hemeltje
-
bennie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2188
- Lid geworden op: di 03 aug, 2004 19:42
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: hemeltje
op naar de 400.000km en geen vuiltje aan de lucht, aleen een beetje roest aan de bekende punten.
-
mba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2797
- Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: hemeltje
Moet kunnen; gas is een schone brandstof. Tja en die roest, ach welke 900 niet.
-
mba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2797
- Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: hemeltje
ps ik heb vroeger ook het land onveilig gemaakt met een SAAB op gas (ong 1500 km per week); was wel "afzien" als het vergelijkt met nu: een 900GL 3drs met 4 versn bak. geen airco, geen getint glas, geen cruisecontrol ......., ik heb m destijds weggedaan met 323K op de klok en nog was de koek niet op (alleen aan de aandrijfassen ging je wat merken; beetje trillen bij fors (nou ja, voor zover je dat dan van deze uitvoering kunt verwachten) optrekken.mba schreef:Moet kunnen; gas is een schone brandstof. Tja en die roest, ach welke 900 niet.
-
bennie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2188
- Lid geworden op: di 03 aug, 2004 19:42
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: hemeltje
toen ik zaterdag mijn 900s aero ophaalde heb ik de motor van mijn 900i opgeblaasen er is een gat in de zuiger geslagen dus die is ten doode opgescheven. de goede onderdelen haal ik er af en de aero kappen verkoop ik het gaat hier om alleen de 6 zij kappen (tussen de wielen)
-
Sander
- Forum Admin
- Berichten: 7030
- Lid geworden op: do 08 mei, 2003 11:08
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: hemeltje
Dat is wel balen zeg!! Hoe gebeurde dat? Had de 900i al veel km op de teller? Zonder olie of koelvloeistof gereden?bennie schreef:toen ik zaterdag mijn 900s aero ophaalde heb ik de motor van mijn 900i opgeblaasen er is een gat in de zuiger geslagen dus die is ten doode opgescheven.
Als je voor weinig nog een electrische antenne hebt dan heb ik misschien wel interesse als je die wilt verkopen.
Sander
-
bennie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2188
- Lid geworden op: di 03 aug, 2004 19:42
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: hemeltje
de 900i had 360.000 km gelopen de olie en koelvloeistof controleer ik altijd maar omdat hij op gas is word hij warmer dan normaal en dat heeft hem de kop gekost een zuiger zit een gat in en de klepveren zijn kappot en het is de moeite niet waard om hem te repareren ,helaas heb ik de antenne al aan mijn broer verkocht de aero kit is nog wel tekoop het gaat om de 6 delen tussen de wielen (6 voor beide kanten
)
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1006
- Lid geworden op: za 24 apr, 2004 14:25
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: hemeltje
Neem anders eens contact op met Joachiem (ook uit Enschede),ik denk dat jullie misschien wat stukken kunnen ruilen...
Of is dat je broer?
Bennie zei:
"aleen een beetje roest aan de bekende punten."
Hij hersteld trouwens graag roestplekken.

Of is dat je broer?
Bennie zei:
"aleen een beetje roest aan de bekende punten."
Hij hersteld trouwens graag roestplekken.
-
bennie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2188
- Lid geworden op: di 03 aug, 2004 19:42
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: hemeltje
de aero kit is al verkocht en joachim is inderdaad mijn broer en ik heb nog een broer die een zwart 900 lpt cabrio rijd.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5348
- Lid geworden op: vr 16 jul, 2004 22:30
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: hemeltje
tja maar die 900i was al wel heel erg doorgeroest,viel niet meer wat van temaken,daarom houd ik de bekende pleken goed in de tektiel en houd de gaatjes in de deuren open en vuil vrij.erwin mertens schreef:Neem anders eens contact op met Joachiem (ook uit Enschede),ik denk dat jullie misschien wat stukken kunnen ruilen...
Of is dat je broer?
Bennie zei:
"aleen een beetje roest aan de bekende punten."
