LPG in franse parkeergarage

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
The Adder
Geregistreerd lid

LPG in franse parkeergarage

Bericht door The Adder » za 08 mar, 2008 17:53

Hallo,

Ik ga binnenkort een paar dagen naar Frankrijk, Parijs om precies te zijn :D
Weet iemand hoe het zit met een LPG (G3) en parkeren in franse parkeergarages?

P.S. Eventuele leuke (goedkope) hotelletjes (zo mogelijk met parkeermogelijkheid) in de Parijs zijn ook welkom :wink:

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » za 08 mar, 2008 19:59

Dit is een topic voor Wouterve! :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 08 mar, 2008 22:25

Het staat vaak aangegeven. officieel mag het vaak niet. Ben ook wel eens met de LPG auto de kanaaltunnel ingelaten. Douane gecontroleerd, was ver na middernacht en ik had ticket net gekocht. :oops: . Er was extra inspectie vanwege 1 of andere runder ziekte in GB, de Britse douane in Calais vond het allemaal prima.

In parkeergarages in Frankrijk voor zover gedaan, het verbod genegeerd. Heb wel eens de auto gewoon op benzine gezet - LPG tank was toch half leeg. Stout floepert gedrag, ik weet het.

wilbert95
Geregistreerd lid

Bericht door wilbert95 » za 08 mar, 2008 22:36

Ik heb deze tip eens gekregen over gratis parkeren in Parijs. Ik heb het nu al enkele keren met succes gedaan. Scheelt toch al gauw 25 Euro per dag. Nooit wat gebeurt

Je komt in de richting van Parijs via de A1/E17, je volgt dan op het knooppunt de A3/E15 richting Bordeaux/Nantes/Bobigny/Paris-Est/Ctre Commercial Ral

Volg dan na 18 km op het knooppunt Porte Bagnolet en houd de borden goed in de gaten!

Volg dan na 1,3 km Pte de Montreuil.

Neem de afslag Pte de Montreuil en ga bovenaan de afslag linksaf (rotonde 3/4) en bij het verlaten van de rontonde ga je weer links.

Je rijdt nu parallel aan de Peripherique langs een groot wit gebouw waar o.a. een winkelcentrum in zit (met een Carrefour supermarkt) en een Ibis hotel.

Ga nu rechtsaf naar beneden de parkeergarage in van dit complex (je ziet er een blauwbord met een P staan).
Zet je auto direct op de verdieping waarin je komt rijden, dichtbij de uitgangen en goed toegankelijk. Je auto staat hier prima en je loopt via het winkelcentrum of de ingang van de garage het gebouw uit, loopt half om de rontonde (zelfde rontonde waar je omheen reed) heen richting de winkelstraten stadinwaarts en pakt daar de metro (lijn 9) op station Porte de Montreuil richting het centrum.

Wanneer je op zondag gaat dan betaal je 6 euro voor een hele dag parkeren, rest van de week is gratis!!!!

Tot nu toe hebben we dus altijd gratuit geparkeerd in Parijs!

The Adder
Geregistreerd lid

Bericht door The Adder » zo 09 mar, 2008 14:35

wilbert95 schreef:Tot nu toe hebben we dus altijd gratuit geparkeerd in Parijs!
Bedankt voor de tip :bluethumb: (ik ga maar ervan uit dat LPG parkeren mogelijk is)
Nu nog een hotelletje vinden :computer1: en dan kan de 'vakantie' beginnen!

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 09 mar, 2008 15:23

Tja, kwa leuke hotelletjes is parijs natuurlijk een beetje een Mer à boire...

Ik wilde eigenlijk niet voor mijn beurt spreken, omdat Wouter de Parijs expert is, maar ik heb de laatste keer aangenaam overnacht in Hotel Malher, in Rue Malher in het 4e arrondissement... Rue malher is een zijstraat van de rue rivoli, en heeft een uitstekende ligging...

http://www.grandhotelmalher.com/

Kostte me toen 180€ voor een (ruime) triple kamer...

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » zo 09 mar, 2008 15:59

Jos heeft gelijk dat leuke hotelletjes dik gezaaid zijn en dat het dus voor mij wat lastig is er zo eentje te noemen. Maar wat je ook doet: zoek er eentje met een sfeertje en liefst geen Ibis of iets dergelijks -- die zien er in Nederland namelijk precies hetzelfde uit ;).

