Herstel voorstoelen

1978-1993
Plaats reactie
kitchenlight
Donateur
Donateur

Herstel voorstoelen

Bericht door kitchenlight » za 25 jul, 2026 18:43

Het leer van de voorstoelen van mijn 900 cabrio is compleet uitgedroogd en gescheurd - bekend euvel… Nu heb ik twee donorstoelen met mooi leer uit een combicoupé, en dacht, ik zet het leer (en misschien schuim) wel even over op mijn eigen stoelen. Dat blijkt helaas toch lastiger dan ik dacht, ik krijg het niet eens fatsoenlijk van de donorstoelen af en ben bang dat ik iets kapot maak :shock:

Heeft iemand hier ervaring mee? Of ken je iemand die deze grote wisseltruuk voor mij kan doen? Dan hoor ik het graag!

Alvast dank voor de reacties.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: Herstel voorstoelen

Bericht door Oosthoek » za 25 jul, 2026 19:28

"Even" is er meestal niet bij als je deze klus goed wilt uitvoeren. Het is tijdrovende arbeid, maar het kan allemaal prima. Zoeken op dit 900 subforum gaat je een hoop tips opleveren.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 26 jul, 2026 7:39

Zowel zitting als rugleuning?

De zitting is relatief simpel los te halen, de rugleuning daarentegen is behoorlijk uitdagender.. Die moet namelijk binnenstebuiten getrokken worden.

Geheid gaan de biezen die de stoel vorm geven daarbij kapot (die verpoederen en dan krijg je zo'n mooie platte stoel die je in warme klimaten ook altijd ziet)

Is je donor stoel ook van hetzelfde type als je huidige? Oude rail stoelen zijn namelijk net iets anders qua maatvoering dan nieuwe rail (ook al lijken ze op elkaar)

kitchenlight
Donateur
Donateur

Bericht door kitchenlight » ma 27 jul, 2026 20:03

Krizzie schreef:
zo 26 jul, 2026 7:39
Zowel zitting als rugleuning?

De zitting is relatief simpel los te halen, de rugleuning daarentegen is behoorlijk uitdagender.. Die moet namelijk binnenstebuiten getrokken worden.

Geheid gaan de biezen die de stoel vorm geven daarbij kapot (die verpoederen en dan krijg je zo'n mooie platte stoel die je in warme klimaten ook altijd ziet)

Is je donor stoel ook van hetzelfde type als je huidige? Oude rail stoelen zijn namelijk net iets anders qua maatvoering dan nieuwe rail (ook al lijken ze op elkaar)
Dank voor je reactie! Ja het is allemaal nieuwe rail, dus dat zou goed moeten gaan. Van dat platte wil ik juist af 🤨 Daarom dacht ik misschien beter om het door iemand te laten aanpakken die er verstand van heeft en weet wat-ie doet, in plaats van zelf gaan pielen en het door onwetendheid of onkunde verprutsen.

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » ma 27 jul, 2026 23:37

Er zijn bedrijven die hier erg goed in zijn. Zelf in Purmerend een kundig bedrijf gevonden om mijn voorstoelen te repareren.

kitchenlight
Donateur
Donateur

Bericht door kitchenlight » di 28 jul, 2026 9:51

Blackboxer07 schreef:
ma 27 jul, 2026 23:37
Er zijn bedrijven die hier erg goed in zijn. Zelf in Purmerend een kundig bedrijf gevonden om mijn voorstoelen te repareren.
Zeker, welk bedrijf was dat?

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » di 28 jul, 2026 17:12

C.L Meijer in Purmerend

Plaats reactie