Hij hersteld trouwens graag roestplekken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
blij dat ik rij :O:
Saab 900 T16 1985.
Peugeot partner electric 2017.
Citroen BX 16V GTI 1989 non kat 160pk.
Citroen ID/DS 1971 5-bak lpg.
Tesla model s LR 2019.
Saab 900 T16 1985.
Peugeot partner electric 2017.
Citroen BX 16V GTI 1989 non kat 160pk.
Citroen ID/DS 1971 5-bak lpg.
Tesla model s LR 2019.
-
mba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2797
- Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: hemeltje
Alles goed en wel, de ontwateringsgaten openhouden prima, maar hoe hou je dan de roest tegen die onstaat bij de gaatjes voor de klemmetjes van het deurrubber? (want dat is waar het ook vaak fout gaat; het water loopt toch naar binnen via de achterzijde van de kunststofplaat (M90 ev) (zie je aan de vuile regenwaterstrepen op de binnenzijde! van de deur) en staat dan in het rubber (aan de binnenzijde). Sijpelt dan vervolgens langzaam weg (vaak via die kleine gaatjes van de klemmetjes)en zo krijg je dus roest.
-
Black Aero 900
- Geregistreerd lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 11 jul, 2003 15:20
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: hemeltje
zoow lang niks meer van me laten horen, maar ben weer trug
en dus meteen maar even een topic omhoog schoppen
hehehe
ik ben momenteel ook bezig met het hemeltje van de saab van me ma (900i sedan '88 ) heb het hemeltje er nu uit
maar wie kan me verder iets vertellen over de kosten van het opnieuw (laten) bekleden, lijkt me dat het niet echt goedkoop is
en dus meteen maar even een topic omhoog schoppen
ik ben momenteel ook bezig met het hemeltje van de saab van me ma (900i sedan '88 ) heb het hemeltje er nu uit
maar wie kan me verder iets vertellen over de kosten van het opnieuw (laten) bekleden, lijkt me dat het niet echt goedkoop is
woeii
-
mba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2797
- Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: hemeltje
De kosten hangen om te beginnen af wat je aanlevert :( aan de bekleder. Is de schaal schoon en goed :) dan heeft hij daar al geen :( werk (dus arbeidsloon) aan. Ik weet niet wat t nu kost, maar nog maar enkele jaren geleden, toen we nog in het guldentijdperk zaten, kostte dat ong fl 200,-. Inflatie, index en euro-omslag meegerekend zou ik denken aan een bedrag van 150 euro. Maar bel eens een aantal bekleders af :?: , dan weet je het..... :wink:
marcel.
marcel.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: zo 09 nov, 2003 23:41
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: hemeltje lief!
Eigenwijs die ik ben, heb ik er het weekend aan zitten frunniken. Anders kan ik het niet noemen. Stoelen er uit, stuur er af (moet!), hemel losgemaakt en met zijn 2-en is het niet zo'n probleem om de hemel er uit te krijgen. Heb 'm zelfs in mijn eentje weer ingezet. Touw helpt! Deur open, touw over dak en dan als ondersteuning van de hemel vastzetten.
Heb het schuim afgeborsteld en toen met spuitbuslijm aan het werk gegaan. Mooi stukkie katoen geplakt. Lijm werkt goed.... Maar met het verstrijken der dagen bolt er steeds meer naar beneden. Dus dat moet over. Ook weer niet zo erg, want nu weet ik hoe ik alles moet loshalen.
Schuim laat dus los. Wist ik maar ik dacht dat de lijm misschien als fixatiemedium kon fungeren. Nu heb ik eens de achterstijlen ook niet helemaal van het schuim ontdaan maar latexverf gebruikt om het schuim te fixeren. Ik moet zeggen dat werkt goed. Dat ga ik dus de volgende keer doen. Heb geen zin om het foam te gaan verwijderen met risico van beschadiging van de schaal. Bovendien is het een extra isolatielaag. Het gaat er om die laag te fixeren. Ik zal volgende keer ook geen katoen gebruiken, hoe mooi ook, want het neemt vocht aan en wordt dus zwaarder.
