Beste Saab-ers en Caab-ers,
Ik ben met een project bezig om de stoelen en achterbank te vervangen van mijn Saab cabrio uit '88 (bekleding heeft schade en stiksels zijn kapot). De stoelen krijg ik er wel uit en de achterbank ook. Alleen de rugdeel van de achterbank lukt niet.
Ik dacht dat de schroeven uit de strip halen aan de achterkant van de rugkussens voldoende zou zijn. Blijkt niet zo te zijn. Heeft iemand een tip hoe ik het onderdeel moet losmaken?
Alvast bedankt! Groet, Arne
Achterbank Saab 900 cabrio demonteren
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Re: Achterbank Saab 900 cabrio demonteren
Hoi Arne, voor de cabrio is er een extra versteviging aangebracht direct aan de bovenachterzijde van de rugleuning. De hoofdbouten zitten onder de omslag van dakzak, weet er even geen andere benaming voor.
Zelf heb ik eerst de metalen strip verwijderd om bij de bouten te kunnen komen.
Succes en GroetS,
Hans
Zelf heb ik eerst de metalen strip verwijderd om bij de bouten te kunnen komen.
Succes en GroetS,
Hans
-
arneroz
- Geregistreerd lid
Dag Hans,
Bedankt voor je reactie. Het geeft in elk geval richting. De strip had ik los gemaakt. Moet ik de 'dakzak' los maken of is er een handiger manier om die bouten te bereiken?
Met hartelijke groet, Arne
Bedankt voor je reactie. Het geeft in elk geval richting. De strip had ik los gemaakt. Moet ik de 'dakzak' los maken of is er een handiger manier om die bouten te bereiken?
Met hartelijke groet, Arne
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Hoi Arne als het goed is kan je uitsparingen in de zak vinden ter hoogte van de bouten. Zaklamp erbij, matje onder je knieën en ik meen dop 13 om ze los te draaien. Ik meen dat het er twee zijn.