Testritje 9-7X 4.2L

2005-2012
Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid
Berichten: 18772
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Testritje 9-7X 4.2L

Bericht door sjoerdk » vr 23 mar, 2007 17:49

Vanmiddag met m'n vader bij Harteveld wezen proefrijden in de Saab 9-7X 4.2L, en we hebben genoten :D
Afgezien van het dweiligere weggedrag en de vage besturing vonden wij het een heerlijke auto, vooral de zo ontzettend gaaf klinkende motor!
Auto in kwestie was voorzien van een sportchassis en luchtvering op de achteras en een schuifdak, verder waren er geen opties aangebracht.
We vonden allebei dat je er nogal associaal van gaat rijden, op de provinciale weg in Delft een sukkelende jongedame in een Ford Ka met een noodgang ingehaald omdat die maar links bleef rijden, vond ze niet zo leuk... (gingen wat gebaren aan vooraf).
Ook beviel de radio (Bose) ons niet, zelfs bij een laag volume een dreunende bas, aan de instellingen klooien hielp ook niet echt.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om wat fotootjes te maken, die houden jullie nog te goed.

Ik zou graag een 9-7X willen hebben, m'n vader liever een Range Rover, ik kan het iedereen aanraden: maak eens in een proefrit in een 9-7X, het is écht genieten!

Sjoerd

B235R
Lid van verdienste
Berichten: 3396
Lid geworden op: zo 06 jul, 2003 19:22
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door B235R » vr 23 mar, 2007 21:58

een tip: ga eens rijden met een 9-3 2.8 V6 T met H6, liefst een cabrio en zoek een tunnel op :wink:

Gebruikersavatar
Remco
Donateur
Donateur
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 21:09
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door Remco » za 24 mar, 2007 13:07

B235R schreef:een tip: ga eens rijden met een 9-3 2.8 V6 T met H6, liefst een cabrio en zoek een tunnel op :wink:
Dat kan ik zeker beamen, geluid is super 8)

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid
Berichten: 18772
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door sjoerdk » za 24 mar, 2007 13:20

B235R schreef:een tip: ga eens rijden met een 9-3 2.8 V6 T met H6, liefst een cabrio en zoek een tunnel op :wink:
Dat heb ik op de Snertrit mogen ervaren, zij het er achter en niet in de 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet, lijkt wel een F1 auto! :D

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid
Berichten: 15406
Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door taaffert » za 24 mar, 2007 14:51

sjoerdk schreef:
B235R schreef:een tip: ga eens rijden met een 9-3 2.8 V6 T met H6, liefst een cabrio en zoek een tunnel op :wink:
Dat heb ik op de Snertrit mogen ervaren, zij het er achter en niet in de 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet, lijkt wel een F1 auto! :D
Als ik toen wist wie je was had je zeker een rondje mee mogen rijden Sjoerd! ;) Kheb er gisteren nog in gestuurd :O:

Maar 9-7 beviel dus ja, mooi. :D
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)

Porsche 911

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid
Berichten: 18772
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door sjoerdk » za 24 mar, 2007 14:54

taaffert schreef:
sjoerdk schreef:
B235R schreef:een tip: ga eens rijden met een 9-3 2.8 V6 T met H6, liefst een cabrio en zoek een tunnel op :wink:
Dat heb ik op de Snertrit mogen ervaren, zij het er achter en niet in de 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet, lijkt wel een F1 auto! :D
Als ik toen wist wie je was had je zeker een rondje mee mogen rijden Sjoerd! ;) Kheb er gisteren nog in gestuurd :O:

Maar 9-7 beviel dus ja, mooi. :D
Ander keertje? :D Ja de 9-7X beviel zeker, nog wel een keertje in een V8 rijden :O:

Gebruikersavatar
jonatas 900s
Geregistreerd lid
Berichten: 4803
Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 21:39
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Re: Testritje 9-7X 4.2L

Bericht door jonatas 900s » za 24 mar, 2007 14:57

sjoerdk schreef:Vanmiddag met m'n vader bij Harteveld wezen proefrijden in de Saab 9-7X 4.2L, en we hebben genoten :D
Afgezien van het dweiligere weggedrag en de vage besturing vonden wij het een heerlijke auto, vooral de zo ontzettend gaaf klinkende motor!
Auto in kwestie was voorzien van een sportchassis en luchtvering op de achteras en een schuifdak, verder waren er geen opties aangebracht.
We vonden allebei dat je er nogal associaal van gaat rijden, op de provinciale weg in Delft een sukkelende jongedame in een Ford Ka met een noodgang ingehaald omdat die maar links bleef rijden, vond ze niet zo leuk... (gingen wat gebaren aan vooraf).
Ook beviel de radio (Bose) ons niet, zelfs bij een laag volume een dreunende bas, aan de instellingen klooien hielp ook niet echt.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om wat fotootjes te maken, die houden jullie nog te goed.

Ik zou graag een 9-7X willen hebben, m'n vader liever een Range Rover, ik kan het iedereen aanraden: maak eens in een proefrit in een 9-7X, het is écht genieten!

