AG verdamper gaat trouwens al 447.000 km mee.
-
theun
- Donateur (3x)

-
Koert
- Donateur (2x)

Het maakt in ieder geval wel uit of je een katalysator en lambdasonde hebt of niet. Als je geen kat hebt kun je hem wat zuiniger (arm) afstellen wat het verbruik ten goede komt. Ik had ooit een 90 met Lovato systeem. Die deed 1 op 9 a 10 zonder kat.
Verder moet je het Vialle systeem om de zoveel tijd even 'inleren'. Je moet dan een bepaald pootje van de computer aan +12V hangen en dan een paar toerentallen afgaan. Hoe het precies werkt weet ik niet meer, ik heb het wel ooit zelf uitgevoerd in het verleden (ik word ook een dagje ouder
).
Verder moet je het Vialle systeem om de zoveel tijd even 'inleren'. Je moet dan een bepaald pootje van de computer aan +12V hangen en dan een paar toerentallen afgaan. Hoe het precies werkt weet ik niet meer, ik heb het wel ooit zelf uitgevoerd in het verleden (ik word ook een dagje ouder
-
Pisang
- Donateur

Welnu, ik heb metingen kunnen verrichten met mijn 8v carb. Ik kom tot nu toe op gemiddeld 1:9,3. Dat stelt mij niet teleurPisang schreef:Mijn Forty, 2.0i 16V, met ruim 4,6 ton op de klok draait zijn rondjes op LPG (Vialle) met gemiddeld 1:8,3.
Overigens wordt momenteel mijn 8V carb omgebouwd voor LPG. Ben benieuwd wat daarvan het verbruik zal zijn. Volgende week weet ik meer, zal dan even posten.
-
Cavallino
- Geregistreerd lid
-
Hannes
- Forum Admin
-
Pisang
- Donateur

Ik zit nu al op gemiddeld 1:9,7. Ik wordt steeds blijer!Pisang schreef:Welnu, ik heb metingen kunnen verrichten met mijn 8v carb. Ik kom tot nu toe op gemiddeld 1:9,3. Dat stelt mij niet teleurPisang schreef:Mijn Forty, 2.0i 16V, met ruim 4,6 ton op de klok draait zijn rondjes op LPG (Vialle) met gemiddeld 1:8,3.
Overigens wordt momenteel mijn 8V carb omgebouwd voor LPG. Ben benieuwd wat daarvan het verbruik zal zijn. Volgende week weet ik meer, zal dan even posten.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Pisang
- Donateur

Jaja, stoere mannenmacho's.
Ik haal dan ook alleen maar nagenoeg 1:10 omdat ik (op therapeutische basis
) zo nodig moest kiezen voor een carburateurtje. Je wordt er wel rustig van in het verkeer. Zal ook wel moeten...
. Het nieuwe rijden, dat gaat vanzelf.
Mijn auto had eigenlijk "Volvo" moeten heten: "ik rol", maar daar is ook wel alles mee gezegd
Ik haal dan ook alleen maar nagenoeg 1:10 omdat ik (op therapeutische basis
Mijn auto had eigenlijk "Volvo" moeten heten: "ik rol", maar daar is ook wel alles mee gezegd
-
plafundum
- Geregistreerd lid
Hee, een Doe Maar quote.Pisang schreef:Jaja, stoere mannenmacho's.
Ik haal dan ook alleen maar nagenoeg 1:10 omdat ik (op therapeutische basis) zo nodig moest kiezen voor een carburateurtje. Je wordt er wel rustig van in het verkeer. Zal ook wel moeten...
. Het nieuwe rijden, dat gaat vanzelf.
Herkenbaar dat van die therapeutische basis. Soms vind ik mijn LPT-tje al teveel uitnodigen voor 'leuk rijden'.
Oeps, sorry
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Pisang
- Donateur

Paul99 schreef:Hmm, ik rij toch anders/ andere stukken dan Pisang. Ik haal 1:7,6 met deze wagen.Pisang schreef:Mijn Forty, 2.0i 16V, met ruim 4,6 ton op de klok draait zijn rondjes op LPG (Vialle) met gemiddeld 1:8,3.
Maar misschien omdat ik met die Forty wel vaak dat "80 km op de streep" weggetje naar Zwolle op en neer reed (ik haal met mijn T8 benzine op dat stuk ook ruim 1:10). En verder alleen lange snelwegritten. En passief rijden, omdat mijn lief dat zo graag heeft. Wil geen problemen...