bak/pook stellen ?

1978-1993
Plaats reactie
pinguin
Geregistreerd lid

bak/pook stellen ?

Bericht door pinguin » di 26 aug, 2025 10:23

Na revisie heb ik nieuwe motorrubbers geplaatst, daardoor is het blok wat meer omhoog gekomen (de oude rubbers waren ingezakt) Nu krijg ik hem moeilijk in de 2 en in de achteruit, en schiet hij uit de 2e en 4e versnelling tijdens het rijden. Ik kan in de Haynes zo snel niks vinden over het stellen van de pook ten opzichte van de bak. Is er zoiets mogelijk? of moet ik dan de positie van het blok stellen ten opzichte van de versnellingspook ?!? (99 t16 1974)

ps. Het blok en de auto zijn gereviseerd, maar de versnellingsbak niet, er is op dat gebied dus niks veranderd, en voor de revisie ging het schakelen prima.

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: bak/pook stellen ?

Bericht door silvandam » di 26 aug, 2025 11:08

De schakelstang kan worden afgesteld. Hoe een en ander in zijn werk gaat, hangt ervan af op je de originele (1974) of latere schakelstangen nog hebt. Op de schakelstang zit volgens mij een bout die je kunt losdraaien, waarna de stang kan worden afgesteld.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 26 aug, 2025 12:29

Met centrering op de pook, stel je hem af in de achteruit ( met een borg pen op de bak en voor de pook.

Zonder centrering op de pook - dus in de bak - stel je hem af met de pook in de 3.

Het is een klote klus!

Centrering op de pook kan je zien - er zit dan een veer in het pookhuis.

Maar de 99 en 900 verschillen. Dus eerst uitvissen waar de onderdelen uit komen - 99 of 900.

pinguin
Geregistreerd lid

Bericht door pinguin » di 26 aug, 2025 23:25

Om eerlijk te zijn weet ik het niet meer, ik had bij het ombouwen van de 99 een extra 99 als donor auto en 2 x een 900 maar ik vermoed dat de schakelstang uit de 900 komt waar het blok ook uit komt, dat was een 900 t16 uit 1984

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 27 aug, 2025 7:00

Een 900 uit 1984 heeft centrering op de pook.

pinguin
Geregistreerd lid

Bericht door pinguin » za 30 aug, 2025 11:14

probleem opgelost door het naar voren schuiven van het pookhuis (stellen met de 3 3-vormige moeren)

Afbeelding

Plaats reactie