De motor moet "op gang komen" bij volledig gas zonder de choke
-
Allekup
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 23 sep, 2024 14:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
De motor moet "op gang komen" bij volledig gas zonder de choke
Ik heb een carbureted 8-kleppen Saab 900c uit 1989, dus er is geen turbo bij betrokken. Wanneer ik het gaspedaal volledig of voor minstens twee derde indruk, is er een soort "gat" in de kracht. Hij accelereert niet goed, behalve na ongeveer 3 seconden. Dit gebeurt niet wanneer de choke is ingeschakeld. Staat mijn carburateur te arm afgesteld? En is het misschien ook handig om hem volledig schoon te maken?
Saab 900C 1989