uitstekende zuigers?!?

1978-1993
Gebruikersavatar
pinguin
Geregistreerd lid
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: uitstekende zuigers?!?

Bericht door pinguin » wo 23 apr, 2025 12:57

Saapie schreef:
zo 20 apr, 2025 13:47
Je hebt nog een reserveblok toch?
klopt, maar daar moet heel veel aan gebeuren, er zitten ook andere (overmaat) zuigers in met een kleinere inkeping bovenop (in) de zuigers dus kleinere verbrandingskamer, en minder (geen) plek voor kleppen. Groot verschil is dat de T8 kleppen recht naar beneden gaan, en de T16 kleppen schuin. Geloof niet dat het zo inwisselbaar is.

Gebruikersavatar
Luthart
Geregistreerd lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: di 24 okt, 2023 18:47
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: uitstekende zuigers?!?

Bericht door Luthart » wo 23 apr, 2025 21:47

pinguin schreef:
wo 23 apr, 2025 12:52
denk het niet, heb alweer genoeg uitgegeven :oops:
Ja, een setje is niet goedkoop maar, de studs zijn wel keer op keer te gebruiken.
Wat ik wel las is dat de ringen te klein zijn waardoor je een te hoge spanning onder de moer krijgt en de cilinderkop kan beschadigen. Andere ringenset erbij maakt het nog weer duurder.
Wellicht is het iets voor de verre toekomst :wink:

Opzich kan ik de filosofie van ARP wel volgen waarom studs technisch beter zijn dat TTY bouten zoals Saab (en vele andere fabrikanten) standaard toepast.
Groet Daniël

1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red


Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.