Wie weet er meer van deze 9-7x?

2005-2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieszel
Geregistreerd lid
Berichten: 291
Lid geworden op: za 14 jun, 2008 22:44
Regio: - kies een regio

Wie weet er meer van deze 9-7x?

Bericht door dieszel » di 09 feb, 2016 12:27

Ik ben niet op zoek naar een andere auto, maar bij puur toeval (mijn zwager was op zoek naar een SUV, dus liet de 9-7 zien.) ben ik deze tegen gekomen.
De auto heeft wat schade, maar de km stand valt wel mee.
Ok heeft de auto al 7 eigenaren gehad.
Ik weet dat het 10 jaar geleden een demo van Driesen in Eindhoven was.
Ik wil eigenlijk wat meer info omtrent de auto of het "bedrijf" waar die te koop staat.
Waarom ben ik geïnteresseerd in deze auto?
Nou heel simpel bijna 10 jaar geleden zijn wij getrouwd in deze 9-7x, hoe leuk is het dan om de eigenaar van deze auto te worden

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saab ... ousPage=lr

Gebruikersavatar
J.langras
Geregistreerd lid
Berichten: 102
Lid geworden op: za 02 apr, 2011 0:35
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Wie weet er meer van deze 9-7x?

Bericht door J.langras » di 09 feb, 2016 12:39

Hallo,

Ja op een vraag van een 9-7 krijg je vaak niet snel antwoord. Er zijn er maar weinig die er iets vanaf weten.

Ik weet van deze auto ook niets, maar ik weet wel dat het geweldige auto's zijn en een heel groot fun gehalte hebben. Het
rijdt gewoon heerlijk. Onderdelen zijn goedkoop, maar gaan ook eigenlijk niet stuk.

Er is maar een nadeel aan deze strakke Amerikaan en dat is het benzine verbruik. 1:6 is net haalbaar.

Voor de prijs vind ik hem niet duur. Ik zou zelfs overwegen om er LPG in te doen. Binnen 1 jaar heb je de kosten er uit.

Ik heb een zelfde voor 3 jaar gereden op LPG G3 en zonder zorgen veel rijplezier aan beleeft.

Succes en met vriendelijke groet,

Jos Langras
900NG Turbo Carlsson 1997. Niet meer in bezit.
9-7x 5.3 2006. Niet meer in bezit.
9-5 2.3T Estate 2001. Niet meer in bezit. Sinds kort weer wel!
9-5 AERO estate 2005.
Beetje vloeken:
Volvo V70R AWD Saffron 1997. Niet meer in bezit.

Gebruikersavatar
dieszel
Geregistreerd lid
Berichten: 291
Lid geworden op: za 14 jun, 2008 22:44
Regio: - kies een regio

Re: Wie weet er meer van deze 9-7x?

Bericht door dieszel » di 09 feb, 2016 12:54

Bedankt voor je antwoordt.

Het fun gehalte is idd hoog een heerlijk geluid als je het gaspedaal indrukt en een lekker vermogen.

Op het internet kwam ik een gemiddeld verbrui tegen van 14,6 mpg en dat is dan ook de door jouw aangegeven 6 km/l.
Op dit moment is dat nog niet zo'n ramp (lage literprijs) maar als de benzine prijs straks weer stijgt pffff.
De wegenbelasting zal per maand €20,- duurder zijn, maar rij nu gemiddeld 1:8 met lpg.

Had ook al begrepen dat er niet veel aan stuk ging, behalve een flink olie verbruik en de luchtbalgen achter.

Ben er echt nog niet over uit wat "verstandig" is.

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 2684
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Wie weet er meer van deze 9-7x?

Bericht door J.vandermeulen » di 20 jun, 2017 21:45

Kent iemand deze auto? http://www.timmermansautos.nl/Saab/9-7X ... =&so=lijst" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua beleving van de kosten kun je het beste een oude brandstoftank van een boer kopen, inbouwen in een caravan en in luxemburg direct 1.000 liter tanken. Graag dan wel even de video op youtube plaatsen.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Plaats reactie