Gebruikerservaringen 9-7x

2005-2012
Gebruikersavatar
rutgerreinier
Donateur
Donateur
Berichten: 5519
Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
Regio: NL - Provincie Friesland
Contacteer:

Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door rutgerreinier » wo 14 aug, 2013 14:10

Heeft iemand hier op het forum er 9-7x V8?
Wil eens weten of het bevalt.
Don't go with the flow, drive a SAAB

SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999

MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/

Gebruikersavatar
N2024
Geregistreerd lid
Berichten: 4359
Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door N2024 » wo 14 aug, 2013 21:33

Ik heb er alleen een paar dagen mee gereden.
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4) ;-(+

Gebruikersavatar
J.langras
Geregistreerd lid
Berichten: 102
Lid geworden op: za 02 apr, 2011 0:35
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door J.langras » za 17 aug, 2013 14:24

Is gewoon een geweldige auto. Rijdt zeer goed maar is natuurlijk geen saab met sport onderstel.
Hoewel het van origine natuurlijk een Amerikaanse auto is, heeft Saab wel een aantal aanpassingen gedaan.
Vooral het onderstel is aangepakt. Dus als je een Amerikaan met zeer goede rij-eigenschappen zoekt is dit wellicht
de auto.
Het verbruik is wel aanzienlijk. Maar je rijdt als een vorst.
Mijn 9-7x V8 met LPG, heeft mij al die jaren prima overal gebracht, zonder technische mankementen.
Onderdelen moeten soms uit Amerika komen, maar dat is echt geen probleem.
Voor een garage zou ik niet naar de Saab dealer gaan, die heeft mij nog nooit kunnen helpen.
Zelfs normaal uitlezen is daar niet mogelijk.

De prijs die momenteel voor deze auto's gevraagd wordt is eigenlijk een schijntje in vergelijking met wat
je er voor krijgt.
Dus "geen Saab"wel een topper !!
900NG Turbo Carlsson 1997. Niet meer in bezit.
9-7x 5.3 2006. Niet meer in bezit.
9-5 2.3T Estate 2001. Niet meer in bezit. Sinds kort weer wel!
9-5 AERO estate 2005.
Beetje vloeken:
Volvo V70R AWD Saffron 1997. Niet meer in bezit.

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door johnb52 » za 17 aug, 2013 15:14

Maar dan heb je ook n vrij hoge houderschapsbelasting op LPG, ik dacht bijna 3000 per jaar?
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
J.langras
Geregistreerd lid
Berichten: 102
Lid geworden op: za 02 apr, 2011 0:35
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door J.langras » za 17 aug, 2013 15:57

G3 valt wel mee hoor.
540 kwartaal.
weegt 2260 kg
900NG Turbo Carlsson 1997. Niet meer in bezit.
9-7x 5.3 2006. Niet meer in bezit.
9-5 2.3T Estate 2001. Niet meer in bezit. Sinds kort weer wel!
9-5 AERO estate 2005.
Beetje vloeken:
Volvo V70R AWD Saffron 1997. Niet meer in bezit.

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door johnb52 » za 17 aug, 2013 17:51

Weegt even veel als een Hummer H3 of een ford F150!


2408 euro in Zeeland.
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
rutgerreinier
Donateur
Donateur
Berichten: 5519
Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
Regio: NL - Provincie Friesland
Contacteer:

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door rutgerreinier » za 17 aug, 2013 20:28

De aanschaf is het grote voordeel, maar ik hik tegen het verbruik aan. De V8 heeft cilinderuitschakeling, toch?
Hoe is het verbruik dan? Op g3 moet ik in friesland 550 per kwartaal betalen aan mrb.
Don't go with the flow, drive a SAAB

SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999

MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 5484
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door Marius0404 » ma 26 aug, 2013 12:20

hi

ben ook zo'n beetje aan het rondkijken maar denk ook aan een XC90.

M'n zwager had een paar jaar terug tijdelijk een 9-7X: het beviel hem erg goed (hij hoefde de benzine niet te betalen :oops: ).
Ik heb er een paar keer in gereden; was een 5.3V8. Die lijkt me ook het leukst: als je toch elke dag naar de pomp moet...

Het is volgens mij een kwestie van geduld. Er staan op autoscout een paar exemplaren die al maanden niet van de plek gekomen zijn.

groet
Marius
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02

Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 15631
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door Style&Co » ma 26 aug, 2013 12:50

ik vind ze ook interessant worden (met de vraagprijzen)

Mooi ding voor thuis op de boerderij!

Klopt het dat de V6 maar 10 pk minder heeft dan de V8? Resp. 290 en 300 pk?
live your dreams

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3077
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door 1001760 » ma 26 aug, 2013 15:28

Zo zit ik ook een beetje te redeneren.
Moet het thuis ook nog wel 'verkopen'.

Iemand een beetje realistische ervaring m.b.t. het daadwerkelijk verbruik van een 6- en een 8-cilinder?
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk
En iets elektrisch

[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 5484
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door Marius0404 » ma 26 aug, 2013 17:58

ik voorzie een inkoop-actie :wink:
Iemand een beetje realistische ervaring m.b.t. het daadwerkelijk verbruik van een 6- en een 8-cilinder?
reken 1 op zes, dan valt het mee.

Aankoopargument dus: schat, ik hou die andere Saabs ook, want die rijden zuiniger...

groet
Marius
95'74
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02

Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71

Gebruikersavatar
Hanm
Lid van verdienste
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 20 okt, 2003 19:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door Hanm » ma 26 aug, 2013 18:57

Ik reed gemiddeld 15,6 liter/100km enkel korte ritjes dus idd als je 1:6 rekent valt het zeker mee. Ik had de V8, de 6 cyl schijnt in de praktijk dorstiger te zijn.
Conventional wisdom measures performance by the single dimension of speed. Saab disagrees.

Gebruikersavatar
rutgerreinier
Donateur
Donateur
Berichten: 5519
Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
Regio: NL - Provincie Friesland
Contacteer:

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door rutgerreinier » do 29 aug, 2013 16:12

de v6 heeft inderdaad 10 pk minder, maar de V8 heeft een koppel waar je U tegen zegt.
Blijkt ook uit het max trekgewicht van 2950 kg. oftewel 2 saabs 9-3 achter elkaar.

V6 is nog dorstiger dan de V8, maar dat heeft volgens mij voornamelijk te maken met de cylinderuitschakeling bij een V8. korte stadsritjes zou de V8 dorstiger moeten maken, lijkt mij.

en inderdaad als je toch bij de pomp een weekabonnement moet hebben dan maar gelijk die V8, met zijn monsterlijke roffel!!
Don't go with the flow, drive a SAAB

SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999

MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/

Gebruikersavatar
Hanm
Lid van verdienste
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 20 okt, 2003 19:38
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door Hanm » vr 30 aug, 2013 21:35

Een V6 is trouwens nooit geleverd, de 4.2 is een lijnmotor ;-)
Conventional wisdom measures performance by the single dimension of speed. Saab disagrees.

Gebruikersavatar
rutgerreinier
Donateur
Donateur
Berichten: 5519
Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
Regio: NL - Provincie Friesland
Contacteer:

Re: Gebruikerservaringen 9-7x

Bericht door rutgerreinier » zo 01 sep, 2013 10:17

Ik bedoel ook L6 ipv V6
Don't go with the flow, drive a SAAB

SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999

MOVER voor je caravan nodig? https://www.caravanmovers-degroot.nl/

Plaats reactie