Iemand enig idee wat het kan zijn
Kilometerteller
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Kilometerteller
Mijn kilometerteller van mijn saab 90 werkt met vertraging en blijft soms hangen.
Niet erg praktisch als je denkt 100 te rijden en je ziet de teller opeens vrolijk doorlopen naar de 110 / 115.
Dank voor alle tips. 
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Re: Kilometerteller
Ik kan je niet helpen - maar zit je wel in 't goeie hoekje van ons forum? Je hebt toch een Saab 90? Daarin zit het dashboard van de 99.
Suc6!
Moppersmurf
Suc6!
Moppersmurf
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Kilometerteller is kilometerteller dacht ik zo. Volgens mij is het dashboard wel anders, maar de kilometerteller zelf niet voor zover ik weet. Ik heb hem maar onder 900 gepost omdat mijn inziens hier wat vaker gekeken wordt en er nou eenmaal meer mensen met een 900 zijn 
-
Manic
- Lid van verdienste
Wellicht een stofje oid wat ergens tussen zit, mijn vader heeft het eens met een volvo gehad, reed in dld bij werkzaamheden volgens de teller 180... na een klap op het dashboard precies 70. Af en toe lastig, en opeens was het probleem spontaan verdwenen.
Anders zou er misschien iets versleten kunnen zijn, maar wat zou ik zo direct niet weten
Gr,
Dennis
Anders zou er misschien iets versleten kunnen zijn, maar wat zou ik zo direct niet weten
Gr,
Dennis
-
joachiem
- Geregistreerd lid
als de kabel niet goed zit dan kan er door een rammel of hobbel ook al heel wat mee gebeuren,de kabel moet recht en goed onder het dashbord zitten anders klopt het allemaal nie meer?
-
mbreeden
- Geregistreerd lid
Hi,
Door het speakerrooster de kabel los maken die de teller aandrijft. Hierin WD40 spuiten en je hebt kans dat ie het weer gewoon doet. De kabel wil na al die jaren wel eens een druppie van het een of ander om gesmeerd te blijven lopen.
Mocht dit het probleem niet oplossen, dan kan het zijn dat de eerdere tip (het rechtzetten van de kabel) aan de orde is. Deze ligt echter minder voor de hand als je niet zelf in het dashboard zit te klooien.
Succes
Marcel
Door het speakerrooster de kabel los maken die de teller aandrijft. Hierin WD40 spuiten en je hebt kans dat ie het weer gewoon doet. De kabel wil na al die jaren wel eens een druppie van het een of ander om gesmeerd te blijven lopen.
Mocht dit het probleem niet oplossen, dan kan het zijn dat de eerdere tip (het rechtzetten van de kabel) aan de orde is. Deze ligt echter minder voor de hand als je niet zelf in het dashboard zit te klooien.
Succes
Marcel
-
John
- Geregistreerd lid
het kan ook een gebarsten tandwieltje zijn; dat is met 1 van onze 900's aan de hand.
zie http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=393 en daar zoeken. Thom v.d. Wiel van de Saabclub heeft daar eens op een bericht van mij gereageerd
zie http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=393 en daar zoeken. Thom v.d. Wiel van de Saabclub heeft daar eens op een bericht van mij gereageerd
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Heb vandaag even gekeken. De plastic schroef waarmee de kabel vast zit aan de teller is niet helemaal tof meer het onderste randje wat de veer in de schroef en tegen de teller aan houdt was kapot en viel er af tijdens het weer vast zetten. Hopen dat het allemaal nog werkt, ben benieuwd. Iets zegt me dat het vervangen van de kabel geen al te makkelijk en kort klusje is, iemand ervaring