Reservewiel & alternatieven bij LPG inbouw

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » wo 12 mar, 2008 18:46

Er is trouwens een nieuw product op de markt voor het tijdelijk repareren van een lekke band met een vulmiddel uit een spuitbus wat je er later gewoon met water uit de band kan wassen. Dan een paraplutje of plug erin en weer bruikbaar.
Dit product heet "premium seal" en is te koop of te bestellen bij de auto-onderdelen shops.
Dit is wat o.a. VW in zijn auto's meegeeft, als er geen ruimte is voor een volledige reserveband.
Het is leverbaar in een setje met een compressortje zodat je gelijk de band weer op druk kan brengen.
Lijkt me wel handig.
Ik overweeg om dit in mijn auto mee te nemen in plaats van het reservewiel.

break
Geregistreerd lid

Bericht door break » wo 12 mar, 2008 23:52

vincde schreef:Hmmm klinkt goed.
Je heb dat bij een vialle dealer gekocht begreep ik. moet ik ook maar eens opzoeken dan.
Had zelf bij Halford een busje gezien waar lucht en reparatie middel in zit (12 euro)
Iemand misschien daar ervaring mee?

gr Vincent

en ja kan me voor stellen dat het DE mooiste bagageruimte upgrade is. Je verdubbel je ruimte er meteen mee!
Werkt ook goed maar wel even langs de pomp om je band op de juiste spanning te zetten.
Met een bijgeleverd compressortje kan je dat natuurlijk ter plaatse doen en er zijn verschillende spuitbussen in de handel al naar gelang je bandenmaat,opletten dus wat je koopt.
Overigens mijn band kon ook de bandenstapel op.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » do 13 mar, 2008 18:25

Hmm, te bewerkelijk... Ik heb net bij de Vialle inbouwer alhier een tyre repair setje van Vialle opgehaald voor €27,97 incl BTW... Opgelost.
Ik heb dit setje, naast de getaste thuisbrenger, all-inclusive bij mijn installatie gekregen. Ik rijdt nu dubble dutch, met thuisbrenger en reparatieset. Op vakantie of andere volle bak gaat alleen de reparatieset mee.

Plaats reactie