Het verbruik van de 900 op gas is...

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Thom
Donateur
Donateur

900

Bericht door Thom » zo 09 dec, 2007 16:35

Rijdt er iemand misschien ook met een AG gasinstallatie rond? Ik heb het gevoel dat deze aanmerkelijk minder verbruiken dan Vialle. Met mijn 99 op LPG rijd ik altijd zuiniger dan 1:9 terwijl ik flink doorrijd. Mijn ex-900 op LPG haalde nooit 1:9 met rustige rijstijl (Vialle) en de 900 2.1 automaat van mijn vriendin haalt 1:7 a 1: 7,5 (ook Vialle).
De AG verdamper gaat trouwens al 447.000 km mee.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » ma 10 dec, 2007 21:41

ik weet eigenlijk niet wat voor installatie erin zit. zal morgen eens kijken..
Maar ik ben eigenlijk wel blij met een wat forser verbruik op lpg. Immers, hogere ontbrandingstemperatuur, hoger verbruik is ook betere koeling van je kleppen/cil.kop.

Of loop ik dan achter?

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » ma 10 dec, 2007 21:49

Het maakt in ieder geval wel uit of je een katalysator en lambdasonde hebt of niet. Als je geen kat hebt kun je hem wat zuiniger (arm) afstellen wat het verbruik ten goede komt. Ik had ooit een 90 met Lovato systeem. Die deed 1 op 9 a 10 zonder kat.

Verder moet je het Vialle systeem om de zoveel tijd even 'inleren'. Je moet dan een bepaald pootje van de computer aan +12V hangen en dan een paar toerentallen afgaan. Hoe het precies werkt weet ik niet meer, ik heb het wel ooit zelf uitgevoerd in het verleden (ik word ook een dagje ouder :wink: ).

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » zo 30 dec, 2007 1:19

Pisang schreef:Mijn Forty, 2.0i 16V, met ruim 4,6 ton op de klok draait zijn rondjes op LPG (Vialle) met gemiddeld 1:8,3.

Overigens wordt momenteel mijn 8V carb omgebouwd voor LPG 8) . Ben benieuwd wat daarvan het verbruik zal zijn. Volgende week weet ik meer, zal dan even posten.
Welnu, ik heb metingen kunnen verrichten met mijn 8v carb. Ik kom tot nu toe op gemiddeld 1:9,3. Dat stelt mij niet teleur :D

Cavallino
Geregistreerd lid

Bericht door Cavallino » vr 04 jan, 2008 17:15

Onze 900 2.0i 16v op G2 LPG doet 1:8,5 tot 1:9. Dit is gemeten over de eerste weken, waarin we vooral veel lange afstanden reden, ik verwacht dat het richting de 1:8 gaat tijdens woon-werk verkeer.

Rijstijl: zeer rustig, nooit harder dan 130. Altijd in een zo hoog mogelijke versnelling.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 04 jan, 2008 18:37

Uit de oude doos, maar mijn 90 op LPG (Vialle) deed ook altijd 1:9. Wat ik ook deed eigenlijk. Rijstijl had voor mijn gevoel veel minder effect dan op 900s op benzine nu.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » wo 23 jan, 2008 12:47

Pisang schreef:
Pisang schreef:Mijn Forty, 2.0i 16V, met ruim 4,6 ton op de klok draait zijn rondjes op LPG (Vialle) met gemiddeld 1:8,3.

Overigens wordt momenteel mijn 8V carb omgebouwd voor LPG 8) . Ben benieuwd wat daarvan het verbruik zal zijn. Volgende week weet ik meer, zal dan even posten.
Welnu, ik heb metingen kunnen verrichten met mijn 8v carb. Ik kom tot nu toe op gemiddeld 1:9,3. Dat stelt mij niet teleur :D
Ik zit nu al op gemiddeld 1:9,7. Ik wordt steeds blijer!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 23 jan, 2008 12:58

update...1 op 6, vorige week 1 op 3 en vandaag 1 op 6,5.

netjes voor een 99 Turbo 16 met ongeveer 160/170 pk.

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » wo 23 jan, 2008 13:01

baszwolle schreef:1 op 3
:shock:

Snel optrekken, veel plankgas rijden?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 23 jan, 2008 13:04

noknokius schreef:
baszwolle schreef:1 op 3
:shock:

Snel optrekken, veel plankgas rijden?

veel prutsen met stilstaande auto, verdamperwissels...weer de gasleiding leeg laten lopen...dat idee...

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » wo 23 jan, 2008 13:15

Ah, ik schrok al.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » wo 23 jan, 2008 14:46

Jaja, stoere mannenmacho's.

Ik haal dan ook alleen maar nagenoeg 1:10 omdat ik (op therapeutische basis :wink:) zo nodig moest kiezen voor een carburateurtje. Je wordt er wel rustig van in het verkeer. Zal ook wel moeten... :lol: . Het nieuwe rijden, dat gaat vanzelf.

Mijn auto had eigenlijk "Volvo" moeten heten: "ik rol", maar daar is ook wel alles mee gezegd :roll:

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » do 24 jan, 2008 0:23

Pisang schreef:Jaja, stoere mannenmacho's.

Ik haal dan ook alleen maar nagenoeg 1:10 omdat ik (op therapeutische basis :wink:) zo nodig moest kiezen voor een carburateurtje. Je wordt er wel rustig van in het verkeer. Zal ook wel moeten... :lol: . Het nieuwe rijden, dat gaat vanzelf.

Mijn auto had eigenlijk "Volvo" moeten heten: "ik rol", maar daar is ook wel alles mee gezegd :roll:
Hee, een Doe Maar quote.

Herkenbaar dat van die therapeutische basis. Soms vind ik mijn LPT-tje al teveel uitnodigen voor 'leuk rijden'.

Oeps, sorry :offtopic:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 31 jan, 2008 13:40

Hmm, ik rij toch anders/ andere stukken dan Pisang. Ik haal 1:7,6 met deze wagen.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » vr 01 feb, 2008 0:26

Paul99 schreef:
Hmm, ik rij toch anders/ andere stukken dan Pisang. Ik haal 1:7,6 met deze wagen.
:shock: Dat verbruikte ik inclusief bepakking en sleurhut in de bergen amper! Dat komt omdat die blauwe schoonheid je nu nog steeds verleidt tot zedeloos rijgedrag. :wink: Slijt vanzelf...

Maar misschien omdat ik met die Forty wel vaak dat "80 km op de streep" weggetje naar Zwolle op en neer reed (ik haal met mijn T8 benzine op dat stuk ook ruim 1:10). En verder alleen lange snelwegritten. En passief rijden, omdat mijn lief dat zo graag heeft. Wil geen problemen... :?

Plaats reactie