9-7x of 9-5 estate
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 29 jul, 2005 16:55
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
9-7x of 9-5 estate
goedenavond,
ik heb een vraag op dit moment rijd ik een 9-5 estate omdat we 2 kids en een hond hebben maar nu vinden mijn vrouw en ik een suv erg mooi maar nu hebben die vaak een erg kleine kofferruimte zeker ten opzichte van mijn estate, nu vraag ik mij af hoe de kofferbak van de 9-7x zich houdt ten op zicht van mijn 9-5 estate uit 1999.
ik hoor het graag,
ik heb een vraag op dit moment rijd ik een 9-5 estate omdat we 2 kids en een hond hebben maar nu vinden mijn vrouw en ik een suv erg mooi maar nu hebben die vaak een erg kleine kofferruimte zeker ten opzichte van mijn estate, nu vraag ik mij af hoe de kofferbak van de 9-7x zich houdt ten op zicht van mijn 9-5 estate uit 1999.
ik hoor het graag,
! VW no way NEVER again!
! SAAB rules the world !
! SAAB rules the world !
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
De 9-7x heeft een kofferbak die flink groter is maar uiteraard wel lastiger te beladen door de hogere tildrempel... Ik zou zeggen: neem eens een kijkje bij de Saab-dealer, de meeste hebben er wel eentje staan en ze willen er maar wat graag vanaf. (doe er je voordeel mee )
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 29 jul, 2005 16:55
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
bedankt voor je snelle reactie davidjoost,
ik merk aan je manier van praten dat je geen liefhebber bent van de 9-7x zoals de meeste "echte" saab liefhebbers volgens mij. Komt dat doordat de auto bagger/slecht is of omdat je het geen echte saab vind?? of misschien iets anders en dat jij zegt dat ze er graag van afwillen, heeft dat met het zelfde te maken (slechte auto?? of geen saab) Het mag duildeijk wezen ik heb nu mijn eerste saab een jaar of 2 a 3 maar vind het toch wel een speciale uitstraling hebben waardoor ik waarschijnlijk weer voor mijn volgende auto weer voor een saab wil kiezen. Ik denk inderdaad dat ik ook maar eens moet gaan kijken bij een dealer.
greetz
ik merk aan je manier van praten dat je geen liefhebber bent van de 9-7x zoals de meeste "echte" saab liefhebbers volgens mij. Komt dat doordat de auto bagger/slecht is of omdat je het geen echte saab vind?? of misschien iets anders en dat jij zegt dat ze er graag van afwillen, heeft dat met het zelfde te maken (slechte auto?? of geen saab) Het mag duildeijk wezen ik heb nu mijn eerste saab een jaar of 2 a 3 maar vind het toch wel een speciale uitstraling hebben waardoor ik waarschijnlijk weer voor mijn volgende auto weer voor een saab wil kiezen. Ik denk inderdaad dat ik ook maar eens moet gaan kijken bij een dealer.
greetz
! VW no way NEVER again!
! SAAB rules the world !
! SAAB rules the world !
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17559
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: 9-7x of 9-5 estate
Wat trekt je zo aan in een SUV? SUV's hebben geen enkele rationele meerwaarde tegenover een ruime stationwagon, behalve de iets grotere bodemvrijheid (en evt. 4wd) die je beide in 99% van de gevallen niet nodig hebt... Zoals je al zegt houdt de bagageruimte bij SUV's niet over en hebben dus op dat gebied ook geen meerwaarde. Ook de wegligging is in de meeste gevallen minder dan bij een 'normale' combi.Biggieman schreef:maar nu vinden mijn vrouw en ik een suv erg mooi
Een leuke SUV discussie vind je in dit topic: viewtopic.php?t=25868&highlight=suv
Info over meningen aangaande de 9-7X vind je eenvoudig door de zoekfunctie hier op het forum te gebruiken. Zie bijv. dit topic: viewtopic.php?t=13744&highlight=97x
Denk er bij de evt. aanschaf van een 9-7X aan dat (mocht je hem particulier gaan kopen en rijden) er een onwaarschijnlijke afschrijving op je wacht waar je een leuke 2de auto voor kunt kopen....
Laatst gewijzigd door gj900 op ma 29 okt, 2007 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Mwoah, als ik een smak geld zou willen stukslaan op een dergelijke SUV zou ik de 9-7x V8 zeker op de shortlist zetten. Simpelweg vanwege de gunstige prijsstelling t.o.v. concurrentie en de speciale Saab-uitstraling die hij met name aan de voorkant en in het interieur toch wel heeft... Ik ben er dus niet zo negatief over als je denkt. Het is wel zo dat hij vrij weinig verkocht wordt (maakt hem wel exclusief) en niet erg gewild is. Daarom zei ik dat dealers er graag vanaf willen... Maar het klopt, bij een hoop Saab-liefhebbers moet je met deze auto niet aankomen. Maar ach, mijn 9000CD wordt ook niet door iedere Saab-liefhebber mooi gevonden... Als je er zelf maar blij mee bent!
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- taaffert
- Geregistreerd lid
- Berichten: 15406
- Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
9-7x stuurt prima. Daar is niks mis mee.
De luchtvering, waarmee ze dit bewerkstelligd hebben, is zeker prettig, ook handig om een luchtbed of iets dergelijks mee op te pompen (wordt allemaal bijgeleverd). Verder is het geluid van de 5.3i onovertroffen.
Mocht je interesse hebben in een zwarte met beige lederen interieur, ik weet er toevallig wel eentje te staan.
Hier ter vergelijk de kofferbak.
