Big Brother ook in SAABs???

2005-2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8295
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Big Brother ook in SAABs???

Bericht door Steve-O » di 24 mei, 2011 0:18

Volgens dit artikel op wired.com bouwt GM al sinds 1990 zwarte dozen in auto's zonder dat de eigenaar deze zelf kan uitlezen. Zal dan ook in de 9-7x zitten, lijkt me. Als dit waar is, zijn de bezitters hiervan op de hoogte gesteld?

Dit is geen wenselijke ontwikkeling, vind ik.

artikel: http://www.wired.com/autopia/2011/05/au ... ack-boxes/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Julius C.
Geregistreerd lid
Berichten: 817
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 0:27
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Big Brother ook in SAABs???

Bericht door Julius C. » di 24 mei, 2011 8:46

Klinkt eerder als een in eerste instantie CYA verhaal (Cover Your Ass) voor de fabrikant, het blijft the good old U S of A natuurlijk en gedeeltelijk gebaseerd op wat elke boordcomputer nu al doet (als in SID, brake light failure e.d.).
Maar na aanname van de "Patriot Act" verbaas ik mij nergens meer over...aangaande de overkant van de oceaan.
Jaren geleden deed een gerucht de ronde dat Intel "duistere" zaken in chips bouwde op verzoek van de NSA om wereldwijd het computergedrag van internetters te controleren... :lol: toen kwam Twitter en Facebook en was dat dus niet meer nodig (als het al zo was).

Heb GPS registratiesysteem in de bedrijfsvoiture...leuk? Nee! handig...ja.
Scheelt mij een berg administratie en dan heb ik het nog niet eens over de baas tillen en vooral de fiscus :twisted:

Trouwens, defecte lampjes, of er richting werd aangegeven, gereden snelheid, bijna alles is door de technische jongens en meisjes te achterhalen in geval van een ongeluk...

Internet is een schitterend medium; vooral voor het verspreiden van onzin!
:wink: Doe ik ook aan mee en nog vele veilige kilometers toegewenst aan iedereen.

9³ SE my 01 LPG stage 1Sold!
9³ S my 02 LPG stage 1Sold!
9-5 2.3T Vector Estate my 03 "full" LPG stage 1 †

9-5 2.3T Vector Estate my 04 "full" LPG stage 1+ Currently!
& Above all :surprise:

"Mentalidad de cerdo"

Plaats reactie