Tip voor K-Jetronic op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Oscar900T
Geregistreerd lid

Tip voor K-Jetronic op LPG

Bericht door Oscar900T » wo 22 apr, 2009 22:32

Dit las ik van een collega Peugeot rijder in zijn 505 2.2 STI op LPG (K-Jetronic systeem)
ik heb een balansslang aangesloten, dan is er geen kans op backfire, er zit dan een slang achterop de verdamper en die zet je in het aanzuigtraject achter de k jetronic klep, als je hem dan op kontact zet dan zuigt hij via het membraan achter de verdamper de k jetronic klep open en is er geen kans op backfire.
Voor die OMVL R90 verdamper is zo'n andere achterplaat te krijgen waarop je dus die slang kunt aansluiten, een vriend van mij heeft dit ook bij zijn Volvo 240 8v turbo, die slang zit daarbij aangesloten op de turbo.

Leek mij best wel een gouden tip eigenlijk? Schijnbaar werkt het wel goed...

Weet niet of het zo makkelijk te realiseren is maar het leek me wel een leuk punt van discussie.

elfried
Geregistreerd lid

verdamper

Bericht door elfried » do 23 apr, 2009 13:29

Klopt, dit noemt men dus een gecompenseerde verdamper. Heb zelf de OMVL RE 90 erinzitten en werkt prima.

Nico T16S SPG
Geregistreerd lid

Bericht door Nico T16S SPG » zo 26 apr, 2009 18:30

Dit zou betekenen dat je geen extra kabeltje/stangetje of iets dergelijks zou hoeven te maken om de luchtweger open te kunnen houden?
Heeft iemand hier een foto van?

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » vr 01 mei, 2009 22:50

Is dat een OMVL R90 dan? En ik herken daar zo vlug ook even geen K-Jetronic in eigenlijk

loren
Geregistreerd lid

Bericht door loren » do 14 mei, 2009 18:51

Dit zou betekenen dat je geen extra kabeltje/stangetje of iets dergelijks zou hoeven te maken om de luchtweger open te kunnen houden?
Ik vraag me af wat de reden is om hiervoor een apart tooltje te moeten monteren? Van een gasboer met veel ervaring met K-jet hoor ik dat hij een verdamper monteert die zelf de klep open duwt bij overschakelen op gas. Die verdamper ziet er van onder zo uit
Afbeelding
(de rode pijl wijst op het stiftje dat de klep openduwt)

Dit systeem wordt door Beko ingebouwd in Mercedessen.
Weet iemand of dit systeem bij de Saab K-jetronic ook toe te passen is?

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » do 14 mei, 2009 20:15

bij mijn 99 turbo op LPG / K-jetronic met compensatieslang hoefde ik de klep ook niet te bedienen.

Plaats reactie