En zeg nou zelf, dit is toch gewoon mooi:
De luchtvering, waarmee ze dit bewerkstelligd hebben, is zeker prettig, ook handig om een luchtbed of iets dergelijks mee op te pompen (wordt allemaal bijgeleverd). Verder is het geluid van de 5.3i onovertroffen.
Mocht je interesse hebben in een zwarte met beige lederen interieur, ik weet er toevallig wel eentje te staan.
Hier ter vergelijk de kofferbak.
En zeg nou zelf, dit is toch gewoon mooi:
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
- nelfrikandel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: za 20 mar, 2004 15:56
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Je foto's zien ik niet taaffie...
Over de 9-7x is verder genoeg gezegd, over de kwalijkheid van GM badge engineering, het gebrek aan écht SAAB DNA, het astronomische verbruik en dito afschrijving etc. etc. etc. Maar als het puntje bij paaltje komt moet iedereen vooral de auto kopen waar hij/zij het meest blij van wordt.
Over de 9-7x is verder genoeg gezegd, over de kwalijkheid van GM badge engineering, het gebrek aan écht SAAB DNA, het astronomische verbruik en dito afschrijving etc. etc. etc. Maar als het puntje bij paaltje komt moet iedereen vooral de auto kopen waar hij/zij het meest blij van wordt.
9000 2.0i Burgundy '95 => 440.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km
- bram
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 9:34
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
ik heb dit weekend in de 9-7 X mogen rijden, een 5.3 V8. Ik was er eerst vrij negatief over. En ja hij verbruikt veel, en ja onderhoud is prijzig. Maar het rijdt als een vorst over de weg. Je zit lekker hoog, een heerlijk grom uit de V8. Van alle luxe voorzien, vond hem achterin wat krap, maar goed ben zelf vrij lang.
Na een weekend rijden en zelfs de vechtdalrit er mee gereden ben ik om. Het is een zeer fijne auto, met één minpunt. Het verbruik. 1 op 5 .........
Veel succes bij je keuze
Grt,
Bram
Na een weekend rijden en zelfs de vechtdalrit er mee gereden ben ik om. Het is een zeer fijne auto, met één minpunt. Het verbruik. 1 op 5 .........
Veel succes bij je keuze
Grt,
Bram
Saab 9000 Aero
Saab 9000 2.3 HPT 1998
Saab 99 GL
Verschillende volvo's
Saab 9000 2.3 HPT 1998
Saab 99 GL
Verschillende volvo's
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17559
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Vond die rode kruisjes betertaaffert schreef:nelfrikandel schreef:Je foto's zien ik niet taaffie...
Doen we het zo -->
nu wel?
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- nelfrikandel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: za 20 mar, 2004 15:56
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Tja...
Ik moet zeggen dat ik de bagageruimte van de foto nogal vindt tegenvallen, maar als deze cijfers van carbase kloppen zie ik dat toch kennelijk verkeerd...
Maar ik houd toch sterk het gevoel dat voor amerikaanse auto-ontwerpers het begrip "ruimtewagen" meer slaat op de ruimte die hij inneemt (de luchtverplaatsing als het ware) dan de ruimte die hij biedt. Tenminste, ik heb na een proefrit met een Chrysler (Grand-)Voyager een aantal jaartjes terug toch teleurgesteld moeten constateren dat het weliswaar een giganstische auto is, maar de effectief nutbare laadruimte toch tegenvalt, ik denk dat je in een grand-scenicje net zoveel vervoert...
Ik moet zeggen dat ik de bagageruimte van de foto nogal vindt tegenvallen, maar als deze cijfers van carbase kloppen zie ik dat toch kennelijk verkeerd...
Dat is toch wel fors.carbase schreef:inh. bagageruimte (9-7X) 1127-2268 (9-5 Estate) 416-1490 l
Maar ik houd toch sterk het gevoel dat voor amerikaanse auto-ontwerpers het begrip "ruimtewagen" meer slaat op de ruimte die hij inneemt (de luchtverplaatsing als het ware) dan de ruimte die hij biedt. Tenminste, ik heb na een proefrit met een Chrysler (Grand-)Voyager een aantal jaartjes terug toch teleurgesteld moeten constateren dat het weliswaar een giganstische auto is, maar de effectief nutbare laadruimte toch tegenvalt, ik denk dat je in een grand-scenicje net zoveel vervoert...
9000 2.0i Burgundy '95 => 440.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15096
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Door de "slurptax" op CO2 uitstoot p/km mag je (begin 2008) voor de 5.3 V8 gaan rekenen op +/- € 18.000,-- BPM verhoging en voor de 4.2 op +/- € 20.000,-- BPM verhoging, weg "gunstige prijsstelling", ikzelf gok ook op "weg 9-7X"davidjoost schreef:Mwoah, als ik een smak geld zou willen stukslaan op een dergelijke SUV zou ik de 9-7x V8 zeker op de shortlist zetten. Simpelweg vanwege de gunstige prijsstelling t.o.v. concurrentie en de speciale Saab-uitstraling die hij met name aan de voorkant en in het interieur toch wel heeft...
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..
- John
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: 9-7x of 9-5 estate
Die is qua oppervlak schat ik ongeveer even groot als die van een 9-5. Alleen vind ik is de ruimte onder het afdekzijl (geen 'plank' zoals bij de 9-5) teleurstellend klein (kleiner dan bij de 9-5).Biggieman schreef:nu vraag ik mij af hoe de kofferbak van de 9-7x zich houdt ten op zicht van mijn 9-5 estate uit 1999.
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut