Ep logo
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Re: Ep logo
dank hiervoor! probleem is dat de mijne wel het aeropakket heeft 
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1964
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Ep logo
Probleem? Lijkt me juist een mooie toevoegingico9-3 schreef: ↑di 04 feb, 2025 14:50dank hiervoor! probleem is dat de mijne wel het aeropakket heeft![]()
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Re: Ep logo
dat is zo, maar dan kan het turbo-logo niet 
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1964
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Ep logo
Vind zo'n EP logo bij zo'n mooi geconfigureende Saab als de jouwe geen gezicht ( origineel of niet) Geen type aanduiding wellicht?
-
sten1944
- Geregistreerd lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: vr 09 jun, 2017 13:30
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Ep logo
Logo kost 15 euro. Je kan mij een pb sturen dan kunnen we het zo afhandelen.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Re: Ep logo
het gaat niet over de coupe e, maar de cabrio. De coupe heeft het turboS logo...caspar schreef: ↑di 04 feb, 2025 16:48Vind zo'n EP logo bij zo'n mooi geconfigureende Saab als de jouwe geen gezicht ( origineel of niet) Geen type aanduiding wellicht?
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1964
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Ep logo
weet ik.ico9-3 schreef: ↑di 04 feb, 2025 16:51het gaat niet over de coupe e, maar de cabrio. De coupe heeft het turboS logo...
-
Ewout
- Donateur (5x)

- Berichten: 12083
- Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Ep logo
Mijn visie op deze eerste-wereldproblematiek
is deze:
Zolang het over modeljaar 1992 gaat, zie ik geen mogelijkheid dat er een 900 turbo (16 fpt dus) is geleverd met Aero-pakket zonder dat het een S-versie (turbo_S dus) was.
In Nederland kwam in april 1992 wel de 'S Aero' uitvoering: een lpt uitgerust met het Aero-pakket. Maar als accessoire kon je via de reguliere weg geen Aero-pakket bijkopen op om het even welke 900. Wel een Airflow-pakket, met de dikkere bumpers.
Dus als je een Aero-uitvoering hebt kan je qua legitieme badges m.i. kiezen uit S (lpt, vanaf april 1992) of turbo_S (fpt), uitgaande van de Nederlandse markt. Style zou gelijk kunnen hebben met zijn vermoeden dat ep alleen op non-Aero's zat.
Maar bij Saab waren soms bijzondere dingen mogelijk...
Zolang het over modeljaar 1992 gaat, zie ik geen mogelijkheid dat er een 900 turbo (16 fpt dus) is geleverd met Aero-pakket zonder dat het een S-versie (turbo_S dus) was.
In Nederland kwam in april 1992 wel de 'S Aero' uitvoering: een lpt uitgerust met het Aero-pakket. Maar als accessoire kon je via de reguliere weg geen Aero-pakket bijkopen op om het even welke 900. Wel een Airflow-pakket, met de dikkere bumpers.
Dus als je een Aero-uitvoering hebt kan je qua legitieme badges m.i. kiezen uit S (lpt, vanaf april 1992) of turbo_S (fpt), uitgaande van de Nederlandse markt. Style zou gelijk kunnen hebben met zijn vermoeden dat ep alleen op non-Aero's zat.
Maar bij Saab waren soms bijzondere dingen mogelijk...
b201: 900i my87
b202: 900s aut. my92
x308: xj sport my01
b202: 900s aut. my92
x308: xj sport my01
-
mba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Ep logo
Als de klant betaald is alles mogelijk. Is het niet “af-fabriek” dan gebeurt het wel bij dealer. Heb destijds zelf het genoegen mogen smaken al dan niet met opzet eea na aflevering om de bijtelling niet op te hogen.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Re: Ep logo
Hehe ik ben dag in dag uit met wereldproblemen bezig, dan mag het in de vrije tijd al eens over first world problems gaan
ik ben er nog niet aan uit wat ik doe…
Ik heb wel graag dat de vlag de lading dekt
en een snelle mooie aero ep heeft wel iets… maar badgeloos is ook nog een optie. TurboS zou ik er maar opkleven als ie minimaal TurboS snel is. Mooiste logo wel
Ik heb wel graag dat de vlag de lading dekt
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
jansen
- Donateur (7x)

- Berichten: 6527
- Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Ep logo
Vroeger wanneer je een classic zag rijden met ep logo , dan wist je al, door gaat weer zo,n grijs import italiaantje zonder onderhoudsboekjes en zonder stoelverwarming.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Ep logo
en nu weet je, daar gaat een roestvrije
en in mijn geval met onderhoudsboekje en kloppende km stand 
Laatst gewijzigd door ico9-3 op wo 05 feb, 2025 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Ep logo
en die achteruit rijdend van Italie naar Nederland was gekomen want altijd een lagere kmstand dan wat ie in Italie hadjansen schreef: ↑wo 05 feb, 2025 9:20weer zo,n grijs import italiaantje zonder onderhoudsboekjes en zonder stoelverwarming.
live your dreams
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Re: Ep logo
Hahaha
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
Krizzie
- Donateur (3x)

- Berichten: 12745
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Ep logo
In Italië was een katalysator pas vanaf 1993 verplicht, een 900EP was een MY91 of MY92 LPT met een katalysator.
Mijn vader heeft een Italiaanse MY93 cabrio welke wel een S achterop had. Mijn MY91 Coupé had EP erop. (Welke ik ritueel verbrand heb, want het is geen porum
)
Mijn vader heeft een Italiaanse MY93 cabrio welke wel een S achterop had. Mijn MY91 Coupé had EP erop. (Welke ik ritueel verbrand heb, want het is geen porum
-MY91 Witte T5.5'ed, GT2860rs, 900 Aero: Meer info en foto's hier