Sjoerd

:lol: :lol:

(Hoe zal dat rijden zonder sportonderstel en luchtvering....) :roll:

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid
Berichten: 15406
Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door taaffert » za 24 mar, 2007 15:08

sjoerdk schreef:
taaffert schreef:
sjoerdk schreef: Dat heb ik op de Snertrit mogen ervaren, zij het er achter en niet in de 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet, lijkt wel een F1 auto! :D
Als ik toen wist wie je was had je zeker een rondje mee mogen rijden Sjoerd! ;) Kheb er gisteren nog in gestuurd :O:

Maar 9-7 beviel dus ja, mooi. :D
Ander keertje? :D Ja de 9-7X beviel zeker, nog wel een keertje in een V8 rijden :O:
De V8 klinkt echt super Sjoerd!! Maaarrrr, is veel onrustiger, de L6 is veel rustiger, pakt vloeiender op, de V8 schakelt sneller terug en heeft tot gevolg dat je een stevige duw in rug krijgt, wat leuk is, maar wil je dit elke keer?
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)

Porsche 911

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid
Berichten: 18772
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door sjoerdk » za 24 mar, 2007 15:12

Dat vertelde de aardige verkoper bij Harteveld ook, hij had wel een 5.3 V8 staan, alleen niet op kenteken :(
Paar keer volgas weggereden bij het stoplicht, was erg leuk alleen moet je wel op de snelheidsmeter kijken om te kunnen zien dat je al behoorlijk hard gaat.

@jonatas, sportchassis schijnt standaard te zijn maar stelt dus eigenlijk geen ruk voor, een verkoper vertelde ons dat een Trail Blazer zonder dit alles word geleverd, dat is pas echt een dweil :shock:

Gebruikersavatar
jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 8527
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door jwaterink » za 24 mar, 2007 17:43

sjoerdk schreef:
@jonatas, sportchassis schijnt standaard te zijn maar stelt dus eigenlijk geen ruk voor, een verkoper vertelde ons dat een Trail Blazer zonder dit alles word geleverd, dat is pas echt een dweil :shock:
Tot 160 is een Trailblazer prima op de weg te houden. Inderdaad geen sportchassis, maar valt me niet tegen. Van stilstand vol het gas intrappen resulteert in een goeie wheelspin en een vacuum op de lpg tank :lol: en dan is dat wat hier staat "slechts"de 4.2 6 pitter.

Boven de 160 moet je alleen rechtdoor willen. Komt er een bocht op de autobahn, moet je gas terug nemen. Ding schommelt dan alle kanten op.

Zal maandagmiddag trouwens nog geinig worden bij de RDW. Dit zal als ze hem goedkeuren de eerste TrailBlazer op grijs kenteken worden.

Wegenbelasting lpg op geel kenteken 2048 euro per jaar en op grijs kenteken nog geen kwart daarvan.
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid
Berichten: 10543
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Testritje 9-7X 4.2L

Bericht door edwardk » za 24 mar, 2007 18:01

sjoerdk schreef: We vonden allebei dat je er nogal associaal van gaat rijden,

Sjoerd
dat kan ik ook in mijn 9-5 2.0t hoor, heb ik de 9-7x niet voor nodig sjoerd :wink:
Zou me niet thuis voelen bij de club van PC Hoofd-tractorrijders dus laat maar.
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different

"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC
(Saab Self Healing Capability)

De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid
Berichten: 18772
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Testritje 9-7X 4.2L

Bericht door sjoerdk » za 24 mar, 2007 20:11

edwardkommeren schreef:
sjoerdk schreef: We vonden allebei dat je er nogal asociaal van gaat rijden,

Sjoerd
dat kan ik ook in mijn 9-5 2.0t hoor, heb ik de 9-7x niet voor nodig sjoerd :wink:
Zou me niet thuis voelen bij de club van PC Hoofd-tractorrijders dus laat maar.
Nouja, laten we het zo zeggen: je gaat er sneller asociaal van rijden dan met een andere Saab of auto, het is een enorme auto, donker getinte ruiten, bonk radio, je raakt er snel aan gewend!

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid
Berichten: 10543
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Testritje 9-7X 4.2L

Bericht door edwardk » za 24 mar, 2007 20:42

sjoerdk schreef:het is een enorme auto, donker getinte ruiten, bonk radio
gepimpte pooierbak met ghettobla :headphones: ster inside :krull:, een ziet iedereen mij wel auto, radio aan raam open en arm uit het raam :headbang3:
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different

"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC
(Saab Self Healing Capability)

De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.

Gebruikersavatar
jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 8527
Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Testritje 9-7X 4.2L

Bericht door jwaterink » za 24 mar, 2007 21:32

edwardkommeren schreef:
sjoerdk schreef:het is een enorme auto, donker getinte ruiten, bonk radio
gepimpte pooierbak met ghettobla :headphones: ster inside :krull:, een ziet iedereen mij wel auto, radio aan raam open en arm uit het raam :headbang3:
We zitten ook te twijfelen of er nog chromen velgen onder komen :lol: . De ruiten zijn achter al allemaal "getint" maar de reden hiervoor ligt bij de RDW. Die willen geen glas in een grijs kenteken, dus nu zit er een zwart hoogglans kunstof in.
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername

Gebruikersavatar
Ton77
Geregistreerd lid
Berichten: 999
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 14:03
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door Ton77 » wo 13 aug, 2008 0:13

me ouwe heer heeft net een 9-7X aangeschaft
het is de 5,3 V8 eerste week september word hij afgeleverd dus ben benieuwd

hou jullie op de hoogte
Heden:

Saab 9-5 arc 2.3t sedan
Graphite green
Blacktop tuning stage 1

verleden:

2X Saab 900 Red Arrow
9-3 S coupe 2.0t BSR tuned stage 2

Plaats reactie