9-7x importeren uit de VS? Bespaar €15.000,- op de aanschaf!
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
9-7x importeren uit de VS? Bespaar €15.000,- op de aanschaf!
Ik vroeg me af of het loont om een 9-7x te importeren naar Nederland en hoeveel je daarmee zou kunnen besparen. Dat heb ik even uitgezocht...
Als je kijkt naar een 9-7x uit Duitsland:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=fpm2jktxqf1
Dit exemplaar kost €37.800,- en het is een van de eerste (01-2006) wat de voorkeur heeft omdat dat natuurlijk gunstiger is voor de BPM-korting. De BPM zou uitkomen volgens de AutoWeeksite (op basis van een nieuwprijs van 70 mille) op €11.436,-
Zie hier voor de BPM calculator: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Dat brengt deze 9-7x op een totaalbedrag van net geen 50 mille, aangezien hij ook gekeurd moet worden en getransporteerd naar Nederland.
Dan kun je hem dus net zo goed in Nederland kopen!
Bij een Universeel bedrijf staat er een voor €52.650,-
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4302544
Bij een Saab-dealer staat er een voor €53.500,-
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3727521
Beide V8-en. Misschien loont het wel om een 9-7x uit de V.S. te importeren?
Ik denk het wel!!!
Een 9-7x V8 staat op E-Bay voor een 'buy-it-now price' van $23.999,-
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2005-Saa ... dZViewItem
Zegmaar 18.000 euro plus de BPM en 'shipping' heb je voor onder de €32.500,- een bijna nieuwe 9-7x met zeer lage kilometerstand!!!
Een besparing van bijna €20.000,- ten opzichte van een 9-7x uit Nederland!!!
Een Saab 9-7x bij een Amerikaanse Saab-dealer kopen is ook een optie, ze staan daar ook te koop voor onder de 30.000 dollar.
Dan spaar je alsnog zo'n €15.000,- uit!!
Als je kijkt naar een 9-7x uit Duitsland:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=fpm2jktxqf1
Dit exemplaar kost €37.800,- en het is een van de eerste (01-2006) wat de voorkeur heeft omdat dat natuurlijk gunstiger is voor de BPM-korting. De BPM zou uitkomen volgens de AutoWeeksite (op basis van een nieuwprijs van 70 mille) op €11.436,-
Zie hier voor de BPM calculator: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Dat brengt deze 9-7x op een totaalbedrag van net geen 50 mille, aangezien hij ook gekeurd moet worden en getransporteerd naar Nederland.
Dan kun je hem dus net zo goed in Nederland kopen!
Bij een Universeel bedrijf staat er een voor €52.650,-
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4302544
Bij een Saab-dealer staat er een voor €53.500,-
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3727521
Beide V8-en. Misschien loont het wel om een 9-7x uit de V.S. te importeren?
Ik denk het wel!!!
Een 9-7x V8 staat op E-Bay voor een 'buy-it-now price' van $23.999,-
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2005-Saa ... dZViewItem
Zegmaar 18.000 euro plus de BPM en 'shipping' heb je voor onder de €32.500,- een bijna nieuwe 9-7x met zeer lage kilometerstand!!!
Een besparing van bijna €20.000,- ten opzichte van een 9-7x uit Nederland!!!
Een Saab 9-7x bij een Amerikaanse Saab-dealer kopen is ook een optie, ze staan daar ook te koop voor onder de 30.000 dollar.
Dan spaar je alsnog zo'n €15.000,- uit!!
Laatst gewijzigd door davidjoost op di 22 mei, 2007 14:35, 5 keer totaal gewijzigd.
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
@ verde900: heb je enig idee wat de ombouwkosten zouden zijn? Ik heb er wel rekening mee gehouden in mijn berekeningen overigens. Of ben ik de BTW vergeten?! Komt die er misschien ook nog bij omdat het om een auto van buiten de EU gaat?!?!
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Goed, dan zou een Amerikaanse 9-7x uitkomen op ongeveer:
18.000 (aanschaf)
3.500 (BTW)
11.500 (BPM)
3.000 (verscheping en ombouw)
Totaal: €36.000,- wat nog altijd zo'n 15.000 euro goedkoper is t.o.v. een 9-7x uit Nederland!
18.000 (aanschaf)
3.500 (BTW)
11.500 (BPM)
3.000 (verscheping en ombouw)
Totaal: €36.000,- wat nog altijd zo'n 15.000 euro goedkoper is t.o.v. een 9-7x uit Nederland!
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15106
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
waar staan je invoerrechten?davidjoost schreef:Goed, dan zou een Amerikaanse 9-7x uitkomen op ongeveer:
18.000 (aanschaf)
3.500 (BTW)
11.500 (BPM)
3.000 (verscheping en ombouw)
Totaal: €36.000,- wat nog altijd zo'n 15.000 euro goedkoper is t.o.v. een 9-7x uit Nederland!
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Help me even...
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Ook al kost ie €36000, dan nog kan ik me niet indenken dat er iemand in geïnteresseerd is. Al die moeite om zo'n traktor naar NL te halen... Op het moment dat je de RDW verlaat heb je al een afschrijving van een leuk tweedehandsje om je oren gekregen.
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 15639
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
is bpm en invoerrechten niet hetzelfde dan?verde900 schreef:waar staan je invoerrechten?davidjoost schreef:Goed, dan zou een Amerikaanse 9-7x uitkomen op ongeveer:
18.000 (aanschaf)
3.500 (BTW)
11.500 (BPM)
3.000 (verscheping en ombouw)
Totaal: €36.000,- wat nog altijd zo'n 15.000 euro goedkoper is t.o.v. een 9-7x uit Nederland!
live your dreams
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15106
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Onder de € 40.000,-- ga je het vanuit de VS nooit redden, dan heb je iets zonder garanties, in Nederland staan ze al te koop voor rond de € 50.000,--, "zo mee" zal de prijs ook nog wel wat lager kunnen, en daarop kun je dan ook nog inruilen, dat iet iets dat ik je in de VS nog niet zo snel zie doen.davidjoost schreef:Goed, dan zou een Amerikaanse 9-7x uitkomen op ongeveer:
18.000 (aanschaf)
3.500 (BTW)
11.500 (BPM)
3.000 (verscheping en ombouw)
Totaal: €36.000,- wat nog altijd zo'n 15.000 euro goedkoper is t.o.v. een 9-7x uit Nederland!
Die "€ 15.000,-- goedkoper" zou dus met een vraagteken moeten eindigen ipv met een uitroepteken.
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Welke concrete kostenpost zie ik over het hoofd?Onder de € 40.000,-- ga je het vanuit de VS nooit redden,
Die auto is nog zo jong dat er nog fabrieksgarantie op zit.dan heb je iets zonder garanties
Je kunt je eigen auto ook particulier verkopen.en daarop kun je dan ook nog inruilen
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15106
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Je mist de invoerrechten die je OOK moet betalen over je shippingcosts.
Ruil je niet in krijg je in Nederland normaal gewoon korting.
Waar je in de VS 3 jaar fabrieksgarantie hebt ga je dat in Europa gevoeglijk vergeten, denk ook dat niet zomaar alles als fabrieksgarantie te claimen is, garantiekwesties zijn vaak ook deels voor rekening van de dealer.
Kan me ook voorstellen dat hier geldende modificaties niet gegeven worden op een US chassisnummer omdat die vaak geografisch bepaald zijn (denk aan een koelfan voor een warm land).
Met in Nederland (over geheel 2006) 85 verkochte 9-7X's vraag ik me ook af of iemand erop zit te wachten.
Ruil je niet in krijg je in Nederland normaal gewoon korting.
Waar je in de VS 3 jaar fabrieksgarantie hebt ga je dat in Europa gevoeglijk vergeten, denk ook dat niet zomaar alles als fabrieksgarantie te claimen is, garantiekwesties zijn vaak ook deels voor rekening van de dealer.
Kan me ook voorstellen dat hier geldende modificaties niet gegeven worden op een US chassisnummer omdat die vaak geografisch bepaald zijn (denk aan een koelfan voor een warm land).
Met in Nederland (over geheel 2006) 85 verkochte 9-7X's vraag ik me ook af of iemand erop zit te wachten.
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..
- nelfrikandel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: za 20 mar, 2004 15:56
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Haha, 85 hele eenheden... Ik zie de kop nog voor me van de woordvoerder van de importeur die vertelde dat het een schitterende auto was en dat ze niet konden wachten tot die in Nederland ook leverbaar zou worden... Met 86 eenheden hebebn ze de homologatiekosten er bij lange na nog niet uit...verde900 schreef: Met in Nederland (over geheel 2006) 85 verkochte 9-7X's vraag ik me ook af of iemand erop zit te wachten.
Laatst gewijzigd door nelfrikandel op zo 27 mei, 2007 9:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- nelfrikandel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: za 20 mar, 2004 15:56
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Uitgegaan was van 500 te verkopen units...
Ik hoop dat ze de oetlul die dat heeft geforecast een draai om zijn oren hebben gegeven...
Ik hoop dat ze de oetlul die dat heeft geforecast een draai om zijn oren hebben gegeven...
Autoweek schreef:Wanneer de 9-7X toch de oversteek maakt naar ons land, denkt Saab er hier 500 aan de man te kunnen brengen.
Laatst gewijzigd door nelfrikandel op zo 27 mei, 2007 9:50, 1 keer totaal gewijzigd.
9000 2.0i Burgundy '95 => 440.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km
9-5 2.0t Estate Vector AUT5 G3 '03 => 850.000Km