Categorie Wordt Vervolgd.
Heb het schuim afgeborsteld en toen met spuitbuslijm aan het werk gegaan. Mooi stukkie katoen geplakt. Lijm werkt goed.... Maar met het verstrijken der dagen bolt er steeds meer naar beneden. Dus dat moet over. Ook weer niet zo erg, want nu weet ik hoe ik alles moet loshalen.
Schuim laat dus los. Wist ik maar ik dacht dat de lijm misschien als fixatiemedium kon fungeren. Nu heb ik eens de achterstijlen ook niet helemaal van het schuim ontdaan maar latexverf gebruikt om het schuim te fixeren. Ik moet zeggen dat werkt goed. Dat ga ik dus de volgende keer doen. Heb geen zin om het foam te gaan verwijderen met risico van beschadiging van de schaal. Bovendien is het een extra isolatielaag. Het gaat er om die laag te fixeren. Ik zal volgende keer ook geen katoen gebruiken, hoe mooi ook, want het neemt vocht aan en wordt dus zwaarder.
Categorie Wordt Vervolgd.
Saab 90 - Niet het neusje van de zalm, maar wel de kont ;-)
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16977
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: hemeltje
hoezo schuim laat los? je bedoelt het 'schuim' wat achterblijft als je de oude bekleding eraf trekt?
Beter is om dat er ook af te borstelen... met een staalborstel ben je in 5 minuten klaar... vervolgens heb je een kale kartonnen schaal die je kunt bekleden met stof of met stof met een schuimaalg erachter (met folie).
De eerste is goedkoper en gemakkelijker te verwerken maar heeft als nadeel dat de lijm er doorheeb trekt. De tweede is duurder (logisch als de ander goedkoper is
) maar is zo dik dat het lastiger is om deze zonder vouwen en kreuken in te plakken.
De lijm die het allerbeste is; spuitlijm van 3M nr. 8080.
succes!
Beter is om dat er ook af te borstelen... met een staalborstel ben je in 5 minuten klaar... vervolgens heb je een kale kartonnen schaal die je kunt bekleden met stof of met stof met een schuimaalg erachter (met folie).
De eerste is goedkoper en gemakkelijker te verwerken maar heeft als nadeel dat de lijm er doorheeb trekt. De tweede is duurder (logisch als de ander goedkoper is
De lijm die het allerbeste is; spuitlijm van 3M nr. 8080.
succes!
live your dreams
-
jelger
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18879
- Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: hemeltje
Ralph,
2 dingen..
het stuur hoeft er niet af. achterbankie in klappen, stoelen eruit, en je hebt genoeg ruimte om em door de passagiersdeur te frummelen. je deur is net zo groot als bij mijn 99 destijds
Ik raad je aan de spuitbuslijm weg te flikkeren. (sorry - been there, done that !) koop een lekker blik (ja blik) BisonTix en smeer dat uit met een spatel op de plaat. (of als je er voordelig aan kan komen tapijtlijm - schijnt ook goed te werken)
borstel, en krab (voorzichtig met een stanleymesje oid) deplaat schoon van schuim resten.
succes !

2 dingen..
het stuur hoeft er niet af. achterbankie in klappen, stoelen eruit, en je hebt genoeg ruimte om em door de passagiersdeur te frummelen. je deur is net zo groot als bij mijn 99 destijds
Ik raad je aan de spuitbuslijm weg te flikkeren. (sorry - been there, done that !) koop een lekker blik (ja blik) BisonTix en smeer dat uit met een spatel op de plaat. (of als je er voordelig aan kan komen tapijtlijm - schijnt ook goed te werken)
borstel, en krab (voorzichtig met een stanleymesje oid) deplaat schoon van schuim resten.
succes !
