Testritje 9-7X 4.2L
- sjoerdk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18772
- Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Testritje 9-7X 4.2L
Vanmiddag met m'n vader bij Harteveld wezen proefrijden in de Saab 9-7X 4.2L, en we hebben genoten
Afgezien van het dweiligere weggedrag en de vage besturing vonden wij het een heerlijke auto, vooral de zo ontzettend gaaf klinkende motor!
Auto in kwestie was voorzien van een sportchassis en luchtvering op de achteras en een schuifdak, verder waren er geen opties aangebracht.
We vonden allebei dat je er nogal associaal van gaat rijden, op de provinciale weg in Delft een sukkelende jongedame in een Ford Ka met een noodgang ingehaald omdat die maar links bleef rijden, vond ze niet zo leuk... (gingen wat gebaren aan vooraf).
Ook beviel de radio (Bose) ons niet, zelfs bij een laag volume een dreunende bas, aan de instellingen klooien hielp ook niet echt.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om wat fotootjes te maken, die houden jullie nog te goed.
Ik zou graag een 9-7X willen hebben, m'n vader liever een Range Rover, ik kan het iedereen aanraden: maak eens in een proefrit in een 9-7X, het is écht genieten!
Sjoerd
Afgezien van het dweiligere weggedrag en de vage besturing vonden wij het een heerlijke auto, vooral de zo ontzettend gaaf klinkende motor!
Auto in kwestie was voorzien van een sportchassis en luchtvering op de achteras en een schuifdak, verder waren er geen opties aangebracht.
We vonden allebei dat je er nogal associaal van gaat rijden, op de provinciale weg in Delft een sukkelende jongedame in een Ford Ka met een noodgang ingehaald omdat die maar links bleef rijden, vond ze niet zo leuk... (gingen wat gebaren aan vooraf).
Ook beviel de radio (Bose) ons niet, zelfs bij een laag volume een dreunende bas, aan de instellingen klooien hielp ook niet echt.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om wat fotootjes te maken, die houden jullie nog te goed.
Ik zou graag een 9-7X willen hebben, m'n vader liever een Range Rover, ik kan het iedereen aanraden: maak eens in een proefrit in een 9-7X, het is écht genieten!
Sjoerd
- taaffert
- Geregistreerd lid
- Berichten: 15406
- Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Als ik toen wist wie je was had je zeker een rondje mee mogen rijden Sjoerd! Kheb er gisteren nog in gestuurdsjoerdk schreef:Dat heb ik op de Snertrit mogen ervaren, zij het er achter en niet in de 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet, lijkt wel een F1 auto!B235R schreef:een tip: ga eens rijden met een 9-3 2.8 V6 T met H6, liefst een cabrio en zoek een tunnel op
Maar 9-7 beviel dus ja, mooi.
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
- sjoerdk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18772
- Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Ander keertje? Ja de 9-7X beviel zeker, nog wel een keertje in een V8 rijdentaaffert schreef:Als ik toen wist wie je was had je zeker een rondje mee mogen rijden Sjoerd! Kheb er gisteren nog in gestuurdsjoerdk schreef:Dat heb ik op de Snertrit mogen ervaren, zij het er achter en niet in de 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet, lijkt wel een F1 auto!B235R schreef:een tip: ga eens rijden met een 9-3 2.8 V6 T met H6, liefst een cabrio en zoek een tunnel op
Maar 9-7 beviel dus ja, mooi.
- jonatas 900s
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: vr 24 feb, 2006 21:39
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Testritje 9-7X 4.2L
sjoerdk schreef:Vanmiddag met m'n vader bij Harteveld wezen proefrijden in de Saab 9-7X 4.2L, en we hebben genoten
Afgezien van het dweiligere weggedrag en de vage besturing vonden wij het een heerlijke auto, vooral de zo ontzettend gaaf klinkende motor!
Auto in kwestie was voorzien van een sportchassis en luchtvering op de achteras en een schuifdak, verder waren er geen opties aangebracht.
We vonden allebei dat je er nogal associaal van gaat rijden, op de provinciale weg in Delft een sukkelende jongedame in een Ford Ka met een noodgang ingehaald omdat die maar links bleef rijden, vond ze niet zo leuk... (gingen wat gebaren aan vooraf).
Ook beviel de radio (Bose) ons niet, zelfs bij een laag volume een dreunende bas, aan de instellingen klooien hielp ook niet echt.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om wat fotootjes te maken, die houden jullie nog te goed.
Ik zou graag een 9-7X willen hebben, m'n vader liever een Range Rover, ik kan het iedereen aanraden: maak eens in een proefrit in een 9-7X, het is écht genieten!
Sjoerd
(Hoe zal dat rijden zonder sportonderstel en luchtvering....)
