Daktent op je classic

1978-1993
Plaats reactie
phthalaat
Geregistreerd lid

Daktent op je classic

Bericht door phthalaat » zo 17 aug, 2025 18:09

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een daktent op een classic? Er is natuurlijk geen standaard dakrail maar merken als Thule verkopen wel prima dakrail sets voor dakkoffers etc. Ik ben aan het oriënteren voor wat ritjes verder weg en dan is zo'n daktent van bijvoorbeeld Tentbox super praktisch (bij financieel gebrek voor het aanschaffen van een toppola). Echter heb ik geen idee of het gewicht goed te dragen is, tent en 2 personen kan gauw richting 200 kg gaan.

LarsJanse
Donateur
Donateur

Re: Daktent op je classic

Bericht door LarsJanse » zo 17 aug, 2025 19:02

[]

Heb alleen wat algemene informatie daarover.. voor een daktent heb je vaak alleen dakdragers nodig, niet perse dakrails (dakdragers zitten dwars op de auto, dakrails in de lengte)
Qua dakbelasting geldt de limiet die in je handleiding staat alleen voor als je rijdt, dus daar hoef je alleen naar te kijken wat betreft het leeggewicht van de daktent. Tijdens het kamperen /stilstand is een auto vrijwel altijd sterk genoeg voor die dakbelasting.

Zijn genoeg leveranciers van daktenten, ook met showrooms. Gewoon rustig oriënteren dus, zij zullen je ook kunnen helpen met de montage etc.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Daktent op je classic

Bericht door Guido900T » zo 17 aug, 2025 23:16

Mijn vriendin had vroeger een hoogslaper. Niet te veel bier drinken voordat je gaat slapen... :mrgreen:

Plaats reactie