afneembare trekhaak

1978-1993
Plaats reactie
Joshua
Geregistreerd lid

afneembare trekhaak

Bericht door Joshua » za 18 okt, 2003 0:36

Ik ben van plan om een afneembare trekhaak aan te schaffen voor mijn 900, zo eentje die je erop en eraf kan halen wanneer je het uitkomt, alleen weet ik niet genog hierover Een paar vraagjes:

1 Is het de moeite waard? (119 eurotjes...)

2 Hoeveel kan ik eraan hangen(eigenlijk zolang ik er maar een boedelbak aan kan koppelen, zou verdomde handig zijn met verhuizen... 8) )

3 Hoe werkt zo'n ding, ik bedoel het eraan en eraf halen?

4 Moet je al speciale onderdelen aan je Saab hebben om het te kunnen gebruiken?

:D

B235R
Lid van verdienste

Re: afneembare trekhaak

Bericht door B235R » za 18 okt, 2003 21:53

1 ja doen als ie goed is

2 ja dat kan zat, met zo'n trekhaak kun je (meeste modellen afneembaar) zoveel trekken als met een vaste kogel

3 afneembaar werkt heel simpel meestal is het 2 handelingen voor het verwijderen en er in klikken is gewoon aandrukken en vergrendelt hij zich zelf

4 nee niet dat ik weet, trekhaak word geleverd met bevestigingsmateriaal

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » zo 19 okt, 2003 0:47

dus je hoeft niet iets vast te gaan lassen, een of ander onderdeel, om de trekhaak er later op te kunnen zetten? en hoe zit het dan met de bekabeling, die zou er standaard bijgeleverd moeten worden?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 19 okt, 2003 19:32

is het een 2e handse??

als de bekabeling er niet bij zit is dat natuurlijk ook geen probleem dan schroef je er toch een nieuw contactdoos met draad aan, ff aansluiten op je verlichting das zo gepiept.

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » zo 30 nov, 2003 18:58

Weet iemand hoe ik deze zou moeten bevestigen(lassen, door wie?), en is het zo dat er een soort speciale achterbumper bij moet zitten...eentje met een inkeping of zo?

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 30 nov, 2003 19:19

Volgens mij is het net als bij een gewone trekhaak gewoon een kwestie van de bouten aan de onderkant op de daarvoor bestemde plaatsen vastdraaien, bekabeling aansluiten en klaar.... Niks lassen... toch?>

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » zo 30 nov, 2003 20:10

Wat zou zo een redelijke prijs zijn voor een tweede hands trekhaak? (je komt ze niet zo vaak tegen he?)

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 01 dec, 2003 7:58

Ik heb een zo goed als nieuwe trekhaak voor classic 900 die weg mag voor 50€...maar het is geen afneembare :(

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 01 dec, 2003 8:02

@ Marco,

Ik denk niet dat je met een afneembare trekhaak zoveel (ik denk dat het verschil meestal zelf groot is) mag trekken als met een vaste... tenzij met sommige modellen wel :?:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 01 dec, 2003 13:51

Volgens mij ligt het eraan over wat voor soort afneembare trekhaak we het hier hebben. Je hebt nl. afneembare trekhaken met hiervoor een of ander handig klik en/of draaisysteem en afneembare trekhaken waarvan je het gedeelte van de kogel tot einde 'bocht' vast kan zetten met bouten aan de rest van de contructie.

Ik weet niet of deze laatste ook voor de 900 beschikbaar zijn, maar mijn ouders hebben een keer aan de Mazda 323 een afneembare trekhaak van het doormij laatste genoemde soort gehad, deze mocht dezelfde belasting hebben als een normale vaste trekhaak (waarschijnlijk door de contructie, deze zet je vast met 2 bouten) en mijn vader heeft toen vergeleken wat zo'n klik systeem kon hebben, en dat bleek minder te zijn, hoeveel minder durfde hij niet te zeggen.

Wel wist hij me te vertellen dat de relatie prijs/kwaliteit/kwantiteit bij het laatste type de doorslag gaf (voornamelijk omdat er een caravan achter moest).

Plaats reactie