- taaffert
- Geregistreerd lid
- Berichten: 15406
- Lid geworden op: wo 29 dec, 2004 20:21
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
De V8 klinkt echt super Sjoerd!! Maaarrrr, is veel onrustiger, de L6 is veel rustiger, pakt vloeiender op, de V8 schakelt sneller terug en heeft tot gevolg dat je een stevige duw in rug krijgt, wat leuk is, maar wil je dit elke keer?sjoerdk schreef:Ander keertje? Ja de 9-7X beviel zeker, nog wel een keertje in een V8 rijdentaaffert schreef:Als ik toen wist wie je was had je zeker een rondje mee mogen rijden Sjoerd! Kheb er gisteren nog in gestuurdsjoerdk schreef: Dat heb ik op de Snertrit mogen ervaren, zij het er achter en niet in de 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet, lijkt wel een F1 auto!
Maar 9-7 beviel dus ja, mooi.
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)
Porsche 911
- sjoerdk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18772
- Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Dat vertelde de aardige verkoper bij Harteveld ook, hij had wel een 5.3 V8 staan, alleen niet op kenteken
Paar keer volgas weggereden bij het stoplicht, was erg leuk alleen moet je wel op de snelheidsmeter kijken om te kunnen zien dat je al behoorlijk hard gaat.
@jonatas, sportchassis schijnt standaard te zijn maar stelt dus eigenlijk geen ruk voor, een verkoper vertelde ons dat een Trail Blazer zonder dit alles word geleverd, dat is pas echt een dweil
Paar keer volgas weggereden bij het stoplicht, was erg leuk alleen moet je wel op de snelheidsmeter kijken om te kunnen zien dat je al behoorlijk hard gaat.
@jonatas, sportchassis schijnt standaard te zijn maar stelt dus eigenlijk geen ruk voor, een verkoper vertelde ons dat een Trail Blazer zonder dit alles word geleverd, dat is pas echt een dweil
- jwaterink
- Donateur (6x)
- Berichten: 8527
- Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Tot 160 is een Trailblazer prima op de weg te houden. Inderdaad geen sportchassis, maar valt me niet tegen. Van stilstand vol het gas intrappen resulteert in een goeie wheelspin en een vacuum op de lpg tank en dan is dat wat hier staat "slechts"de 4.2 6 pitter.sjoerdk schreef:
@jonatas, sportchassis schijnt standaard te zijn maar stelt dus eigenlijk geen ruk voor, een verkoper vertelde ons dat een Trail Blazer zonder dit alles word geleverd, dat is pas echt een dweil
Boven de 160 moet je alleen rechtdoor willen. Komt er een bocht op de autobahn, moet je gas terug nemen. Ding schommelt dan alle kanten op.
Zal maandagmiddag trouwens nog geinig worden bij de RDW. Dit zal als ze hem goedkeuren de eerste TrailBlazer op grijs kenteken worden.
Wegenbelasting lpg op geel kenteken 2048 euro per jaar en op grijs kenteken nog geen kwart daarvan.
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername
- edwardk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 10543
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Testritje 9-7X 4.2L
dat kan ik ook in mijn 9-5 2.0t hoor, heb ik de 9-7x niet voor nodig sjoerdsjoerdk schreef: We vonden allebei dat je er nogal associaal van gaat rijden,
Sjoerd
Zou me niet thuis voelen bij de club van PC Hoofd-tractorrijders dus laat maar.
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different
"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC (Saab Self Healing Capability)
De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.
"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC (Saab Self Healing Capability)
De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.
- sjoerdk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18772
- Lid geworden op: di 20 sep, 2005 15:04
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Testritje 9-7X 4.2L
Nouja, laten we het zo zeggen: je gaat er sneller asociaal van rijden dan met een andere Saab of auto, het is een enorme auto, donker getinte ruiten, bonk radio, je raakt er snel aan gewend!edwardkommeren schreef:dat kan ik ook in mijn 9-5 2.0t hoor, heb ik de 9-7x niet voor nodig sjoerdsjoerdk schreef: We vonden allebei dat je er nogal asociaal van gaat rijden,
Sjoerd
Zou me niet thuis voelen bij de club van PC Hoofd-tractorrijders dus laat maar.
- edwardk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 10543
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Testritje 9-7X 4.2L
gepimpte pooierbak met ghettobla ster inside , een ziet iedereen mij wel auto, radio aan raam open en arm uit het raamsjoerdk schreef:het is een enorme auto, donker getinte ruiten, bonk radio
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different
"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC (Saab Self Healing Capability)
De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.
"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC (Saab Self Healing Capability)
De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.
- jwaterink
- Donateur (6x)
- Berichten: 8527
- Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Testritje 9-7X 4.2L
We zitten ook te twijfelen of er nog chromen velgen onder komen . De ruiten zijn achter al allemaal "getint" maar de reden hiervoor ligt bij de RDW. Die willen geen glas in een grijs kenteken, dus nu zit er een zwart hoogglans kunstof in.edwardkommeren schreef:gepimpte pooierbak met ghettobla ster inside , een ziet iedereen mij wel auto, radio aan raam open en arm uit het raamsjoerdk schreef:het is een enorme auto, donker getinte ruiten, bonk radio
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername