Maat ringtank Vialle

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Julius C.
Geregistreerd lid

Maat ringtank Vialle

Bericht door Julius C. » vr 26 feb, 2021 12:56

Ik heb een Vialle ringtank in mijn my '04 9⁵ Estate liggen van 45 ltr. Met 1 op 9 is deze snel leeg en vooral in het buitenland, is dat best lastig. Zou een grotere passen qua breedte? Hoogte valt aan te passen, maar om nou ook nog de reservewiel ruimte om te bouwen, wordt mij wat te gortig.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Maat ringtank Vialle

Bericht door reiernumans » vr 26 feb, 2021 22:03

Onder de standaard laadvloer kom je in een 9-5 Estate volgens mij net aan weg met een 67L ringtank bij Vialle installaties (vanwege de pomp in de tank). Bij Prins/BRC/Vogels systemen (met een verdamper) kun je tot 76L kwijt.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 08 mar, 2021 22:36

Klopt, 67 liter is de max zonder de vloer te verhogen. Geeft je ongeveer 53 liter netto inhoud en een actieradius van circa 400-450 km

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » ma 08 mar, 2021 23:51

Bedankt. Ik zal eens rondkijken voor een 67 Vialle. Méér mag ook. Vloer verhogen heb ik niet zoveel problemen mee, gaat vooral om de diameter ivm uitsparing reservewiel.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » di 09 mar, 2021 9:36

Ik zou een oproepje op marktplaats plaatsen, of met bijvoorbeeld Romio contact opnemen. Wellicht vind je een tank met een redelijk verse pomp. Na de demontage van mijn vorige 9-5 heb ik m ook zo verkocht aan een forummer. De tank is (mits niet te vol) prima zelf te wisselen.

Plaats reactie