Is het mogelijk een ringtank te laten plaatsen i.p.v. een tank dwars achter de achterbank? Anders ben ik de functie van neerklapbare achterbank kwijt.
Wie heeft een mooie oplossing? het gaat om een Saab 900i 2 deurs uit 1985.
Ik heb van HPO uit Tilburg inmiddels een offerte, kost ca 1000 euro compleet.
Walter
Lpg saab 900i
-
gertram
- Donateur (3x)

Re: Lpg saab 900i
Ringtank op de plaats van het reservewiel kan niet. Ik ben aan het kijken naar een staande ringtank van 600 x 200, montage linksachter half verzonken onder de bodemplaat. Er moet dan wel wat aangepast worden aan de steunen voor de bodemplaat maar dan gaat het volgens mij net. Irene uit Polen maakt deze tank maar ik heb nog leverancier gevonden. Hier http://www.gasteile.de/600er-c-147_156_266.html staat er wel een van 220 breed.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik heb onderbouw, met rechts naast het (liggende) reservewiel een kunststof benzinetank.
Als er al lpg op het kenteken staat kun je overwegen om hem om te bouwen naar onderbouw.
Als er al lpg op het kenteken staat kun je overwegen om hem om te bouwen naar onderbouw.
-
Azul
- Geregistreerd lid
Klopt. Als je al bij de RDW bent geweest kan het. Officieel mag onderbouw niet meer maar als je nu een ongeluk krijgt en er ontstaat LPG lekkage. Hoe zou men hier dan mee om gaan?turbopilot schreef:ik heb onderbouw, met rechts naast het (liggende) reservewiel een kunststof benzinetank.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

die van mij is origineel vialle vanaf '85, dus dat lijkt mij geen probleem
-
gertram
- Donateur (3x)

Volgens mij mag onderbouw nog wel alleen zijn er limieten gesteld aan de afmetingen t.b.v. de grondspeling. Wat betekent dat je aan een maximale diameter van 244 mm gebonden bent als je verder geen bescherming aanbrengt. Verder moet de tank op 10 centimeter afstand van de uitlaat hangen tenzij je een hitteschild monteert.
Uit http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... weisen.pdf:
Art 1.15 13
In rijklare toestand van het voertuig mag de LPG tank zich niet minder dan 200 mm boven het wegdek bevinden. Tenzij de LPG-tank is geplaatst op de originele plaats van de benzinetank en de de hoogte boven het wegdek minimaal gelijk is aan de hoogte van de benzinetank boven het wegdek.
Art. 15 14
De bepalingen van het dertiende lid zijn niet van toepassing indien de tank voldoende is beschermd aan de voor- en zijkanten en geen enkel deel van de tank lager is geplaatst dan deze beschermende constructie.
Art. 1.13
Er mogen zich geen onderdelen van de LPG-installatie binnen 100 mm van de uitlaat of een soortgelijke warmtebron bevinden, tenzij dergelijke onderdelen voldoende tegen warmte zijn afgeschermd.
Uit http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... weisen.pdf:
Art 1.15 13
In rijklare toestand van het voertuig mag de LPG tank zich niet minder dan 200 mm boven het wegdek bevinden. Tenzij de LPG-tank is geplaatst op de originele plaats van de benzinetank en de de hoogte boven het wegdek minimaal gelijk is aan de hoogte van de benzinetank boven het wegdek.
Art. 15 14
De bepalingen van het dertiende lid zijn niet van toepassing indien de tank voldoende is beschermd aan de voor- en zijkanten en geen enkel deel van de tank lager is geplaatst dan deze beschermende constructie.
Art. 1.13
Er mogen zich geen onderdelen van de LPG-installatie binnen 100 mm van de uitlaat of een soortgelijke warmtebron bevinden, tenzij dergelijke onderdelen voldoende tegen warmte zijn afgeschermd.