Qua parkeren: van dat verbod op LPG in parkeergarages zou ik me niks aantrekken. Sterker: in parkeergarages zou ik sowieso niet parkeren, eigenlijk. Gewoon op straat, vlakbij waar je moet zijn in een normaal parkeervak (dus niet op een zebra, geel kruis of iets dergelijks) en niet betalen. Dan krijg je een boete, misschien twee, misschien drie, maar daar gebeurt niks mee en voel je niks van. Je wordt niet weggesleept als je verder correct staat geparkeerd en boetes van de stad worden je sowieso niet nagestuurd. Je moet je alleen niet te druk willen maken om je bumpers (en laat dat nou een onderdeel zijn dat Saab meestal erg goed voor elkaar heeft). Normale parkeergarages zijn namelijk echt veel te duur: als je niet oppast tel je in het centrum zomaar 60 euro voor een weekendje neer...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 09 mar, 2008 16:05

heb de auto wel eens een lang weekend bij een kennis voor de deur geparkeerd in omgeving Raspail (M), nooit problemen mee gehad ook. niet eens een bon. maar wie weet, meer mazzel dan wijsheid? :lol:

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » zo 09 mar, 2008 16:26

jelger schreef:heb de auto wel eens een lang weekend bij een kennis voor de deur geparkeerd in omgeving Raspail (M), nooit problemen mee gehad ook. niet eens een bon. maar wie weet, meer mazzel dan wijsheid? :lol:
Heel veel geluk heb je daar idd niet eens voor nodig. Die parkeerwachters hebben zo hun vaste dagen en in het weekend zijn ze er ook wel, maar minder... goeie kans idd dat je niet wordt bekeurd!

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » zo 09 mar, 2008 21:21

Op Place de la concorde zit ook een parkeerplaats, strak aan de tuinen.
Meerdere malen de auto de hele dag laten staan voor niks.

Dat is pas prima parkeren! 8)

The Adder
Geregistreerd lid

Bericht door The Adder » vr 21 mar, 2008 13:10

wilbert95 schreef:Ik heb deze tip eens gekregen over gratis parkeren in Parijs. Ik heb het nu al enkele keren met succes gedaan. Scheelt toch al gauw 25 Euro per dag. Nooit wat gebeurt

Je komt in de richting van Parijs via de A1/E17, je volgt dan op het knooppunt de A3/E15 richting Bordeaux/Nantes/Bobigny/Paris-Est/Ctre Commercial Ral

Volg dan na 18 km op het knooppunt Porte Bagnolet en houd de borden goed in de gaten!

Volg dan na 1,3 km Pte de Montreuil.

Neem de afslag Pte de Montreuil en ga bovenaan de afslag linksaf (rotonde 3/4) en bij het verlaten van de rontonde ga je weer links.

Je rijdt nu parallel aan de Peripherique langs een groot wit gebouw waar o.a. een winkelcentrum in zit (met een Carrefour supermarkt) en een Ibis hotel.

Ga nu rechtsaf naar beneden de parkeergarage in van dit complex (je ziet er een blauwbord met een P staan).
Zet je auto direct op de verdieping waarin je komt rijden, dichtbij de uitgangen en goed toegankelijk. Je auto staat hier prima en je loopt via het winkelcentrum of de ingang van de garage het gebouw uit, loopt half om de rontonde (zelfde rontonde waar je omheen reed) heen richting de winkelstraten stadinwaarts en pakt daar de metro (lijn 9) op station Porte de Montreuil richting het centrum.

Wanneer je op zondag gaat dan betaal je 6 euro voor een hele dag parkeren, rest van de week is gratis!!!!

Tot nu toe hebben we dus altijd gratuit geparkeerd in Parijs!
Supééééééééééér

Eenvoudig te vinden en is gratis (zie quote), echt een aanrader dus!
Tevens nog een grote supérmarché en café en brasserie in het zelfde complex om direct in de juiste stemming te komen.
Van hier gaat het eenvoudig met de métro in de stad!

P.S. Even opletten dat de meeste LPG tankstations in belgië vroeg sluiten (uitgezonderd langs de snelweg) en dat het eerste LPG station vanuit Frankrijk naar België (Kortrijk) op dit moment geen LPG heeft. Bij ons resulteerde dat in een korte rit op 'ouderwetse' benzine van ongeveer 30 km tot het volgende LPG station. Dus helaas net niet gehaald om in België te tanken naar Parijs te rijden en vervolgens weer in België te tanken (500km) maar toch 470 km op één tank (zonder rood ledje) is niet verkeerd (en toch goed doorgereden, maar niet zo snel als de TGV :shock: )

sirdancelot
Geregistreerd lid

Bericht door sirdancelot » vr 21 mar, 2008 17:26

Even om terug te komen op de eerste vraag: De garage's met parkeerbeperking voor LPG dragen meestal een duidelijk bord bij de ingang. Op deze borden staat iets vermeld als "LPG auto's niet toegestaan indien geen vulbeperker". (als de tank dus tot 100% ipv 80% max gevuld kan).
Eigenlijk alle moderne installaties hebben die beperking alleen laten sommigen deze er af halen (ivm actieradius), dan mag je er dus niet in omdat dat een verhoogd explosie gevaar is (bij warmte zou in theorie een 100% gevulde installatie kunnen exploderen).
Veel plezier (en vergeet de LPG-nippeltjes niet)

Plaats reactie