gaslucht

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
elfried
Geregistreerd lid

gaslucht

Bericht door elfried » wo 17 mar, 2010 18:58

Hoe kan ik het best uitzoeken waar ik met een gaslek-je zit. Is alleen waar te nemen als ik al rijdend flink optrek, stationair en langzaam is er niks te ruiken...

mvg

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » wo 17 mar, 2010 22:07

misschien zit dit in je moterruimte, als je flink optrekt kantelt je moter. dat betekend misschien dat er een klem niet goed zit ? of iets anders.
Let heeel goed op met dit soort problemen!!! echt heel gevaarlijk.

Dunderdon
Geregistreerd lid

Bericht door Dunderdon » wo 17 mar, 2010 23:20

Doe je kap eens open, geef eens goed -handmatig- gas. Als de verdamper naar de ***te is dan zie je het er wel uitspuiten.

WimZ
Geregistreerd lid

Re: gaslucht

Bericht door WimZ » wo 31 mar, 2010 9:58

een gasinstallateur heeft zeer gevoelige snuffelapparatuur waarmee elk lek direct gelocaliseerd kan worden. Ik zou er dus mee naar de installateur van je gasinstallatie rijden, of naar eentje in de buurt.

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » wo 31 mar, 2010 20:22

Elfried,

Je hebt toch een turbo op lpg niet :D

Check ff de pakking gen tussen het mengstuk en zo. De lekkage kan komen doordat de boel door de turbo onder druk gezet wordt. Bij mij lekte het langs de stelschroef van de maximaal in de lpg toevoerleiding.

Je kunt ook een spuitbus lekzoeker kopen,of aan de gang gaan met zeepsop. Probleem is vermoedelijk dat de boel alleen lekjt onder turbodruk.

elfried
Geregistreerd lid

Bericht door elfried » zo 04 apr, 2010 18:46

Ja, idd een turbo, ik denk ook dat het zoiets moet zijn. heb al eens met lekspray aan de gang geweest maar kon niets vinden. Misschien moet ik maar eens heel hard gas gaan geven ... Ben er natuurlijk niet zo gek op, lpg en daarbij hoge temperaturen van uitlaat,motor enz...
Maar ja ,het moet toch opgelost geraken. Ik laat nog wel weten wat het geweest is ...tenminste als mijn vingers dan nog kunnen tikken.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 06 apr, 2010 8:33

Nogmaals, als je langs een gasinbouwer rijdt, willen die wel even kijken. Daar zijn ze hooguit 10 minuutjes mee bezig, dus als het al iets moet kosten zal dat niet de wereld zijn. Daar ga je dan toch niet zelf mee zitten kloten?
Vantevoren zou je de stelschroef in de gasleiding er eens uit kunnen halen en deze met wat gastape weer terugmonteren.
Ik had ook een gaslucht. Het bleek een niet helemaal goed afsluitend kunststof bochtje op de verdamper te zijn. Dat hadden ze zo gelocaliseerd.

elfried
Geregistreerd lid

Bericht door elfried » di 06 apr, 2010 21:24

Je hebt wel gelijk hoor maar ik ben er niet zeker van dat die gaslucht al stilstaand en gasgevend zal waar te nemen zijn. Heb vandaag nog eens geprobeerd maar ik ruik niks hoeveel gas ik ook geef...

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 07 apr, 2010 9:43

Ik heb ook een turbo en ik rook stationair ook niets. Maar wel tijdens het rijden, vooral met de cabriokap omlaag.
Het aardige van die detectie-apparatuur van hun is dat die zo gevoelig is dat ze het lek echt zo gevonden hebben. Zelfs stationair.

elfried
Geregistreerd lid

Bericht door elfried » zo 11 apr, 2010 18:31

Ok,

maak ik deze week een afspraak..

Plaats reactie